Cookie

Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk

Posts tagged in "spill" category

    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 17 august 2020 klokken 18:24
    • Ti år i Gamereactor

    • Jeg husker ikke den eksakte august-datoen da daværende redaktør Kristian Nymoen ønsket meg velkommen inn i Gamereactor-redaksjonen. Det jeg derimot vet er at min første anmeldelse for Gamereactor ble publisert 17. august 2010. Dermed kan vi si at dagen i dag markerer et tiårsjubileum.
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 31 desember 2019 klokken 14:51
    • Ingars topp 10 for 2019

    • Året går mot en avslutning, og det er på tide å se tilbake på de 365 dagene som har gått. Som vanlig synes jeg det er moro å se tilbake på de populærkulturelle sfærene og se hvilke filmer, spill, serier og lignende som har preget året. Naturligvis er det spill som jeg ser mest tilbake på, og mot slutten av året forsøker jeg også å gjøre regnskap for hvilke ti spill jeg mener er de beste fra året som har gått.
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 5 januar 2019 klokken 18:56
    • Spillåret 2019: Ti spill å se frem til

    • Spillåret 2018 er bak oss, og det er herved bare én ting å gjøre: Legge av det som ligger bak oss og strekke oss mot det som ligger foran. Med andre ord, se på spillåret 2019.
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 31 desember 2018 klokken 11:34
    • Ingars topp 10 fra spillåret 2018

    • Året 2018 er på hell, og det har vært et innholdsrikt år med opp- og nedturer. På en slik dag er det alltid moro å se litt tilbake på de 365 dagene som har gått. Tradisjonen tro liker jeg også å se på spillene jeg har spilt og forsøke å resonnere meg frem til de ti beste spillopplevelsene fra 2018.
    • Madzen
    • Skrevet av Madzen den 30 mars 2018 klokken 11:56
    • Helt ny her på GR

    • Jeg heter Mats og kommer fra Bergen. Jeg utdanner meg som kok, glad i dyr , filmer/TV-serier og min favoritt hobby er å spille video spill. Vært hardcore gamer siden 2000 tallet, min første konsoll var PS2 som jeg fortsatt har (som har blitt veldig støvete).
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 23 februar 2018 klokken 09:59
    • Ready Player One: Kult konsept, laber litteratur

    • 30. mars kan norske kinogjengere stifte bekjentskap med filmen Ready Player One. I registolen sitter ingen ringere enn Steven Spielberg, og det i seg selv er nok til at filmen sannsynligvis vil få en dose oppmerksomhet når den slippes.
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 5 januar 2018 klokken 13:46
    • Spillåret 2018: 10 spill å se frem til

    • Vi skriver endelig 2018, og det blir spennende å se hva året bringer av oppturer og nedturer. For de av oss som liker spill er én ting sikkert: Det blir tøft for 2018 å overgå spillåret 2017. Umulig blir det ikke, men det blir spennende å se hva vi har i vente.
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 1 januar 2018 klokken 03:40
    • Ingars topp 10 spillåret 2017

    • Egentlig skulle jeg hatt en lang intro om 2017 her, men ettersom bloggen ble for lang går vi bare rett på sak: Her er mine ti favorittspill fra 2017:
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 28 november 2017 klokken 10:15
    • Ting jeg savner i Battlefront II

    • Battlefront II er faktisk ganske underholdende. Ja, EA har fortjent all tyn de fikk i forkant av lanseringen, og et fullpris-spill skal ikke legge opp til et system hvor en nærmest kan kjøpe seg til fordeler i konkurranser bare man spytter i nok penger. Men slik situasjonen er nå føler jeg slett ikke spillet er voldsomt ubalansert. I den grad jeg dør på slagmarken opplever jeg dette enten som et naturlig resultat av å møte en spiller som er bedre enn meg eller som en følge av manglende taktisk tenkning. Spillerne kan utstyre seg med egenskaper som raskere regenerering av helse og lignende, men ingenting som ikke kan kontres om man bare spiller riktig. Selv om progresjonssystemet kan justeres noe, er det mye man som Star Wars-fan kan kose seg med i Battlefront II. Mange av manglene fra forgjengeren har blitt fikset, og selv om spillet ikke blir en Overwatch-erstatter for min del (blant annet fordi Overwatch kvalifiserer som date når kona og jeg spiller sammen og madammen ikke er helt solgt på Battlefront II) er det fortsatt et spill jeg gjerne setter meg ned med.
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 22 september 2017 klokken 13:37
    • Luigi's Mansion ... på arkade?

    • Å dra på seminar med jobben er jo noe som må til av og til i yrkeslivet, og selv om det krever litt ekstra krefter av en introvert mann som jeg er går det som regel bra (det er jo stort sett hyggelig folk man møter på seminar). Når årets seminar ble lagt til Kiel-fergen (av alle steder) tipper jeg det var mange som anså dette som en gyllen mulighet for litt tax-freehandel og casinospilling.
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 4 april 2017 klokken 10:48
    • Project Halo: En statusoppdatering

    • I juli i fjor kunne jeg melde at jeg hadde begynt på et nytt retro-prosjekt. Til min store skam har jeg nemlig aldri spilt gjennom historiedelen av Halo-spillene, og flerspillerdelen har jeg vel knapt rørt siden jeg gikk på videregående (jeg tør nesten ikke si hvor mange år tilbake det er). Dermed gikk jeg i fjor sommer i gang med det jeg kalte Project Halo, som innebærer å spille gjennom samtlige Halo-spill (med unntak av Halo Wars) i originalversjoner for å bli kjent med dette science fiction-eposet.
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 15 februar 2017 klokken 12:36
    • Spillserier jeg savner: Del 2

    • I forrige blogg introduserte jeg serien "Spillserier jeg savner", hvor jeg tar opp spill eller spillserier som var store en gang i sin tid, men som av diverse årsaker ikke har fått noen nye spill i rekken de senere årene. Noen ganger kan dette skyldes at serien er avsluttet, andre ganger er den bare lagt på is, og noen ganger kan det være snakk om lisensbaserte spill som blir gitt ut mens lisensen fortsatt er brennende het (slik tilfellet var med Kampen om Midgard, det forrige spillet jeg snakket om).
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 1 februar 2017 klokken 10:51
    • Spillserier jeg savner: Del 1

    • Noen spillserier lever i beste velgående år etter år og sørger stadig for å underholde oss. Andre spillserier varer nærmest i det uendelige, og eneste årsaken til at spill fortsatt gis ut i serien er en kombinasjon av at spillenes faktisk tjener gode penger og at ingen har samvittighet til å avlive dem.
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 6 januar 2017 klokken 08:00
    • Spillåret 2017: Ti spill å se frem til

    • Ikke før er vi ferdige med 2016, før 2017 banker på i full vigør og gjør alt det kan for å få oppmerksomheten vår. For oss spillinteresserte var 2016 er innholdsrikt og spennende år, men det er ingenting som tyder på at 2017 blir noe dårligere.
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 31 desember 2016 klokken 15:47
    • Spillåret 2016: Ingars topp 10

    • 2016 har vært et år med mye innhold og mange gode spill, skjønt noen skuffelser har det også vært underveis. Å skulle velge ut en topp 10-liste byr som vanlig på noen utfordringer. Ikke bare fordi det er mange gode spill å velge mellom, men også fordi man aldri har spilt alle spill som kommer ut i løpet av et år, samme hvor mye tid og innsats man legger ned.
    • Glorfindel
    • Skrevet av Glorfindel den 27 november 2016 klokken 18:40
    • Glorfindels julekalender 2016

    • Heisann og hoppsann, o jul med din glede og tjohei kjøttdeig. I dag er det første søndag i advent, desember står og banker på døren, aktiviteten har begynt å ta seg litt opp igjen og undertegnede føler for å prøve å gi både seg selv og forumet en aldri så liten boost til. Siden vi nisser mennesker teller dager i desember, har vi en lang og god tradisjon med diverse julekalendere. Og nettopp det har jeg tenkt å gjøre i år. Men siden jeg verken er sponset eller driter penger, er det ikke snakk om et daglig gavedryss. Det er aller mest for moro skyld og for å prøve å bidra til litt aktivitet i jula. Konkurranse er allikevel konkurranse, derfor skal det allikevel bli en premie her også.
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 11 juli 2016 klokken 13:02
    • Retro bucketlist - Halo: Combat Evolved

    • Spill vi ikke har spilt. Vi har dem alle sammen, i hvert fall de av oss som er noenlunde interesserte i spill og har vært det i noen år. Shame list, bucket list, backlog ... kall det hva du vil.
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 13 april 2016 klokken 09:41
    • Quantum Break: A Second Opinion (PC)

    • Ettersom jeg ikke eier en Xbox One, har Quantum Break stort sett befunnet seg under radaren hos meg. Derfor var det ikke med de store forventningene jeg ga meg i kast med PC-versjonen, som ble annonsert ikke mange ukene før lanseringen av spillet forrige uke.
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 7 april 2016 klokken 08:02
    • Om Geekon og spilldebatt

    • Kanskje jeg skulle begynt en ny serie her på bloggen kalt "Ingar gjør ting han aldri har gjort før?" Hvis jeg gjør det, må dette kunne sies å bli første post.
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 1 april 2016 klokken 08:58
    • Om Danganronpa, Monokuma og Doraemon

    • De siste ukene har jeg endelig fått tid til å fiske frem min (ellers lite brukte) Playstation Vita og bryne meg på to av de mest kritikerroste spillene til konsollen, nemlig Danganronpa-spillene. Vel å merke er dette to spill som opprinnelig ble gitt ut til Playstation Portable for 5+ år siden, men dette merker man heldigvis ikke så mye til. Spillene tilhører tross alt visual novel-kategorien, en sjanger det ikke skal så mye til å pusse opp for nyere konsoller.
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 25 januar 2016 klokken 08:59
    • Spillåret 2016: En topp 10-liste

    • Vi har ikke før avsluttet det gamle året og forsøkt å mimre om hva som har vært høydepunktene i året som har gått, før det er på tide å tre inn i det nye året og se fremover.
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 1 januar 2016 klokken 19:18
    • Spillåret 2015: Topp 10

    • Spillåret 2015 har vært et år preget av oppturer og nedturer. På den ene siden har det vært mange lovende titler som har sett dagens lys. På den andre siden er det altfor mange av dem jeg ikke har fått spilt, eller som på den andre siden har endt opp med å skuffe. Med et år preget av både sivilstatusendring og full jobb sier det seg selv at det er altfor mange titler som kunne hatt en sjanse på denne lista, men som ikke får plass i denne omgang.
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 22 november 2015 klokken 10:14
    • Dreamfall Chapters, hvor er du?

    • I skrivende stund viser kalenderen min 22. november 2015. Det vil si at det er ganske nøyaktig ett år, én måned og én dag siden vi fikk første episode av det lenge etterlengtede spillet Dreamfall Chapters (eller Drømmefall Kapitler, om du vil). Spillet er oppfølgeren til det norske spillet Dreamfall: The Longest Journey, som igjen var oppfølgeren til tidenes beste norske spill, The Longest Journey (ingen konkurranse der).
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 10 november 2015 klokken 08:47
    • Overwatch er skamgøy

    • Blizzard har endelig gitt brukere verden over tilgang på betaversjonen av deres kommende storspill, Overwatch. Dette er et spill det absolutt bør følges med på i løpet av 2016, og det er det flere grunner til.
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 7 november 2015 klokken 11:34
    • SpillExpo 2015: Pluss og minus

    • I år ble det bare en fredagstur på meg til SpillExpo. Programmet tillater ganske enkelt ikke annet. Det er uansett helt greit. Lørdagen pleier det uansett å være stappfullt med folk på SpillExpo, og søndagene er jeg generelt opptatt.
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 23 oktober 2015 klokken 09:48
    • Guitar Hero Live: A Second Opinion

    • For meg er spill som Guitar Hero og Rock Band først og fremst knyttet til mine to siste år av studentlivet. For å få min musikkinteresserte hybelkamerat til å spille mer, var dette spillene som skulle få oss til å game litt mer sammen (og gi ham noe å slappe av med, arbeidsnarkoman som han var). Investeringen var unektelig en suksess, og i løpet av disse årene hadde vi mange besøk hvor venner stakk innom kun for å hamre løs på trommene, skråle av full hals eller leke rock star numbero uno.
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 19 oktober 2015 klokken 09:53
    • Life Is Strange

    • I morgen (altså tirsdag) har siste episode av spillet Life Is Strange premiere. Spillet har gjennom årets løp dukket opp på manges lepper, og blant mange anmeldere har det blitt en aldri så liten favoritt. Ord som "kreativt," "spot-on," "spennende" og "årets spill" (noe jeg har hørt overraskende ofte) har dukket opp flere gang når jeg har snakket om eller hørt noen snakke om Life Is Strange.
    • Babalu
    • Skrevet av Babalu den 6 september 2015 klokken 01:15
    • Mine spådommer for E3 2017!

    • Tiden går fort, og siden E3 2016 er like rundt hjørnet, tenkte jeg at vi kunne ta en titt på hva som kan vente oss når E3 2017 går av stabelen. Jeg har foretatt ulike analyser, sett på trender, intervjuet noen av de store navnene innen spillindustrien, lest statistikk, samt drukket masse melk for å kunne si noe om det overnevnte temaet. Resultatene vil nok provosere noen, og glede andre. Uansett, det er ingen tvil om at E3 2017 vil by på mange overraskelser for spillere verden over.
    • McMistaFreeze
    • Skrevet av McMistaFreeze den 14 august 2015 klokken 23:28
    • Kronikk: Mainstream-gameren

    • Jeg skal ikke lyve, og det har jeg null problem med å ikke gjøre. Jeg er langt over gjennomsnittlig intressert i spill. Jeg tenker mye på spill. Jeg sjekker spillnyheter støtt. Jeg elsker den følelsen av at du vet det ligger er rykende ferskt spill hjemme og venter på deg etter skoleklokka durer. Eller det at et spill du lenge har sett frem til snart kommer ut og du har hypet deg opp gjennon trailers og gameplay-videoer. Jeg elsker disse følelsene like mye som den neste gameren. Jeg spiller spill i alle sjangre og typer. Jeg er en gamer!
    • SirGalahad
    • Skrevet av SirGalahad den 30 mai 2015 klokken 15:11
    • Mine forventninger og håp til E3 2015 #Temabloggen15

    • Nå er det ikke lenge igjen til årets største spillmesse, nemlig E3. E3 er et av årets høydepunkt, og er noe jeg gleder meg til hvert år. Jeg ser virkelig frem til det i år. Jeg har mange forventinger og forhåninger, så hadde vært kjekt om noen om ikke alle ble oppfylt.
    • Worst Username Ever
    • Skrevet av Worst Username Ever den 9 april 2015 klokken 22:19
    • WUE lager tegneserie om spillselskap

    • De siste årene har jeg jobbet med en tegneserie som heter Consolers. Serien handler om spillselskap som mennesker, og tar for seg diverse spillhistorie, spillnyheter og "fun facts". Bildet over forestiller Nintendo fra serien. Tenkte å dele noen eksempler på stripene her:
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 19 februar 2015 klokken 10:33
    • Om Amiibo og postvesenet

    • Jeg er en taper. Joda, en forlovet, fulltidsarbeidende, sosialt omgjengelig og frisk taper, men en taper nevertheless. Hvorfor? Fordi min forkjærlighet for å samle ting så altfor ofte grenser til det maniske og irrasjonelle.
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 8 januar 2015 klokken 09:45
    • Om spillåret 2015

    • Uttrykket «godt nytt år» har vært høyst diskutabelt så langt i min bok, ettersom jeg ble syk ganske tidlig i det nye året. Men sykdommen er over, kreftene begynner å komme tilbake og med det også overskuddet. Da kan det passe å kikke litt nærmere på hva vi har i vente i spillåret 2015.
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 30 desember 2014 klokken 09:54
    • Om årets spill 2014

    • Året 2014 er snart slutt, og som vanlig benytter man denne tiden på året til å se seg tilbake og mimre om året som har gått. Tradisjonen tro benyttes anledningen her til å kikke på spillåret som har gått, og peke ut de ti beste spillopplevelsene fra 2014 (det vil si, av spill som er lansert i 2014 altså - man kan selvfølgelig ha gode spillopplevelser hvert år med spill av eldre dato).
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 2 desember 2014 klokken 09:03
    • Om PS4, ett år senere

    • Egentlig skulle jeg ha skrevet denne posten rundt 29. november. Det var tross alt datoen for ettårsdagen til Playstation 4 her til lands. But, you know... life happens sometimes...
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 5 november 2014 klokken 09:21
    • Om London, Final Fantasy og et VIP-møte

    • I helgen var tiden endelig kommet. Det var endelig duket for å reise på helgetur til London for å få oppleve noe vi hadde kjøpt billetter til allerede i mai. Det var endelig duket for å reise på en konsert kalt Distant Worlds: Music from Final Fantasy.
    • Waste
    • Skrevet av Waste den 27 oktober 2014 klokken 18:58
    • Videoanmeldelse av Bayonetta 2

    • Heisann! Jeg har laget noen anmeldelser nå av forskjellige spill. Disse blir lagt ut på min YouTube-kanal, hvor det meste foregår på engelsk! Men ta gjerne en titt innom!
    • Bernt Erik
    • Skrevet av Bernt Erik den 25 september 2014 klokken 16:01
    • Har du sett melkekua mi?

    • Alle gamere bærer seg over "melkingen" som skjer i spillbransjen. Spesielt spillselskaper som Activision og Electronic Arts har fått passet sitt påskrevet som de største melkerne i spillverden. Spillserier som varer, varer og varer år etter år uten at det skjer så altfor mye nytt med spillene. Men vet du hva? Vi bryr oss faktisk ikke så mye om det. For vi kjøper spillene og sender disse til topps på salgslistene verden over. Det verste er at de gamere som klager mest også kjøper spillene. Vi mennesker har selvsagt lov til å klage og bære oss, men trenger vi i grunnen å klage?
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 11 september 2014 klokken 12:27
    • Om spillsommeren 2014

    • Det er ikke til å legge skjul på at årets spillsommer har vært en av de tørreste i manns minne. Noen nyheter har vi selvfølgelig fått servert iblant, men det er først nå i september at det virkelig begynner å ta seg opp igjen.
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 1 september 2014 klokken 08:50
    • Om Wii U og harddisker

    • Gode hardware-løsninger er ikke alltid Nintendos forte. Jeg har tidligere vært forholdsvis fornøyd med de enkle og greie løsningene på diverse problemer med 3DS, men i helga har erfaringen vist at dette ikke alltid er tilfelle med Wii U.
    • Ingar Hauge
    • Skrevet av Ingar Hauge den 22 august 2014 klokken 13:14
    • Om Star Wars og kanon

    • Egentlig er dette en post jeg burde skrevet da saken var fersk og fortsatt på sitt mest aktuelle, men sånn kan det gå. Blame it on the boogie, I guess...