Norsk
Gamereactor
nyheter
Diablo Immortal

Blizzard: Diablo på mobil er noe vi har hatt lyst til å få til lenge

Diablo Immortal ble avduket på BlizzCon.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Diablo Immortal ble avduket på BlizzCon i helga, og da vi snakket med Helen Cheng og Dan Elggren om spillet (som har blitt utviklet i samarbeid med NetEase Inc.) på arrangementet, spurte vi om hvorfor de har valgt å lage et mobilspill denne gangen.

"We're all mobile gamers," sa Elggren. "One, we're all gamers at heart, but we're also mobile gamers. In the office all the time we're always talking about mobile games, and so being able to actually bring Diablo - which is a franchise which we love - to the mobile platform, it's a dream for a lot of us."

"And the unique things we can do on a mobile device is different than we can do on any other platform, so it's just a great time to be able to be able to bring a Diablo game to the mobile platform."

Da vi spurte om hvordan touchscreen-kontrollene kom til å fungere, svarte Elggren: "It is unique touchscreen mechanics that you have to put into it. It's something we iterate constantly on, and it's something we'll continue to iterate on, but those different mechanics and how they sort of play out - I think it's starting to be more and more proven with a lot of different mobile games [...] I think it's those new, unique mechanics that I think are gonna make this game really play well on a mobile device."

Det er ikke til å stikke under en stol at dette spillet fikk en veldig lunken mottakelse da det ble kunngjort, da de fleste nok hadde håpet på nytt om Diablo 4, og noen gikk så langt som å spørre utviklerne om dette var en forsinket aprilsnarr. Men det virker som utviklerne selv er ganske gira på dette spillet, og det åpner opp franchisen til et helt nytt publikum som kan tilføre litt nytt blod til fanbasen - og det er jo på lang sikt bare en positiv utvikling.

HQ
HQ
Diablo Immortal

Relaterte tekster

7
Diablo ImmortalScore

Diablo Immortal

ANMELDELSE. Skrevet av Ben Lyons

Vi har utforsket hver krik og krok av denne nye versjonen av Sanctuary.



Loading next content