På en Twitch-kringkastning av Capcom (og ivaretatt på Neogaf) kom det frem at Dead Rising 3 til PC vil være "optimalisert" for en jevn, men uspektakulær bildeoppdatering på 30 bilder i sekundet.
De sa derimot at man kunne åpne for høyere, men at man gjorde dette på egen risiko. De nekter rett og slett å garantere noe over 30.
"When we started the PC project... we knew we weren't going to be able to guarantee anything above 30 frames per second," Capcom's John Airhart said before later adding, "what im saying is.. We're not gonna stop you from uncapping the framerate, seeing what your hardware can really do with this game, but we can't guarantee the experience."
"We just really don't know what's gonna happen, you might see some weird stuff with physics, some weird stuff with zombies," he said. Later the added: "I really don't believe you're losing anything by playing the game at 30 frames per second."
Spørsmålet er nå om de virkelig optimaliserer spillet til PC, eller bare lager en temmelig dårlig port av spillet. Capcom er ikke akkurat kjent for å legge mye arbeid i PC-spillene sine.