Blackthorne

Blackthorne

Når jeg satte Blackthorne i gameboy’en min og så det sto Blizzard på coveret hadde jeg faktisk forhåpninger om noen underholdende timer...

Når jeg satte Blackthorne i gameboy’en min og så det sto Blizzard på coveret hadde jeg faktisk forhåpninger om noen underholdende timer, da jeg fram til nå har blitt imponert over både størrelsen og kvaliteten på en del av de nye Gameboy spillene. Men jeg fikk straks mistanke om at jeg hadde spilt dette spillet før, en gang for mange herrens år siden. Etter en sjekk på Internett fant jeg ut at det ble gitt ut på SNES i 1994. Dette er skuffende nok en relansering av et 10 år gammelt spill.

I spillet er du Kyle Blackthorne, den siste gjenlevende i familien din. Hele rasen din er blitt slavebundet av en ond krigsherre og det er opp til deg og redde dem. Onde mutanter som er en slags blanding av mutantiske orcer og gobliner bevokter fangene mens de for all tid jobber i gruvene. Spillet er et gammelt 2-D plattformspill av typen action/eventyr. Atmosfæren i spillet er bra gjennomført, småmakaber og sadistisk med lik og fanger hengende i lenker overalt i bakgrunnen. Musikken er dyster og bidrar til spillets rette stemning.

Spillet går stort sett ut på å skyte disse mutantene med hagla di, ditt eneste våpen i spillet. I tillegg må du samle nøkler for så å finne ut hvor de skal brukes. Spillet går for øvrig veldig tregt, du må stoppe for å skyte, pakke ned våpenet hver gang du skal løpe eller klatre og du skyter kun ett og ett skudd av gangen. Veldig lite fart og driv med andre ord. Det er også noen puzzles og tricks som må løses, men det er særdeles lite utfordrende. I løpet av hele spillet møter du kun 4 til 5 forskjellige typer fiender og du har som nevnt kun et våpen og noen typer bomber å ta de med. Det blir veldig ensformig og kjedelig i lengden og når spillet er rundet av er det ikke noe mer å gjøre. Saving foregår automatisk ved jevne mellomrom. Det vil si at hvis du dør risikerer du å måtte løpe gjennom store deler av brettet om og om igjen, slik som det var før i tiden.

Utgiverne her bør skamme seg, Riktignok har spillet grei lyd, grafikk og gameplay. Det kan også hende at spillet var en slager i sin tid, men hallo!!! Hvem gidder å spille 10 år gamle spill som er kjedelige i tillegg. Jeg har et godt råd; Bruk pengene dine på noe annet!

5 / 10
+
Den hånlige latteren fra mutantene som skyter deg
-
Gammelt og kjedelig

0
BlackthorneScore

Blackthorne

ANMELDELSE. Skrevet av Johannes Hobæk

0
Nostalgisk hardrock-racing til GBA!

Nostalgisk hardrock-racing til GBA!

NYHET. Skrevet av Petter Engelin

Blizzard har nettopp annonsert at også SNES-spillet Rock N' Roll Racing, nå konverteres til Game Boy Advance. I forrige uke fikk vi vite at plattformspillet Lost Vikings og actionspillet Blackthorne også er på vei til GBA.