Norsk

Markedsføring, hvor langt kan det dras?

Skrevet av Zidmeyer den 23 august 2011 klokken 18:34

Til dere som har følgt godt med på nyheter i spillbransjen er det nok ingen bombe når jeg nå vil skrive kort om, ja du rettet riktig, Activision og EA.

De siste dagene har jeg sett hvordan EA beynte å lange ut mot Activision, hvorpå de ønsket dem alt vondt, i setningens mer eller mindre fulle forstand. Skal enkelt innrømme at jeg personlig gleder meg mest til Battlefield 3, og kan vel også avsløre at jeg er større fan av EA sine spill enn Activision (ja, det gjelder fortsatt etter Acitivision/Blizzard). Derimot kan jeg ikke si at det ikke finnes noen mulighet for at jeg kan støtte EA-sjef John Riccitellos måte å fremheve Battlefield: nemlig ved å snakke ned om Call of Duty-serien.

Jeg forstår jo så klart at dette nok er en del av hans plan om å få flere folk til å kjøpe Battlefield, men jeg synes det blir litt vel usmaklig å si, og jeg siterer: "Jeg ønsker å se Call of Duty råtne". Det er ikke noe saklig i en sånn uttalelse, og det er litt trist når dette kan kalles for markedsføring; for det er usmaklig, for ikke å snakke om ganske barnslig.

Hva synes dere? Kan det kalles markedsføring? Tror dere Riccitello vil vinne noe på utsagnet?

HQ