Bridge Builder

Bridge Builder

I serien av spill med dekkende titler har vi nå kommet til et brobyggerspill for ingeniøren i oss alle. Her skal det bygges midlertidige broer for full Rulle, Max, Svimle, Wenche, Byggmester Bob og grandtante Agnes på Toten. Om det ikke er for disse, så skal det i hvert fall konstrueres en bro på hver bane, som totalt ti motoriserte kjøretøy skal klare å komme seg over, uten at alt faller i grus.

Hver utfordring består av et hull i bakken av en viss størrelse og et bestemt pengebeløp du kan kjøpe materialer for. Ut i fra budsjettet er det din oppgave å handle inn materialer, vri og vende på disse, og bygge en stabil ferdselsvei for de ulike transportmidlene som syns asfalten er svartere på den andre siden.

Spillet feiler imidlertid totalt på flere områder. Om broen skulle falle ned underveis vil du for eksempel ikke ha muligheten til å finjustere på din tidligere konstruksjon. Du må starte den tunge prosessen helt fra start hver gang. I tillegg justeres pengebeløpet tilbake til utgangspunktet, uten at dine benyttede materialer forsvinner fra skjermen. Du kan dermed enkelt selge disse tilbake, og i realiteten starte byggingen med et dobbelt pengebeløp.

Legg til at byggeprosessen er upresis, tung og irriterende, og at det føles brutalt frustrerende å måtte starte fra bunn hver gang man gjør en liten feil, så skjønner dere at jeg har brent alle broer til Bridge Builder.

Bridge BuilderBridge BuilderBridge BuilderBridge Builder
02 Gamereactor Norge
2 / 10