Norsk

Zelda har da alltid vært lystig...

Skrevet av Soma Cruz den 17 juni 2010 klokken 00:57

Ja, da har Skyward Sword endelig blitt vist frem i all sin prakt. Jeg er fornøyd med det. Jeg, altså, men tydeligvis ikke alle. Sånn jeg har skjønt det så går folk rundt og tror at Zelda-serien skal være mørk og dyster, og ikke like fargerik og morsom som i det nyeste tilskuddet i serien. Greia er at dette er en etterfølger til det mørke spillet Twilight Princess, som var et spill basert på fansens ønsker, verken mer eller mindre. Det at man nå går tilbake til litt mer lystig stemning i grafikkstilen ser ut til å skuffe mange. Men kun de som tror at Zelda skal være skummelt, mørkt og ha en dyster historie som i Twilight Princess og Majora's Mask. Men det er også de to mørkeste spillene i serien - de 14 andre spillene har aldri vært sånn.

Zelda-serien har alltid hatt en stil som passer alle aldre, slik at alle skal ha mulighet til å spille dem. Unntakene er de to nevnte spillene, så jeg føler det derfor er naturlig at man går tilbake til flere farger enn det Twilight Princess hadde. Så jeg ser ikke det store problemet - det virker som om det er The Wind Waker på nytt!

Det var en gang på en SpaceWorldbutikk et sted ute i verden at det ble vist frem en demonstrasjon av hva spillmaskinen Nintendo GameCube kunne klare. Blant dise videoene ble det vist en sverdkamp mellom Link og Ganondorf fra Zelda-serien. Mange trodde at dette kom til å bli det første Zeldaspillet til maskinen, og så seg fornøyde med det. Denne videoen var forøvrig i en ganske "realistisk" stil, som folk liker å kalle det (Nei, Zelda har aldri vært spesielt realistisk. Ikke Twilight Princess hellet).

Men så - året etter ble det vist frem en video av en tegneserieaktig Link som eide alt som kunne krype og gå av fiender, mens han blunka til publikum. Dette var noe helt annet enn det som ble servert året før. Dette var cel-shading. Cel-shading var fremdeles en ganske ny type grafikkstil å bruke, og folk ble skeptiske. Fans av serien "hatet" The Wind Waker, utelukkende på grunn av grafikkstilen - omtrent akkurat den samme stilen som ble brukt i artworken til ALLE Zelda-spillene før Ocarina of Time. I ettertid er The Wind Waker blitt elsket, og regnes som et av de beste Zelda-spillene noensinne

Akkurat det scenarioet jeg beskrev ovenfor skjedde med The Wind Waker, og jeg er bombesikker på at akkurat det samme vil skje med Skyward Sword. Det er kommet 16 spill i serien, om vi inkluderer sistnevnte, og kun et fåtall av dem har brukt den såkalte "realistiske" stilen, og slik vil det fortsette å være. Dermed basta.

De "realistiske" er følgende:
Ocarina of Time
Majora's Mask
Twilight Princess

TRE av SEKSTEN SPILL! I rest my case.

HQ