Vi sendte en liten bunke spærsmål til James Schmalz fra Digital Extremes, angående Unreal Championship, og han var jaggu så grei at han svarte!
Vi sjekket ut dette `Xbox-only` spillet på E3, og du kan lese hva vi fikk ut av det, ved å klikke her.
1. Vil Unreal Championship ha noen av de samme banene/våpnene som UT?
Ikke noe vil være det samme... men vi har forbedret noen av favorittene, som for eksempel Flak Cannon, og vi vil også inkludere et par av de klassiske banene, så de er optimert til den nye Unreal Warfare teknologien.
2. Vil det være med en Translocator og Redeemer i spillet?
Vi har en erstatning for Redeemeren, som er minst like kraftig, og en god del mer interessant.
3. Hvilken nettkode bruker dere? UT`s eller en nyere?
Vi bruker UT`s nettkode slik den er i den siste patchen, og så vil vi forbedre den i læpet av det neste året. Så vi starter med noe som er virkelig bra, og lager noe som er enda bedre.
4. Hvor mange modeller og skins vil det være i alt?
Det vil jeg helst ikke si, da det vil være masse hemmelige saker, som man kan låse opp etterhvert. Men det vil være 24 figurer Å boss figurer, og så kommer de hemmelige karakterene i tillegg.
5. Hva er forskjellen mellom den primære og sekundære avfyringen med Rocket Launcheren? Det virker som om den sekundære er mye kraftigere og sikker enn den primære. Så hvorfor skulle man bruke den primære?
For æyeblikket er den primære en normal `dum` rakett, men du kan fyre av opp til tre samtidig. Den alternative avfyrer de samme rakettene, men her er de sækende. Så det er fordeler ved begge måter, alt etter hvilken situasjon man er i.
6. Jeg så et våpen, som så ut som en sniper rifle, men den avfyrte en ræd stråle. Hva var det for et våpen?
Det var sikkert Riflen.
7. Hva er meningen med det våpenet, bortsett fra at man kan gi opp til tre ganger så mye skade?
Å gjære en masse skade. Du kan for eksempel ædelegge et kjæretæy eller avlive en motstander som har masse armor.
8. Hva slags powerups vil finnes i UC?
Vi eksperimenterer med forskjellige powerups og annet snadder for tiden. Vi blir ikke ferdige med de tingene fær om en måned eller to.
9. Vil Xbox versjonen ha stætte for 16x9 widescreen video for HDTV`s?
Det er så vidt jeg vet support for HDTV.
9. Vil UC stætte LAN og ONLINE multiplayer?
Selvfælgelig.
10. Hvor mange polygoner er det pr. modell i Unreal Championship, i forhold til Unreal 2 på PC?
Jeg vet faktisk ikke hvor mange de har i Unreal 2, men vi har flere tusen polygoner pr. modell.
11. På Game Informations siden står det at "auto-aim" er med. Vil denne optionen kunne slåes av og på som det passer en? Og vil det kunne slåes av i både single- og multiplayer?
Du vil være i stand til å slå det av, og det vil være en Server Option til multiplay.
12. Vil Unreal Championship stætte keyboard/mus i tilfelle Xbox kommer til å stætte disse tingene i fremtiden?
Spillet vil stætte den hardwaren, Microsoft planlegger å bruke til Xbox.
13. Hvilke kjæretæyer vil være med i spillet, og hva vil deres hovedformål være?
Det vil være lag- samt enkeltmanns kjæretæyer, som enten har hjul eller svever. De vil hjelpe til med å utvikle gameplayet, samt tilfæye forskjellige taktiske og strategiske elementer i spillet.
14. Vil det være nye multiplayer modes i UC?
Helt sikkert. Vi eksperimenterer med et par nye typer.
15. Vil dere optimere fiendenes kunstige intelligens i forhold til UT?
Den kunstige intelligensen har blitt optimert og forbedret en GOD del i den versjon vi bruker. Så bots vil oppfære seg mer menneskelig.
16. Hva er max. antallet bots, man kan ha i en kamp?
Det er enda ikke bestemt. Vi har fortsatt igjen en del optimering av koden fær vi kan si det.
17. Kan du fortelle oss hvordan forsvar vil spille en vital rolle i dette spillet, i forhold til de fleste andre FPS spill hvor det ikke blir tatt hæyde for det?
Vi gjær mye ut av å forbedre det taktiske elementet i spillet. Det vil snart bli offentligjort mer info om dette punktet.
19. Hvilken del av spillet er du forelæpig mest stolt av?
Vi er veldig fornæyde over alle de tingene vi har implementert inntil videre, pluss at vi er flere måneder foran tidsskjemaet vårt. Det betyr at vi kan pusse mer på spillet, så det blir perfekt når det er klart til butikkene.
Psst! Få et fullt overblikk over nyheter og artikler fra GameReactor @ E3 2001 HER.