Norsk
Blog

The Crew - førsteinntrykk

Skrevet av Tor Erik den 3 desember 2014 klokken 13:39

I går kveld startet Morten og undertegnede gjennomspillingen av Ubisofts The Crew. Begge har vi testet betaen, så i begynnelsen handlet det mest om å pløye gjennom historien til vi kom forbi punktet vi allerede har spilt to ganger.

Det var litt kløning forbundet med å kombinere kreftene våre i co-op (eller et crew, om du vil), og det skyldtes sannsynligvis litt servertrøbbel hos Ubisoft. Etter en omstart av hele spillet på hver vår kant fant vi imidlertid hverandre, og vi kunne rase gjennom de første timene av historien.

Vi opplevde veldig lite problemer av teknisk sort, og det er jo bra. Etter hysteriet rundt de siste års online-spill var vi naturligvis skeptiske til om vi i det hele tatt skulle få spille den første kvelden etter lansering.

Fra vi til meg. Jeg er derimot ikke like fornøyd med hvordan bilene oppfører seg. De er veldig understyrte, og av en eller annen merkelig grunn kastes bilens bakende ut ved hver eneste bevegelse på rattet. Jeg forstår at kjøringen skal være arkadeaktig, men jeg bruker lengre tid enn vanlig på å bli vant til dette.

Foreløpig byr racene på god variasjon, og med ulike utfordringer langs veien er det alltid gøy å ta transportetappene i stedet for å trykke på fast travel. Nå skal det sies at transportetappene har lett for å utvikle seg til egne løp innad i crewet (det skapes et slags anti-co-op), men det er uansett underholdende.

Etter et par timer med spilling vil jeg si at spillet flyter bra (på PS4) og er gøy i co-op. Jeg er ingen motstander av arkaderacere, men dette med at bakenden slenger i tide og utide er frustrerende. Det påvirker ikke bilens egenskaper, men det skaper et inntrykk av at bilen skal svinge mer enn den gjør og at man er i ferd med å miste veigrepet - noe som igjen leder til unødvendig kompensering frem til jeg lærer meg å ignorere det.

Anmeldelsen kommer om ikke så altfor lenge...

The Crew - førsteinntrykk

HQ