Leser- og redaksjonsblogger. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

LIVE
HQ
logo hd live | World of Warcraft: Dragonflight
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Norsk
      Perfekt spill? Hvem gir du jobben?

      Perfekt spill? Hvem gir du jobben?

      Skrevet av BioBouy den 29 september 2009 klokken 03:13

      Tenk deg at du kan slå opp i telefonboken på mobilen din. Hideo Kojima, Peter Molyneux, David Cage og resten av spillelitens telefonnummre står listet opp der. En halvtimes tid senere har du ringt alle du trenger. Dere skal lage det perfekte spill. Hvem ville du ringt?

      Dette har jeg gått rundt og tenkt på lenge. De forskjellige utviklerselskapene er jo ekstremt gode på hvert sitt område. Del deres valg med resten av Gr brukerne i en kommentar. Enten om du vil gi grunn i tillegg eller om du kun vil nevne selskapets navn er kommentaren din velkommen. Under følger mine valg.

      Grafikk, Fysikk, Lyd og Effekter: Guerilla Games sjokkerte meg med utrolig grafikk og effekter i Killzone 2. Infinity Ward hadde fantastisk og realistisk fysikk i alt man kunne skue i de flotte banene, og begge to hadde lyd i verdenskvalitet!

      Gameplay: Her er det mange kandidater. Siden det ikke er noen grense for hvor mange jeg kan ha med, blir det et veldig blandet team her. Det består av Bungie, Infinity Ward, Digital Illusions, Valve, Epic Games og Naughty Dog. Jeg kunne lett ha lagt til fler. Disse utviklerne har en stor ting til felles. Presishet, å sikte og å bevege seg er utrolig presist i blant annet Mirrors Edge, Gears Of War, Halo, Call Of Duty og Uncharted.

      Valgmuligheter, størrelse/scope:: Bethesda, Valve, Square Enix og Konami/Kojima Productions har gitt oss blant annet Fallout 3, Oblivion, Half Life og Metal Gear Solid. Alle disse er på min uskrevne liste over favorittspill. Fallout og Oblivion er rett og slett gigantiske, og i likhet med Half Life er det mange valg man kan ta og ulike måter å utføre oppgaver eller komme seg forbi hindre på. Noe som er flott, og kujernet i Half Life ville jeg hengt på veggen om jeg hadde fått tak i det.

      Historie, Følelser: Alt jeg kan sier Bioware. Jeg elsker Bioware og Mass Effect så høyt at brukernavnet mitt her på Gr (Xbox Live og PSN også) er inspirert av det. Jeg gidder ikke forklare på hvilken måte. Denne bloggen handler ikke om det. Uansett, Mass Effect er mitt all time favorittspill. Dette er for det meste på grunn av den beste historien jeg noen gang har opplevd. ikke bare i spill, men i filmer, bøker og virkeligheten også. Jeg kan si det slik: jeg gråt faktisk en gang i løpet av spillet. Det bringer fram følelser som ingen andre spill.

      Holdbarhet, Lengde: Fallout 3, Mass Effect, Call Of Duty og Diablo 2 er alle spill som varer veldig lenge. Bethesda, Bioware, Infinity Ward/Treyarch, og Blizzard skal ha masser av applaus for dette. Men det er noe spesiellt med et spill om man spiller det 6 - 7 timer på en dag, 2 uker før neste utgave settes i butikkhyllene. Vi snakker FIFA og Electronic Arts.

      Spillkarakterer, Design Av Skapninger Og Mennesker: Master Chief, Faith, Gordon Freeman, Alyx Vance, Helghast soldater, Solid Snake, The Covenant, Chrimera og listen går videre og videre. Skaperne av disse karakterene har kreative sjeler som inspirerer gamere til å kle seg ut på cosplays igjen og igjen.

      Det var det, en liten hyllest til spillutviklerne som gir oss øyeblikk etter øyeblikk og rekker av opplevelser som vi elsker og husker for alltid!

      HQ