Fredrik Olsson hadde dessverre dårlige nyheter om Amnesia: The Bunker da han gikk foran kameraet tidligere denne måneden. Det er heldigvis ikke tilfelle i dag. Snarere tvert imot.
Frictional Games har sluppet en ny video der Olsson viser frem og forklarer tre viktige aspekter ved Amnesia: The Bunker. Det første er eksperimentering. Dette er i bunn og grunn det studioet har snakket om helt fra begynnelsen av, ettersom det er hvordan denne delen av serien vil bli mer som en "immersive sim" der vi vil kunne kombinere og gjøre ting som vil reagere realistisk. Så har vi vanskelighetsgrader. Disse valgene vil være svært enkle ved lanseringen siden vi bare kan velge mellom lett, middels og vanskelig, der hver av dem justerer hvor lenge generatorene varer, hvor aggressivt monstret er, antall lagringspunkter og lignende. Etter lanseringen får vi flere alternativer takket være en oppdatering som inkluderer en enda høyere vanskelighetsgrad og en vi kan tilpasse selv. Til slutt har vi gjenspillbarheten, der Olsson forklarer at monsteret, ressursene, plasseringen av gjenstander, koder og annet vil være forskjellig for hver gjennomspilling.
Avslutningsvis gjentas det at Amnesia: The Bunker lanseres 6. juni, så ikke forvent flere forsinkelser.