Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Ødelagt konsoll? Hva gjør du? [faq]


ok folkens. jeg sendte inn maksinen min til den butikken jeg kjøpte den i.. og de sendte den videre til reprasjon.. det har nå gått 26 DAGER!! (snart en måned)

fy faen ass.. jeg har gått hele påsken uten spilling.

re5 bare ligger i hylla mi halvspillt

at det skulle ta så latterlig lang tid ass.
  • 0
Nyttig informasjon! men har nok ikke opplevd og måtte levere inn til reprasjon
  • 0
Leverte gamle pcen min til reprasjon 3 ganger. Så ble jeg dritt lei av alt tullet, så kjøpte jeg ny. Var alltid noe feil .. Defekt batteri, hovedkort som ble ødelagt, og den siste gangen var det så mye feil at jeg bare knuste hele dritten :p Og kjøpte ny
Manchester United <3
  • 0
Jeg ville nok bannet høyt i en tre-dagersperiode...
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
Siterer thosme:
Leverte gamle pcen min til reprasjon 3 ganger. Så ble jeg dritt lei av alt tullet, så kjøpte jeg ny. Var alltid noe feil .. Defekt batteri, hovedkort som ble ødelagt, og den siste gangen var det så mye feil at jeg bare knuste hele dritten :p Og kjøpte ny
Siterer Rampage Jackson:
ok folkens. jeg sendte inn maksinen min til den butikken jeg kjøpte den i.. og de sendte den videre til reprasjon.. det har nå gått 26 DAGER!! (snart en måned)

fy faen ass.. jeg har gått hele påsken uten spilling.

re5 bare ligger i hylla mi halvspillt

at det skulle ta så latterlig lang tid ass.


Lagt til 2009-05-08 23:47:
Siterer STC87:
Citerer Citerer Rampage Jackson:ok folkens. jeg sendte inn maksinen min til den butikken jeg kjøpte den i.. og de sendte den videre til reprasjon.. det har nå gått 26 DAGER!! (snart en måned)

fy faen ass.. jeg har gått hele påsken uten spilling.


Regner med det er PS3 det er snakk om? siden at du på xbox bare ringe til microsoft så sender de deg en eske å henter den etter drøy uke?
  • 0
Takk for hjelp. Min PS3 har røket, og denne tråden var til god hjelp . Du er en engel
Ære være Naughty Dog!
  • 0
Hvis man må sende ps3n på rep, kan man ta ut hdd eller må den være i maskinen når du sender den på rep?
When you meet the wall, find a stair and climb over
  • 0
PS3en min tok nesten 2 måneder på elkjøp, og de klarte å miste den! så fikk jeg en ny en da, uten nedlastet stuff og Dark Sector i konsollen, jævla huuuiiiit!
  • 0
Siterer ch234:
Hvis man må sende ps3n på rep, kan man ta ut HDD eller må den være i maskinen når du sender den på rep?


DEN MÅ VÆRE I DEN MÅ VÆRE I! Tar du ut den må du betale for reparasjonen og garantien din blir borte! Da har du ikke noe lov som kan hjelpe deg med å fikse den.
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Jeg bestilte Prototype fra absoluttspill.no to dager før release-dagen den 12. juni eller noe sånt per postordre, og det har enda ikke kommet etter 20 dager, som er den lengste mulige leveringstiden de bruke ifølge leveringsbetingelsene deres.

Jeg har sendt mail til absoluttspill.no som har sagt at leverandøren ikke har levert etter avtalt tid.

Hvilke rettigheter har jeg når de bruker såpass lang tid på å levere? Kan jeg kreve et avslag?

Vet at jeg fortsatt kan avbestille kjøpet.

Takk på forhånd!
"Det er bedre med ti fugler på taket enn du tror"
  • 0
Bli konsollen ødelagt er dette svaret. Kjøp en ny!!!
neida bare tuller
What the fuck are u looking at!!!
  • 0
Smart tråd
Det jeg la mest merke till var at du brukte xbox 360 som et eksempel (positivt)
www.monjui.com
  • 0
You're tha man, Heretic!

Genial tråd. Jeg har lært sykt mye hvis et evt. slikt problem skulle oppstå.
Rise and rise again, until lambs become lions.
  • 0
Etter å ha jobbet årevis i spillbutikker rundt omkring, har jeg hatt den store glede av å nesten ukentlig snakke med Forbrukerrådet, og sette kunden i kontakt med disse. Gjennom disse samtalene har følgende gått igjen som et mantra:

- Du har krav på lånemaskin så lenge ventetiden er uforholdsmessig lang i forhold til din mulighet til å fungere normalt i ditt virke. En mobiltelefon er sårt nødvendig for de aller fleste, men konsoller (uansett hvor mye jeg kan relatere til akkurat det) er dessverre ikke ansett som nødvendig av almennheten.

- Det er riktig at du kan sende inn 360'en din via utsalgsstedet, men dette vil ta lenger tid enn det tar å ringe MS direkte. De fleste butikker har en dag i uka eller måneden hvor de sender inn returvarer, og du kan risikere at flere dager går med før neste innleveringsdag kommer. I tillegg kommer frakttiden mellom butikk og leverandør begge veier. Jeg fatter ikke hvorfor folk heller vil levere den i butikken enn å få den på døra, når det faktisk er et alternativ (snakker fremdeles 360 her), men om du har ekstra tid, og er full av kamplyst, stå på!
(Å sende inn 360-maskiner for kunder er et byråkratisk mareritt, og tro meg: det tar tid.)

- Forbrukeren har rettigheter, men det har også utsalgsstedet. De har krav på to ganger å prøve å reparere (den samme) feilen, og dette innen rimelig tid. Rimelig tid er relativt for varegruppen, og spillkonsoller ligger vel rundt i hvertfall en måneds tid før det er klageverdig.

- Du har krav på å heve kjøpet om varen har hatt SAMME FEIL tre ganger etter forsøkte reparasjoner, men i praksis pleier de fleste å operere med å heve kjøpet etter tre forskjellige feil.

Jeg regner med du bruker 360 som eksempel ettersom de tilbyr en alternativ returordning for kundene sine.

Et par ting til:

- At konsoller blir masseprodusert har ingen ting med saken å gjøre. En reparert konsoll kan ikke selges som ny, og kostnaden med å automatisk erstatte konsollen da du dukker opp i butikken er derfor utenfor rimelige grenser. Det stemmer ikke at man bare trenger å ringe opp leverandøren for å få en ny konsoll i salgsforpakning med håndkontroller, kabler og resten av dill-dallet som følger med.

Da jeg sluttet i butikk, var min erfaring at PS3-eiere (SPESIELT de med 60GB-maskiner) må belage seg på en ganske drøy ventetid. Slikt svinger, så det kan ha endret seg etter at jeg forsvant. De reparerer maskinene i Belgia, mener jeg å huske. Nintendo reparerer lokalt, og fikser dem så og si alltid i løpet av et par-tre arbeidsdager. Med 360 har jeg hørt historier om alt fra et par dager til måneder. Vanskelig å si.

Uansett, lykke til om noe går galt. Har ikke opplevd det siden PS2-tiden, men jeg vet hvor kjedelig det er å mangle en konsoll i huset.

Edit: Glemte det viktigste: UTEN KVITTERING ER DU TOTALT RETTIGHETSLØS. TA VARE PÅ DEN.
  • 0
Siterer hack shack:
Hahaha fikk RRoD på søndag. Vet ikke om jeg gidder å sende den inn


Begynner å bli en stund siden jeg skrev det der. Vel nå ligger den i søpla. Fikk aldri registrert den og ble bare kluss så la den i søppelboden, rimelig knust.
"get poor die tryin"
  • 0
IKKE KAST KONSOLLER I BOSSET!!!!!!!!!!!! det er elektronisk avfall og skal leveres inn til butikken du kjøpe den av!.
  • 0
Jeg tar den som vanlig med på reparasjon. Er blitt VELDIG vant med det i og med at 360'en har vært på reparasjon rundt 6 ganger!
  • 0
WTF? xboxen ikke registret den skar da være det uansett. du kjøpten ikke brukt vel btw?
I am a Spøkels for svingene! bare se hvor hvit je er!
  • 0
Det er lettere OG raskere å ringe direkte til MS.
  • 0
Gadd ikke lese så bare spør. Jeg leverte inn min PS3 på Expert (Garanti) den 16. juli, jeg fikk beskjed at de trodde det ville ta 1 måned, nå har det gått 1 måned og 2 dager, har jeg da krav på å få en låne playstation av butikken?
  • 0
Siterer The Heretic:
Dersom det er forventet at reperasjonen tar mer enn en ukè, har man krav på en lånegjenstand, dvs. en lånekonsoll i denne sammenhengen, den vil du kunne ha helt til du får din egentlige konsoll tilbake.


Siterer The Heretic:
NB: Husk at du ikke kan kreve en ny gjenstand eller lånegjenstand dersom kostnadene blir for store for butikken.


Med andre ord vil det i størst grad være opp til butikken.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
Citerer The Heretic:
Dersom det er forventet at reperasjonen tar mer enn en ukè, har man krav på en lånegjenstand, dvs. en lånekonsoll i denne sammenhengen, den vil du kunne ha helt til du får din egentlige konsoll tilbake.



Citerer The Heretic:
NB: Husk at du ikke kan kreve en ny gjenstand eller lånegjenstand dersom kostnadene blir for store for butikken.


Med andre ord vil det i størst grad være opp til butikken.


Nei, ettersom det har gått over tiden har han krav på det.
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Hey, pspen min klarer ikke lese av umd'er!
har ikke garanti Hva gjør jeg?..
  • 0
Kjøp deg en ny PSP ?
"A man without a past, fights for a world without a future"
  • 0
Hva jeg gjør??? Jeg går ut i snekerbua og lager meg et tre sverd og går oppi skogen over meg og slår løs på råtne trer

viss ikke drar jeg til naboen min og spiller litt ssbb
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!