Norsk

PS4 og Xbox One burde ha vært kraftigere...

Skrevet av MadLunatic den 15 november 2014 klokken 22:08

For en dyrere pris selvfølgelig, ment greit nok for meg. Nå er jo naturlig å tenke at man spiller på PC, hvis man vil ha den beste grafikken, ekstra visuelle effekter, flere piksler og høyere bildeoppdatering. Men det er ikke noe galt å ønske dette på konsoll også, eller hva? Det er jo mange eksklusive spill på PS4 og Xbox One, i tillegg til at enkelte PC utgaver av spill er stappet med problemer. Jeg tenker ikke kun på at spill skal se penere på konsoll, men også på ting som har noe med gameplay å gjøre (annet enn bildeoppdatering).

Jeg tenker på større verdener, smartere A.I, mer NPCs på skjermen og kortere lastetider.
AC Unity har mange NPCs på skjermen, og byr på en stor åpen verden (1:1 Paris). Men ikke uten problemer med bildeoppdateringen og bugs. 900p plager ikke meg noe særlig (spesielt når spillet ser veldig, veldig pent ut), men 1080p er selvfølgelig ønskelig for det om!
Andre eksempler på spill der maskinkraften har spilt en rolle for gameplay, er Shadow of Mordor (som skal ha et redusert Nemesis system på PS3 og Xbox 360) og Watch Dogs (som mangler to multiplayer modes på PS3 og Xbox 360, i tillegg til redusert antall NPCs).

Så jeg mener at begge konsollene burde ha kostet $499, hvis det så betydde at de var kraftigere. For det er mer enn ting som ''er pent for øyet'' jeg snakker om her. Jeg håper at Sony og Microsoft satser på å lage de kraftigste konsollene de kan lage (selvfølgelig kan de ikke slå en kraftig PC, men det er ikke poenget mitt heller), når/hvis de lager nye konsoller for den 9. generasjonen, forhåpentligvis i 2018.
De kan gjerne fortsette å selge dem, og det kan fortsatt gis ut spill på konsollene utover 2019 osv, men jeg vil ikke at ventetiden skal være så lang som det var med PS4 og Xbox One.

HQ