Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Kjappe spørsmål om hardware [Q&A]


Den eneste macen som koster mindre enn 10000kr er den billigste macbook air modellen. Mac har rett og slett blitt absurd dyrt, spesielt etter at den norske NOK ble så svak. Macbook air er ikke en dum laptop, men jeg syns skjermen er alt for liten for å jobbe med bilder og film. Da trenger du en 15" syns jeg. Skjekk litt på komplett om de har noen bra asus pc-er.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Den eneste macen som koster mindre enn 10000kr er den billigste macbook air modellen. Mac har rett og slett blitt absurd dyrt, spesielt etter at den norske NOK ble så svak. Macbook air er ikke en dum laptop, men jeg syns skjermen er alt for liten for å jobbe med bilder og film. Da trenger du en 15" syns jeg. Skjekk litt på komplett om de har noen bra asus pc-er.


13-tommeren er veldig nære 10K med rabatt, men det er sant at det blir litt i meste laget når det gjelder pris. Fikk litt sjokk da jeg så prisen på MacBook. Hvis man har litt penger til overs, kan det være verdt det da.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Fikk litt sjokk da jeg så prisen på MacBook. Hvis man har litt penger til overs, kan det være verdt det da.


Den supertynne? Verdt det om man trenger en laptop som er veldig liten, men for redigering av bilder og film så blir nok skjermen veldig liten og kraften litt pinglete.

Da ville jeg mye heller kjøpt denne: https://www.komplett.no/product/888038/pc-nettbrett/pc-baerbar/alle-pc-er/asus-x556uq-156-fhd-matt

Jeg har MacBook Pro selv (mange år gammel nå) og er utrolig fornøyd med den, men jeg tror ikke jeg kunne kjøpt meg en ny med god samvittighet, når de er så dyre. Dessuten liker jeg ikke at de har gjort det så vanskelig å skru opp laptopene. Min Mac har jeg nettopp reparert og nå er den god som gull igjen, etter at jeg byttet kabelen mellom harddisken og hovedkortet. Sånt er det veldig vanskelig å gjøre selv på de nye maskinene.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
looking for questions!
Bygones
  • 0
  • Los
  • Los
Hei!

Jeg driver å lurer på å kjøpe en "ny" laptop. Jeg har på ingen måte budsjett til å kjøpe en ny gaming laptop, men jeg ønsker å kjøpe en maskin som jeg kan spille på. For tiden spiller jeg Baldurs Gate 2 og PC spillene som jeg hovedsakelig ønsker å spille er ikke de tyngste. Divinity Original Sin 2, Thronebreaker og litt andre. Jeg vil også kunne kjøre Baldurs Gate 3 når det kommer, uten at vi har systemkrav på det enda.. Og om den er litt fremtids sikker hadde det jo vært gøy.. Vet ikke hvor lett det er å oppgradere slike?

Har sett på den her for 5000kr:

ASUS ROG GL553V Specification:
Processor: Intel Core i7-7700HQ 2.8GHz (Turbo up to 3.8GHz)
Operating System: Windows 10 (64bit)
Memory: 16GB DDR4 2400MHz
Display: 15.6" FHD (1920x1080), matte finish with wide 178 degree viewing angles
Graphic: NVIDIA GTX1050Ti 4GB GDDR5
Storage: "256GB SATA3 SSD 1TB (7200RPM)"

Syntes det ser ut som en god deal men vet ikke nok til å være sikker..
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!