Norsk
Gamereactor
nyheter
Final Fantasy XIII

Derfor feilet Final Fantasy XIII

Tilbakemeldingene kom for sent

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Splittelsen var stor mellom kritikerne da Final Fantasy XIII ble utgitt tidligere på året. Gamereactor var en del av det nye skismaet, hvorpå vår anmelder deiset ned med en relativt skuffende karakter. Hovedproblematikken var den klisjémettede historien og den snorrette oppbygningen av spillet; et resultat av Squares ønske om å tilpasse opplevelsen et vestlig publikum.

Utvikler Motomu Toriyama og Akihiko Maeda forteller om årsaken til avgjørelsen:

- De følelsene vi bet oss mest merke i på tidspunktet, var den økende mengden motforestillinger mot JRPGs.

De gjorde en masse tester med vestlige spillere, og tilbakemeldingen var klar: Lineære opplevelser og kommandobaserte kamper var ingenting å satse på.

- Uheldigvis var vi allerede langt inne i utviklingsprosessen, og visste at det var for sent å implementere tilbakemeldingene fra spilltesterne våre.

Mange av oss fikk med andre ord akkurat det vi ikke ville ha.

Final Fantasy XIII

Relaterte tekster

Final Fantasy XIIIScore

Final Fantasy XIII

ANMELDELSE. Skrevet av Jon Cato Lorentzen

Square Enix er endelig klar med det trettende kapittelet i Final Fantasy-sagaen. Jon Cato har tilbrakt en uke i Pulse.

1
Er Final Fantasy XIII på vei til PC?

Er Final Fantasy XIII på vei til PC?

NYHET. Skrevet av Tor Erik Dahl

Japanske Square Enix lanserte nylig en hjemmeside med informasjon om alle tre spill i Final Fantasy XIII-serien. Det som har fått brukerne på Neogaf-forumet til å sperre...



Loading next content