Leser- og redaksjonsblogger. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk

Oscar 2016 spekuleringer

Skrevet av stikox93 den 26 februar 2017 klokken 12:47
Dette innlegget er kategorisert under: Filmer, Oscar, LaLaLand

Filmnerders store høydepunkt er i kveld og etter å endelig ha kommet meg gjennom de fleste nominerte filmer tror jeg at jeg har en ganske god oversikt over hvordan natten blir

Beste Film: La La Land
Best regi: Damien Chazelle - La La Land
Best kvinnelig skuespiller: Meryl Streep - Florence Foster Jenkins
Best mannelig: Casey Affleck. - Manchester By The Sea
Best supporting actress: Naomie Harris - Moonlight
Best Supporting Actor - Mahersala Ali - Moonlight
Best Original manus - Manchester By The Sea
Best Adapted manus - Moonlight
Best Animasjon Film - Zootopia
Best fremmedspråklig - Toni Erdmann(Sorry Sverige, denne taper dere)
Best Dokumentar - Fire At Sea
Best Original Score - La La Land
Best Original Song - Audition(The Fools who DReam) - La La Land
Best Sound Editing - La La Land
BEst Sound Mixing - La La Land
Best Cinematography - La La LAnd
Best Hår og sminke - Suicide Squad
Best Costume Design - Jackie
Best film Editing - Moonlight
Best Visual Effects - Doctor Strange

La La Land vinner mye, jeg tror 7 eller 8, alt det tekniske og musikalske men ikke så mye på skuespillere. Meryl Streep får Oscar fordi hun er Meryl Streep, selv om den som faktisk fortjener det er nok Natalie Portman for rollen som Jackie Kennedy

HQ
Star Wars Battlefront beta, inntrykk

Star Wars Battlefront beta, inntrykk

Skrevet av stikox93 den 10 oktober 2015 klokken 17:59
Dette innlegget er kategorisert under: Star Wars, Battlefront, PS4, PC, Beta, Inntrykk

Da har man lekt seg rundt med Battlefront demoen en stund, og føler seg klar til å kunne skrive litt om det. Det er ingen tvil om at DICE har brukt lang tid og mye ressurser på å lage et sci-fi skytespill av dimensjoner.

Første man prøvde ut var Tatooine Survival Mission, hvor man er alene på den kjente planten og må sloss mot "waves" av fiender som kommer imot deg mens du venter på forsterkninger fra en gammel kjenning av alle som har sett Star Wars filmene. Artig oppdrag, men man bør ha med seg en venn, for det ble hakket vanskelig å gjøre alene. Gameplayet var utrolig enkelt og greit, men sammenlignet med tidligere Battlefront spill kan man ikke lengre velge og skifte klasse, noe jeg finner en smule forvirrende og ikke bare lærte jeg at jeg suger i skytespill, jeg suger ganske kraftig i skytespill.

Serverne har holdt seg imponerende stabile mens betaen har vært åpen, og det har aldri vært noe problem å finne spill å havne inn i. Hoth Walker Assault var litt vel ubalansert, hvor Rebell alliansens ikke har sjans i det hele tatt for å vinne, ut av alle gangene jeg har spilt den har imperial vunnet hver eneste gang, for dem har tilgang på Walkerne som er litt vel overpowered. Men herregud spillet er griselekkert, jeg har ikke spilt spesielt mye skytespill tidligere, men Battlefront traff meg i hjertet, jeg har hatt det knallgøy med å gå opp i rank, og hver gang fikk man tilgang på penger som man kunne bruke til å kjøpe nye våpen og utstyr. Jeg smilte bra godt når jeg fikk en "hero" token og kunne spille som Darth Vader. Det å bruke romskipene var vanskelig, det tok litt tid før jeg fikk inn i fingrene, men å være Rebel og bombe en av de Walkerne i fillebiter med en X-wing var knallgøy

Siste som var mulig å prøve ut er et oppdrag kalt Dropzone, hvor 8 rebel og 8 imperial skal sloss mot hverandre for å ta imot nødraketter med spesialvåpen. Dette er kanskje den som viste seg til å være morsomst, for her var det bare talentet som hadde noe å si, ingen våpen som er kraftigere enn andre.

Alt i alt virker det som Star Wars Battlefront kan bli et interessant storspill mot slutten av 2015. Dice har tatt seg tiden til å skape Star Wars følelse, i stedet for bare Battlefield følelse, og for en gangs skyld gleder jeg meg virkelig til å legge meg i hardtrening å ha det gøy med et skytespill. Dette blir en spennende november

The Legend of Zelda Ocarina of Time: Tidenes mest oppskrytte spill?

Skrevet av stikox93 den 21 august 2015 klokken 21:08
Dette innlegget er kategorisert under: Zelda, Nintendo, Film, Ocarinaoftime

Jeg må starte dette med å påpeke at jeg er vokst opp med Ocarina of Time, ett av de spillene som har stått mitt hjerte nærmest, og jeg har sikkert fullført det 15 ganger. Jeg er også utrolig glad i å finne feil med ting, og er det ett spill jeg skal påstå tiden ikke har vært snill med er det Ocarina of Time, ved å være så objektiv som mulig.

Det er utrolig mye å pirke på når det gjelder Ocarina of Time, både med orginalen og med relanseringen på 3DS. Men det verste er nok kanskje historia, som er tørr, treig, og en komplett ripoff av forgjengeren A Link To The Past.(Så lik at hadde spillet vært lagd av noen andre hadde det plagiatsøksmålet over Ocarina of Time vært over på et sekund).

Spillet er laget på en måte at man skal få sympati med karakterene. Sånn som for eksempel når Link forlater Saria som barn. Problemet er at karakterne er så statiske og blottet for personlighet at det absolutt ikke er noe der. Sånn ingen av karakterene i spillet har noen form for betydning og personlighet(Square slet omtrent like mye med det i Final Fantasy 7)(Nintendo slet med det omtrent frem til Twilight Princess).

Ocarina of Time har en score på 98 på Metacritic, fjern 20 av de poengene så hadde man kanskje vært inne på noe. A Link To The Past satte et gameplay som har blitt veldig standard for Zelda serien, med standardtypen at man må igjennom forskjellig templer og samle ting og tang som kan hjelpe deg. Helt grei formel, og appellerer godt til sitatet: If it aint broke, don´t fix it. men kontrollene og kamerasettingen i Ocarina of Time var alltid utrolig gode tilbake i 1998, på 3DS versjonen ble det bare klumpete og tungvint.

Musikken har alltid vært en viktig del i min spillopplevelse, og der har jeg ingenting å utsette på Ocarina of Time, fantastiske soundtrack har vært noe av Nintendos sterkeste kort siden de begynte med spill.

Så hvorfor er Ocarina of Time sett på som gudenes gave til spillverdenen? Her er det nok mange mulige svar å komme med, men ett er nostalgia. Når man var liten guttunge og opplevde Hyrule Field for første gang satt det en klump i hjerte på de fleste. Kanskje jeg har spilt det for mye? For det er egentlig ingen minneverdig plasser i Ocarina of Time. Barnetempelene er mye mer kreative og fascinerende enn voksentempelene(Som har tidenes verste navn)

Jeg er som sagt utrolig glad i Ocarina of Time, og det mye på grunn av nostaliga, det er et spill som vil leve lenge i historien, bare synd at folk ikke klarer å se at det nå er et av de svakeste Zelda spilla, siden så godt som alle som har kommet etter har fikset alle feilene med spillet.

Playstation Vita, et ubrukt potensial

Playstation Vita, et ubrukt potensial

Skrevet av stikox93 den 6 august 2015 klokken 23:19
Dette innlegget er kategorisert under: Playstation, Vita, Potensial, Sony, Spill., håndholdt, Playstation Portable

Jeg kjøpte meg en Playstation Vita for et års tid siden, og det er en maskin som dessverre ikke får i nærheten av den oppmerksomheten den fortjener.

Etter den totalt håpløse feite klumpen Sony hadde med PSP var Vita en maskin som var mye mer komfortabel å spille på. Det er det første jeg la merke til i de mange timene jeg har lekt meg med Vitaen min. PSP var kanskje ukomfortabel, men den hadde et av de sterkeste ekslusive spillbibliotekene SOny har hatt. Vita er komfortabel å spille på, men har også litt for mange hardware problemer og gjør at utviklere ikke gidder å bruke tid på den.

Håpløs startmeny
For å starte med det som kanskje er det verste; Menyen på Playstation Vita er ikke god. Det hadde vært et mye større sjakktrekk av Sony og fortsatt med X-bar systemet, PS Vita kan brukes som kontroller til både Playstation 3, og 4. Touch skjermen er treg og skal litt til før reagerer. og touch paden bakpå er bare ubrukelig til det meste.

Spillbiblioteket?
Nei, det er ikke mange gode eksklusive spill til Vita, men de som er eksklusive er ganske gode. Fra toppen av hodet kommer Assassin´s Creed Liberation, Killzone Mercenary, Persona 4 Golden, Muramasa Rebirth og eneste fysiske versjonen av Child of Light er på Vita.

Jeg har blitt utrolig glad i Playstation Vita, og det perfekte hadde jo vært en maskin med biblioteket til PSP. Dessverre kan jeg godt forstå hvorfor den sliter som den gjør. og det at Sony ikke vil støtte den med spill fremover er vel et tegn på at de sakte men sikkert er ferdig i håndholdtbransjen. Synd, for det er noe sjarmerende med å spille på håndholdte maskiner.

E3 2015. Square Enix og oppsummering.

Skrevet av stikox93 den 16 juni 2015 klokken 23:34
Dette innlegget er kategorisert under: SquareEnix, E3, Pressekonferanse, Kingdom HEarts, Star Ocean, Hitman, Rapunzel, oppsummering, Godtidåværegamer, PS4

Siste pressekonferanse ut var Square Enix. som åpnet showet med Just Cause 3, pangstart med et spill som så interessant ut, etter stor let down fra Nintendo var det artig å se Square starte sterkt. Nier er navnet på et av Platinum Games nye prosjekt, vi fikk ikke vite mye. MEn herregud de bildene så pent ut. Kjenner ikke til Nier serien så dette må jeg jo ta en titt på.

Rise of The Tomb Raider, blir bra, veldig veldig veldig bra. Jeg har allerede skrevet om det, og ser ut som om PS4en min blir mye brukt fremover, kanskje jeg må kjøpe meg Xbone også for å få med meg alt.

Dragon Quest, fy faen det er good stuff. Jeg er hyped som bare det. Square Enix bare leverer på denne E3 konferansen. Goså fikk vi jo selvfølgelig se traileren til Final Fantasy VII igjen. Står at det først og fremst skal være PS4 exclusive så får vente på mer informasjon. Steam versjonen av FF7 kommer på PS4 rundt juletider, og samtidig kommer det en IOS versjon. Klarer ikke helt å se for meg Final Fantasy VII på min iPhone 5S tho.

Så var det Kingdom Hearts tid, herlig å se at Kingdom Hearts X blir lokalisert, og utifra hva jeg har skjønt skal det være sammen med Dream Drop Distance en viktig introduksjon til Kingdom Hearts 3. Deretter kom det stormende jubel når dem endelig viste frem Kingdom Hearts 3 ordentlig. Sora har blitt stor gutt. Det så helt nydelig, litt uheldig med en penis formet busk midt i traileren. Men godt å se at dem annerkjenner KH3 for alt det er verdt. Rapunzel kommer til Kingdom Hearts. Jeg var veldig glad i Tangled, så det blir bra.

Star Ocean 5. Jeg har akkurat spilt Star Ocean 4, og 5 gleder jeg meg veldig til. Vi fikk se en litt solid gametrailer på et spill som ser lovende ut. Japansk RPG er best.

Samtidig annonserte dem et nytt understudio, som jobbet med et nytt RPG spill. Spennende spennende. og nye Hitman ser jo også bare helt amazing ut.


Alt i alt har E3 2015 vært en gedigen fest for gamere. Utrolig mye solide spill som har vært levert. Årene 2015 og 2016 ser ut til å bli råbra spillår.

Jeg vil rangere selskapene sånn fra best til dårligst.
1. Sony
2. Bethesda
3. Square Enix
4. Microsoft
5. Ubisoft
6. EA
7(og utrolig skuff) Nintendo