Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Ødelagt konsoll? Hva gjør du? [faq]


Har herpa 4 PSPer, 1 DS, 2 GBC, og N64 shorta mens jeg spilte, har nå en 360 som antakelig får en RRoD
"get poor die tryin"
  • 0
Siterer hack shack:
Har herpa 4 PSPer, 1 DS, 2 GBC, og N64 shorta mens jeg spilte, har nå en 360 som antakelig får en RRoD

Huff, hørtes ikke bra ut! Så langt er Xbox 360 den eneste konsollen min som har blitt ødelagt av maskinfeil.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Aldri hent med meg
  • 0
Nå er det 4 gangen min nå!. At mobilen ikke engang starter så nå er jeg piss sur fy faen i helvete.. Sorry ord språket, jeg kommer til å kreve 50% vis de sier nei så skal jeg fy HELVETE. Samme feil som sist og før der igjen!..

Nå er jeg LEI!
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
jævlig bra tråd the heretic.

jeg lærte masse nyttig her..
  • 0
Siterer Andzel:
Nå er det 4 gangen min nå!. At mobilen ikke engang starter så nå er jeg piss sur fy faen i helvete.. Sorry ord språket, jeg kommer til å kreve 50% vis de sier nei så skal jeg fy HELVETE. Samme feil som sist og før der igjen!..

Nå er jeg LEI!

Kjenner igjen det. Jeg hadde en Nokia engang som hadde et problem at skjermen ble kornete, delvis svart eller helt svart. Jeg har sendt den inn tre ganger uten at de har fikset problemet. Etter den tredje gangen fikk jeg hevet kjøpet og kjøpte meg en ny mobil.

Siterer Rampage Jackson:
jævlig bra tråd the heretic.

jeg lærte masse nyttig her..

Takk, det setter jeg pris på
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Hehe, jeg må gjøre det på mandagen. Den starter ikke når den skal starte, den låser seg helt og må ta ut batteriet.

Jeg bare tok på den og da skjedde det. Skjedd før så lurer på hva de driver med de som fikser mobiler får bare samme skrap tilbake.

Lurer på hva jeg kan gjøre vis de nekter meg 50% har du noe råd?
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Hvor mange ganger har du sendt den inn til reperasjon da?
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Jeg har fått en ny mobil etter den andre gangen men enda er det problemer med den nye og den skal leveres den 2 eller 3 gangen. Men til nå er det 7 ganger til sammen.

Første feil: Låser seg når den skal startes.

Mellom her: Den skrur seg av når jeg skal høre på MP 3, folk ringer til meg men mobilen min ikke ringer. Kan ikke sende SMS eller MMS noen ganger fordi dette ikke funker plutselig O.o. Kommer ikke på Internett.
Han bak kassen sa: Oppgrader softwaren på mobilen din.
Jeg sier: Det funker ikke fordi Sony Ericsson ikke hadde gitt ut oppgradering til den enda. (K850I). Også hadde jeg virus på min pc som gjorde at Internett ikke funket og andre ting tok bare noen uker å fjerne men sa jeg dette.
han sa bare: Det funker på alle maskiner

Noen dager senere: Kommer jeg tilbake og blir små sur de sier det ikke er dem sitt problem. Så de levere den inn og etter det har jeg bare hatt dritt av feil og diverse.

Andre feil: Låser seg når den skal startes.

Mellom her: Den skrur seg av når jeg skal høre på MP 3, folk ringer til meg men mobilen min ikke ringer. Kan ikke sende SMS eller MMS noen ganger fordi dette ikke funker plutselig O.o. Kommer ikke på Internett.

Tredje feil: EA har tatt over mobilen min Når jeg skal taste pin koden står det bare EA ikke noe mer som gjør at den henger seg senere. PS: Ny mobil

Fjerde feil: Skjermen min funker ikke etter en uke jeg fikk den ifra verkstedet.

Femte feil: Låser seg når den skal startes.

Mellom her: Den skrur seg av når jeg skal høre på MP 3, folk ringer til meg men mobilen min ikke ringer. Kan ikke sende SMS eller MMS noen ganger fordi dette ikke funker plutselig O.o. Kommer ikke på Internett.

Seks feil: Låser seg når den skal startes.

Startet igjen: Den skrur seg av når jeg skal høre på MP 3, folk ringer til meg men mobilen min ikke ringer. Kan ikke sende SMS eller MMS noen ganger fordi dette ikke funker plutselig O.o. Kommer ikke på Internett.

?Sjuende feil: Den er nå og den henger seg igjen.?


Tror det er min sjette eller sjuende gang den skal leveres nå. NÅ ER JEG LEI. Jeg krever som sagt 50% av pengene når mobilen min har så mye feil og jeg knapt brukt den.

Håper du forstår hva jeg mener med dette her og jeg fortjener jo 50% av 1000,- kroner når de ikke engang klarer å fikse problemet om og om igjen.

Så da har jeg vel en STOR krav på 50%? si nei nå og du er død :p
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Ok. jeg har eg xbox. ikke 360. den ble øddelagt, sto at det var rusk i maskineriet eller noe. Sendte den til microsoft etter
MYE om og men, fikk den tilbake med beskjed om at det ikke var noe gale med den. Prøver igjen og får samme beskjed... har jeg noen rettigheter her? på å få den fikset eller noe. den er jo gamel, så vet jo ikke hvilke rettigheter jeg har enda da... Hvis dere har noen tips om hvor jeg evt kan få fikse den?
Hail, Elen sila lumenn' omentielvo!
  • 0
Er den eldre en 5 år gammel da? Vis det så har du ikke noe krav eller garanti igjen.
Du kan jo prøve å høre med forhandleren du kjøpte den ifra og fortelle problemet vis den ikke er over 5 år gammel.
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Siterer Andzel:
Så da har jeg vel en STOR krav på 50%? si nei nå og du er død :p

Om det er samme feilen to ganger kan du kreve prisavslag ja.
Jeg bare lurer, fikk du ny mobil fra forhandleren eller fikk du hevet kjøpet og kjøpte ny ett annet sted? Om man hr levert den samme mobilen til ett sted seks eller sju ganger, så tror jeg nok forhandleren igrunn går med på å heve kjøpet.

Siterer Christinem:
Ok. jeg har eg xbox. ikke 360. den ble øddelagt, sto at det var rusk i maskineriet eller noe. Sendte den til microsoft etter
MYE om og men, fikk den tilbake med beskjed om at det ikke var noe gale med den. Prøver igjen og får samme beskjed... har jeg noen rettigheter her? på å få den fikset eller noe. den er jo gamel, så vet jo ikke hvilke rettigheter jeg har enda da... Hvis dere har noen tips om hvor jeg evt kan få fikse den?

Du kan prøve å sende e-post til Microsoft, med bilder av feilen (dersom det er mulig). De vil da sannsynligvis vurdere feilen, og du kan sende den inn på nytt og se om du får den reparert.
Det hjelper sannsynligvis ikke å gå til forhandleren, da Xboxen er gammel nå.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Om det er samme feilen to ganger kan du kreve prisavslag ja.

- Fint da kan jeg be om det, fordi feilen har vært mer enn 2 ganger som du ser.

Jeg bare lurer, fikk du ny mobil fra forhandleren eller fikk du hevet kjøpet og kjøpte ny ett annet sted?

- Jeg fikk ny mobil ifra verkstedet fordi det kostet mer å reparere feilen enn å gi meg en ny mobil. Som har hatt samme feil og andre små problemer i tillegg.

Om man hr levert den samme mobilen til ett sted seks eller sju ganger, så tror jeg nok forhandleren igrunn går med på å heve kjøpet.

- Jeg vil liksom ikke heve kjøpet fordi jeg liker på en måte den telefonen alltid ønsket meg den så da får jeg bare fikse den få 50% også få den igjen når den er fikset det går vel an eller?
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Siterer Andzel:
Jeg bare lurer, fikk du ny mobil fra forhandleren eller fikk du hevet kjøpet og kjøpte ny ett annet sted?

Jeg fikk hevet kjøpet. Det var en nogså dårlig Nokia, så jeg invisterte i en Sony Ericsson.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Jeg svarte på dine spm Kunne ha forklart det litt bedre.
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Haha, la jeg ikke merke til
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Men jeg får 50% nå? Det mener nå jeg. Hevet kjøpet det vil si igjen at jeg får alt tilbake mens jeg mister mobilen? Svar fort!
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Siterer Andzel:
Men jeg får 50% nå? Det mener nå jeg. Hevet kjøpet det vil si igjen at jeg får alt tilbake mens jeg mister mobilen? Svar fort!

Du burde helt klart få et prisavslag. Og i og med at du har sendt den til reperasjon såpass mange ganger. Du burde gå og si at i og med at en mobiltelefon er en viktig gjenstand så burde du få kreve erstatning for at den har vært på reperasjon såpass lenge og såpass mye.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Hvor står den § enn da? Han sa vis jeg skulle heve kjøpet måtte Sony Ericsson bestemme det og det med 50% var bare tull.

Håper du kan gi meg link til selve § også printer jeg den ut så han får se den.

Han var dårlig bak kassen og ga dårlig service ble små sur...

Hjelp meg
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
"Merk deg også at selgeren etter forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet.

Prisavslaget skal tilsvare reduksjonen i varens verdi. Er varen bare verdt halvparten så mye med mangelen, kan du kreve et prisavslag på 50 %. Dersom mangelen ikke er uvesentlig, kan du i stedet for prisavslag kreve å heve kjøpet. Du må da levere varen tilbake til selgeren mens selgeren må betale tilbake kjøpesummen pluss forsinkelsesrente fra det tidspunktet du reklamerte på feilen."


http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/1023824302.54/1025782
287.59


Du kan printe ut dette eller vise siden der du kjøpte mobilen så de kan se med egne øyne.

Det som jeg siterte her, betyr at du kan kreve et prisavslag på 50% dersom mangelen som er på varen gjør at varen blir 50% mindre verdt. Du kan også forsåvidt kreve å prisavslag på mer enn 50% også dersom feilen(e) gjør at mobilen fungerer enda værre. Det kan også hende at du kan få avslag på mindre enn 50%. Dersom feilen er uvesentlig/ikke merker den, så kan du kreve å heve kjøpet.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Jeg ikke ikke lov å heve kjøpet fordi da måtte han ringe Sony Ericsson så måtte de holde på med ting og tang og komme tilbake senere da kanskje jeg fikk heve kjøpet.

Han bare lo nesten av meg når jeg sa dette. Varen er jo mindre 50% verdt når det skjer ting og tang med den hele tiden.. Eller hva sier du?

Lagt til 2008-08-11 17:08:
Jeg kan heve kjøper der og da kan jeg ikke det?

Lagt til 2008-08-11 17:13:
TUSEN TAKK FOR HJELPEN SKAL PRØVE NÅ OG TA HAN! FANT NOE MER PÅ FORBRUKERPORTALEN SOM KAN HJELPE MEG MED DETET TUSEN TAKK MED HJELP
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Siterer Andzel:
Jeg ikke ikke lov å heve kjøpet fordi da måtte han ringe Sony Ericsson så måtte de holde på med ting og tang og komme tilbake senere da kanskje jeg fikk heve kjøpet.

Når jeg måtte heve kjøpet til Nokia min, så måtte de sende den ned til Nokia først før jeg kunne heve kjøpet. Men det er forholdvis riktig at man ikke kan heve kjøpet der og da, for butikken må først få tak i leverandøren.
Siterer Andzel:
Han bare lo nesten av meg når jeg sa dette. Varen er jo mindre 50% verdt når det skjer ting og tang med den hele tiden.. Eller hva sier du?

Vel det kommer helt an på. Om feilene er nærmest uvesentlige, så kan du nok ikke kreve avslag, men hvis det er en prosentandel som gjør at mobilen fucker seg opp og blir ubrukelig hvis det skulle skje en ulykke eller noe, så burde du så absolutt kunne kreve et avslag.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Jeg kan ikke engang ringe til politiet eller noe annet når den fucker seg noe som kan gjøre at det blir farlig vis jeg er alene eller noe annet skjer rundt omkring.

Han som var bak disken nå hadde ikke engang hørt om dette. Så han som var på jobb istad skal ringe meg i morgen og så skal vi diskutere. Jeg kommer til å heve kjøpet men det jeg tror jeg fant ut var at de ikke hadde registrert at den har vært så mye på verksted...

Jeg kommer til å heve kjøpet uansett nå fordi den begynner nå igjen... Er lei så jeg kommer til å bruke min gamle tro faste mobilen W810i =) Aldri hatt en feil med den.

Men takk for hjelpen uansett
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Ehem:
Vil vannskader påført av en hageslange være gydlig grunn til å få byttet produktet? Jeg har WIien min stående på et høyt sted for å få bedre internet, men den står også i nærheten av en vindu. Min mor har en tendens til å spyle med hageslangen rett mot det åpne vinduet, og treffer dermed wiien med en god andek vann. Dette har skjedd flere ganger. Dersom wiien til slutt streiker, vil den kunne byttes?

Igjen:
Kudos til The Heretic for en så fin tråd.
Square Enix.
  • 0
Siterer Zechez:
Ehem:
Vil vannskader påført av en hageslange være gydlig grunn til å få byttet produktet? Jeg har WIien min stående på et høyt sted for å få bedre internet, men den står også i nærheten av en vindu. Min mor har en tendens til å spyle med hageslangen rett mot det åpne vinduet, og treffer dermed wiien med en god andek vann. Dette har skjedd flere ganger. Dersom wiien til slutt streiker, vil den kunne byttes?

Dersom mangelen eller feilen skyldes fabrikkfeil, så kan du ikke kreve erstatning eller få Wii'en din byttet.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!