Norsk
Gamereactor
nyheter
Assassin's Creed Shadows

Assassin's Creed Shadows fornyer utforskningen ved å redusere kartmarkører

Spillet ser ut til å ha en mer utforskende tilnærming til verdensdesignet. Tar køer fra slike som Elden Ring.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Assassin's Creed Shadows er satt til å introdusere betydelige endringer i sin åpne verdensdesign ved å redusere avhengigheten av kartikoner og markører. Dette skiftet har som mål å oppmuntre spillerne til å engasjere seg dypere i spillverdenen, og fremme organisk utforskning og oppdagelse. Ved å minimere instruksjonene på skjermen ønsker utviklerne å skape en mer oppslukende opplevelse, slik at spillerne kan avdekke hemmeligheter og oppdrag gjennom naturlig spilling i stedet for å følge forhåndsbestemte veipunkter.

Denne tilnærmingen er inspirert av suksessen til spill som Elden Ring og Breath of the Wild, som har fått mye skryt for sin åpne utforskning og minimale styring. Det er imidlertid viktig å merke seg at det å fjerne kartmarkører ikke automatisk forbedrer spillopplevelsen.

Spillets verdensdesign må være omhyggelig utformet for å veilede spillerne intuitivt, slik at fraværet av markører ikke fører til forvirring eller formålsløshet. Denne designfilosofien representerer et brudd med tidligere Assassin's Creed-titler, som ofte hadde kart som var tett befolket med ikoner som indikerte ulike aktiviteter og interessepunkter.

Med denne nye tilnærmingen ønsker Assassin's Creed Shadows å tilby en ny og engasjerende opplevelse som legger vekt på spillerens handlefrihet og utforskning.

Hva tenker du om Ubisoft og deres tidligere overforbruk av kartmarkører?

Assassin's Creed Shadows

Relaterte tekster



Loading next content