Norsk
Gamereactor
nyheter
Donkey Kong Country Returns

- Viktig å lage et utfordrende spill

Retro om Donkey Kong Country Returns

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Donkey Kong Country Returns slippes i dag, og har du allerede testet spillet eller lest anmeldelsen vår, vet du at utfordringene står på rekke og rad. Og neimen er det ikke helt bevisst fra utviklernes side.

Seniordesigner Mike Wikan fra Retro Studios sier i den nyeste utgaven av Iwata Asks:

- Jeg mente at det var ekstremt viktig å lage et utfordrende spill. Da prosjektet begynte og jeg spilte den gamle Super Nintendo-versjonen, var jeg overrasket over hvor vanskelig det var. Og det er gøy.

Han fortsetter:

- Jeg ville lage et spill som ikke bare var vanskelig, men har den type vanskelighetsgrad som gjør at spilleren får lyst til å prøve igjen. Istedenfor at spillerne skal bli sinte og frustrerte, skal man føle at det neste hoppet blir bedre, til tross for første feilvurdering.

Retro er heldigvis klar over at Donkey Kong Country Returns også skal favne bredt, hvilket blant annet er grunnen til den implementerte Super Guide-funksjonen. Denne setter spillet på autopilot hvis et enkelt brett eller en seksjon skulle bli for vanskelig.

Donkey Kong Country Returns

Relaterte tekster

Donkey Kong Country ReturnsScore

Donkey Kong Country Returns

ANMELDELSE. Skrevet av Line Fauchald

Yndlingsprimaten er endelig tilbake i Donkey Kong Country Returns, og Line har begitt seg ut i jungelen for et aldri så lite bananran...



Loading next content