En Cyberpunk 2077-utvikler mener fansen var berettiget til å kritisere spillets fortelling og dens lineære natur.
På Twitch snakket CD Projekt Red-ansatt Paweł Sasko om hvordan Cyberpunk 2077 kanskje ikke hadde nok store grener i hovedhistorien. Mens utviklerne prøvde å legge inn mindre beslutninger for spilleren å gjøre, mener han mangelen på store valg som hadde klar innvirkning på verden, fikk spillerne til å føle at spillet var mer lineært.
"Jeg tror mindre grener ikke var tilfredsstillende nok," sa Sasko. "Vi som utviklere tolker ikke-linearitet på en mye bredere måte enn spillerne. Spillerne går bare ned til 'kan jeg ta helt andre valg og se helt annet innhold?'"
Sasko tok også opp The Witcher 3: Wild Hunt, og hvordan det spillet skapte større forventninger til Cyberpunk 2077s historie. "Spillerne forventet mer," sa Sasko. "De forventet mer på grunn av hvordan The Witcher 3 er bygget opp, og jeg tror at Cyberpunk har en vanvittig mengde ikke-linearitet, men jeg tror forventningene var høyere."
Hva synes du om Cyberpunk 2077s historie?