Norsk
Gamereactor
nyheter
Final Fantasy XVI

Final Fantasy XVI blir ikke open world som FFXV

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Jeg vil påstå at en av grunnene til Final Fantasy XV sin store suksess er at store deler av spillet er såkalt open world, altså at man sømløst kan utforske verdenen akkurat som man vil. At storselgere som Grand Theft Auto V, Elden Ring, The Elder Scrolls V: Skyrim og veldig mange andre velkjente spill gjør det samme fikk flere der ute til å regne med at Square Enix ville fortsette med den oppskriften. Det blir ikke tilfellet.

I et intervju med IGN forteller Naoki Yoshida, produsenten som danskene også har snakket med, at Final Fantasy XVI ikke blir open world. En av grunnene til dette er utviklernes ønske om å ta oss til flere steder av verdenen, noe som ville blitt ekstremt vanskelig om man sømløst kunne reise fra sted til sted. Dermed blir det mer som for eksempel Final Fantasy X, Dragon Age: Inquisition og til dels The Witcher 3: Wild Hunt hvor nye områder må velges i menyer eller lignende.

Er dette godt eller dårlig nytt?

Final Fantasy XVI

Relaterte tekster

0
Final Fantasy XVIScore

Final Fantasy XVI

ANMELDELSE. Skrevet av Ketil Skotte

På overflaten er det vanskelig å kjenne igjen barndommens Final Fantasy, men bak det dystre ytre banker seriens hjerte sterkere enn på flere tiår.

0
Noen andre bør lage Final Fantasy XVII

Noen andre bør lage Final Fantasy XVII

NYHET. Skrevet av Olof Westerberg

Naoki Yoshida: "Det ville være bra å se fremover og hente inn en yngre generasjon, med mer ungdommelige følelser, for å lage et nytt FF med utfordringer som passer til dagens verden."



Loading next content