Cookie

Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk

Posts tagged in "Funderinger" category

    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 15 november 2018 klokken 08:48
    • Ånden som går bort

    • Så var det slutt etter 54 år. Den norske utgaven av tegneseriebladet Fantomet blir lagt ned etter lanseringen av neste nummer, melder redaksjonen av bladet. Dermed vil ikke Ånden som går være å finne lenger i de norske tegneseriehyllene.
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 25 juli 2018 klokken 09:19
    • Ti år med The Dark Knight

    • 25. juli 2008 ble en film satt opp på norske kinoer som skulle sette sitt særpreg på filmbransjen i årene som fulgte. Da kunne vi nordmenn endelig gå på kino og se The Dark Knight (jeg tror ikke jeg så den på premieredagen, men jeg mener bestemt å huske jeg så den i løpet av sommeren 2008).
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 13 november 2017 klokken 13:17
    • Ny Star Wars-trilogi - får vi The Old Republic eller Yuuzhan Vong?

    • Rian Johnson er snart kinoaktuell med årets kanskje største film, nemlig Star Wars: The Last Jedi (eller Star Wars Episode VIII om du vil). Før helgen kunne nyhetsmedier melde at Rian Johnson tydeligvis har fått Disneys velsignelse allerede før filmpremieren, for selskapet har undertegnet en ny avtale med regissøren. Avtalens innhold: Rian Johnson får oppgaven med å regissere en flunkende ny Star Wars-trilogi når Episode IX er ferdig og utgitt.
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 22 november 2015 klokken 10:14
    • Dreamfall Chapters, hvor er du?

    • I skrivende stund viser kalenderen min 22. november 2015. Det vil si at det er ganske nøyaktig ett år, én måned og én dag siden vi fikk første episode av det lenge etterlengtede spillet Dreamfall Chapters (eller Drømmefall Kapitler, om du vil). Spillet er oppfølgeren til det norske spillet Dreamfall: The Longest Journey, som igjen var oppfølgeren til tidenes beste norske spill, The Longest Journey (ingen konkurranse der).
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 16 november 2015 klokken 14:05
    • Cloud + Super Smash Bros. = Høy symbolverdi?

    • Forrige torsdag var Nintendo på plass med sin første Nintendo Direct-sending siden tidligere Nintendo-sjef Satoru Iwatas død. Selv om nyheter fra selskapet i øst alltid er kjærkomment, var det ingen store nyheter å spore i sendingen. HD-utgaven av The Legend of Zelda: Twilight Princess har blitt antydet en stund tidligere, og resten av presentasjonen handlet først og fremst om lanseringsdatoer på kommende spill vi allerede har ventet en stund på.
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 7 november 2015 klokken 11:34
    • SpillExpo 2015: Pluss og minus

    • I år ble det bare en fredagstur på meg til SpillExpo. Programmet tillater ganske enkelt ikke annet. Det er uansett helt greit. Lørdagen pleier det uansett å være stappfullt med folk på SpillExpo, og søndagene er jeg generelt opptatt.
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 19 oktober 2015 klokken 09:53
    • Life Is Strange

    • I morgen (altså tirsdag) har siste episode av spillet Life Is Strange premiere. Spillet har gjennom årets løp dukket opp på manges lepper, og blant mange anmeldere har det blitt en aldri så liten favoritt. Ord som "kreativt," "spot-on," "spennende" og "årets spill" (noe jeg har hørt overraskende ofte) har dukket opp flere gang når jeg har snakket om eller hørt noen snakke om Life Is Strange.
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 30 september 2015 klokken 09:54
    • Om PS Vita og Sony-sutring

    • Det er ikke mange dagene siden Sonys profil Shuhei Yoshida snakket om Sonys håndholdte, Playstation Vita. Yoshida uttrykte noen tanker om Vitas dårlige salgstall, konsollens labre oppslutning utenfor Japan og hvorvidt klimaet er riktig for en Vita-oppfølger. Yoshida kommenterer at mobil- og nettbrettspillene spiser det meste av det håndholdte markedet, ikke minst på grunn av alle gratisspillene, og at markedet ikke har plass til en Vita-oppfølger.
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 2 desember 2014 klokken 09:03
    • Om PS4, ett år senere

    • Egentlig skulle jeg ha skrevet denne posten rundt 29. november. Det var tross alt datoen for ettårsdagen til Playstation 4 her til lands. But, you know... life happens sometimes...
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 30 juli 2014 klokken 12:39
    • Spillkjøp ved lansering - hvorfor gidde?

    • HD Edition. Remastered Edition. Next-Gen Edition. Definite Edition. Game of the Year Edition. Revised Edition. "This is the way it was actually meant to be, but the original version didn't quite turn out this way" Edition.
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 12 juni 2014 klokken 15:08
    • Om E3 og damenes fravær

    • E3-messen avsluttes i skrivende stund, eller i det minste om noen timer. I god tradisjon har vi i forkant av messen fått store pressekonferanser fra Microsoft (godt hjulpet av EA), Sony, Ubisoft og Nintendo.