Norsk
Blog

Titanfall er awesome!

Jeg har en nokså brukbar spill-PC, men jeg har ikke noe dedikert lydkort. I stedet nøyer jeg meg med lyden fra hovedkortet, og frem til denne helgen har det alltid gått bra. Da jeg fyrte opp Titanfall-betaen merket jeg derimot fort at noe var galt. Ute på slagmarken kunne jeg høre irriterende skurrelyder nesten hele tiden. Likevel brukte jeg godt over tre timer på betaen i løpet av helgen, på tross av ulydene. Så bra er faktisk Respawns debutspill.

Da de omsider annonserte spillet sitt ble oppskriften fort etablert som Call of Duty møter Mirror's Edge-parkour, doble hopp med jetpacks og ikke minst digre Titan-roboter som bokstavelig talt faller fram himmelen. Det var vanskelig å holde begeistringen tilbake. Det hørtes rett og slett fantastisk ut.

Og nå som jeg har fått testet det med egne hender kan jeg konstatere at begeistringen var velbegrunnet. Titanfall er rett og slett awesome!

Respawn har klart å bevare tilgjengeligheten til CoD-serien, der det er lett å plukke opp spillet for en rask match samtidig som de ivrigste spillerne får et hav av utfordringer og oppgraderinger å kose seg med. På toppen av dette føles spillet friskt og spennende.

Siktingen og skytefølelsen sitter som et skudd, og bevegeligheten er langt bedre enn i noe annet spill vi har sett i sjangeren. Kanskje i noe spill totalt sett. Å hoppe fra vegg til vegg til du når toppen av bygningen, kvitte deg med et par datastyrte grunts og kanskje en fiendentlig pilot (som styres av andre spillere) før du kaster deg inn i din helt egne monsterrobot, er en følelse som ga mersmak fra første sekund.

Titanfall er hektisk, nyskapende, gjennomført og vanedannende. Det er åpenbart en CoD-killer i min bok, de må bare se til å fikse lyden før lanseringen i mars.

Titanfall er awesome!

HQ