Black fokuserte på god skytefølelse og eksplosjoner. De første Burnout-spillene satte standarden for bileksplosjoner og heftige svinger. Hva skjer når skaperene av disse spillene lager et golfspill? Svaret er Dangerous Golf.
Enkelte av dere krysser nok ut sida med en gang ordet "golf" kommer opp på skjermen, men vi ville ventet litt denne gangen. Dangerous Golf høres nemlig ut som golfspillenes svar på Burnouts Crash-modus. Målet ditt er nemlig ikke å få ballen i hullet, men skape så mye ødeleggelse som mulig. Ødelegger du nok vil ballen din ta fyr, og gå inn i Smashbreaker-modus. Dette minner mye om hvordan man kunne styre bilen etter kræsjet i Crash-mode. I den tidsbegrensede modusen vil du ha bedre kontroll over ballen slik at du kan gjøre ekstra mye skade. Unreal Engine 4-motoren gjør alle disse ødeleggelsen til et imponerende skue.
Det finnes over hundre ulike hull i spillet, og du vil blant annet befinne deg i både restauranter, bensinstasjoner, flotte villaer og mye mer. Når du føler du har gjort nok skade på hvert hull må det siste slaget planlegges. For det er selvsagt ikke bare å skyte ballen i hullet. Skal du tjene så mange poeng som mulig bør du gjennomføre noen skikkelig kule kombinasjoner. Hva med å kline ballen gjennom sølvtøyet på kjøkkenet, treffe gasskannen i hagen, ødelegge grønnsakshagen til mor, sprenge bilen til far, for deretter å brase ned i hullet?
Med fokuset på å få så høy poengsum som mulig kommer selvsagt også en flerspillerdel. Sammen med opp til 7 andre venner både online og på samme skjerm (sistnevnte krever at dere bruker samme kontroll).
Spillet, som blant annet utvikles av Alex Ward, Fiona Sperry og Paul Ross, slippes digitalt til PC, Playstation 4 og Xbox One i mai.