Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Kjappe spørsmål om hardware [Q&A]


Du kan da bare sjekke hvilken driver du har selv, og laste dem ned fra Nvidia/ATI sine hjemmesider..?
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Tar laang tid. Pluss at jeg finner ikke mitt grafikkort på nvidia sine nettsider..

Nvidia GeForce 9600GS


Jeg har 25 "gamle" drivere. Så det er mange som trenger oppgradering...
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Prøv å gå inn på Device Manager, så høyreklikker du på for eksempel skjermkortet og klikk på Update Drivers.
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Hvilken PC har du?
  • 0
Master Bandit: Jeg?

En HP Pavillion Elite m9370.sc

-sebastian-: Skal prøve
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Heter vel "Enhetsbehandling" på norsk
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Viss jeg gjør det via enhetsbehandlig så sier det at jeg allerede har de beste driverene. Men på den uregistrerte drive detective, så mangler det fortsatt drivere til de....
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Hmm... Opplever du sån ellers problemer med maskinen?
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
er da bare og gå på nvidia sine sider som forklart, du kan jo også skaffe deg 64 bit, om du ikke allerede har det. Så du får fullt utnyttet dine fire gb med ram.
  • 0
Jeg vurderer å kjøpe meg Cooler Master HAF 932 Big Tower Sort (kabinett)..
Så lurer jeg på om alle hovedkort passer i den eller er det bare noen spesielle som passer ?
  • 0
Vell, vil da tro alle. Du kan jo alltids sjekke på produsentens hjemmesider
  • 0
Jeg lurer på en ting. Radeon HD 5850 og Nvidia (eller hva enn det heter) GTX 260 er begge to høyytende populære grafikkkort, men hvilket er best. Jeg har GTX 275
Alle barna hadde en kul signatur, untatt psn-soldier...........
  • 0
Ati sitt 5850 er en god del bedre enn GTX 260
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Hvordan åpner man .DAT og .dll filer?
Decyfered!
  • 0
Leter etter en PC som har en prossessor med quad-core. Har Intel Core i7 quad-core, og funker den prossessoren bra til spill som krever litt?
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
Hei, jeg har et problem. Etter at jeg oppdaterte driverne mine fra Acer sine hjemmesider (jeg har en Acer Aspire 7535G som jeg har oppgradert til Windows 7) har et nytt problem plutselig oppstått. Hver eneste gang jeg trykker på tastaturet stopper musen å bevege seg i ett sekund. Dette er fatalt i mange spill og gjør generelt arbeid litt tregere. Er det noen som har en løsning på dette enormt irriterende problemet?

PS: Ja, jeg har googlet dette problemet lenge.
PS PS: Av-installerte driverne, nå virker det fint. Jeg mister derimot VELDIG mange funksjoner. Hvis noen har en løsning så hadde det vært veldig fint!
  • 0
Jeg har pc her som jeg vil spille TF2 på, men skjermkortet er ikke kraftig nok. (gammel pc) Den mangler noe som kalles for pixelshader. TF2 trenger Pixel shader version 1.1 og denne gamle pc'en har 0.0. så får å spille spille trenger jeg en bedre skjermkort da. Så jeg er ikke flink med pc akkurat. Så jeg lurer på om det vil gå fint vis jeg bare bytter ut den gamle skjermkortet med denne her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=454756&view=detailed#Pro
ductTabs


spørsmål:
- Har den Pixel shader 1.1 (om noen vet hvordan man skjekker det)
*>"Nintedo-Brigaden>*!¤The Hyrule Solders"!¤
  • 0
Siterer blyantkvesser:
Leter etter en PC som har en prossessor med quad-core. Har Intel Core i7 quad-core, og funker den prossessoren bra til spill som krever litt?

i7 er en av de beste quad prosessorene på markedet akkurat nå, datakjeden har en gaming PC med den prosessoren http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:2744253;c:36161 men jeg vil anbefale å bygge selv da du kommer til å spare mye penger.



Siterer Mr Luigi:
Jeg har pc her som jeg vil spille TF2 på, men skjermkortet er ikke kraftig nok. (gammel pc) Den mangler noe som kalles for pixelshader. TF2 trenger Pixel shader version 1.1 og denne gamle pc'en har 0.0. så får å spille spille trenger jeg en bedre skjermkort da. Så jeg er ikke flink med pc akkurat. Så jeg lurer på om det vil gå fint vis jeg bare bytter ut den gamle skjermkortet med denne her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=454756&view=detailed#Pro
ductTabs

spørsmål:
- Har den Pixel shader 1.1 (om noen vet hvordan man skjekker det)


9500GT burde funke fint, jeg er ganske sikker på at det har 1.1
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
Siterer bendik920:
Citerer blyantkvesser:
Leter etter en PC som har en prossessor med quad-core. Har Intel Core i7 quad-core, og funker den prossessoren bra til spill som krever litt?

i7 er en av de beste quad prosessorene på markedet akkurat nå, datakjeden har en gaming PC med den prosessoren http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:2744253;c:36161 men jeg vil anbefale å bygge selv da du kommer til å spare mye penger.



Citerer Mr Luigi:
Jeg har pc her som jeg vil spille TF2 på, men skjermkortet er ikke kraftig nok. (gammel pc) Den mangler noe som kalles for pixelshader. TF2 trenger Pixel shader version 1.1 og denne gamle pc'en har 0.0. så får å spille spille trenger jeg en bedre skjermkort da. Så jeg er ikke flink med pc akkurat. Så jeg lurer på om det vil gå fint vis jeg bare bytter ut den gamle skjermkortet med denne her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=454756&view=detailed#Pro
ductTabs

spørsmål:
- Har den Pixel shader 1.1 (om noen vet hvordan man skjekker det)


9500GT burde funke fint, jeg er ganske sikker på at det har 1.1



Jeg anbefaler Datakjeden Extreme på det sterkeste. Du kan kanskje spare 2-3000 på å bygge den selv men da får du ikke garanti. Denne pc'en klarer multitasking og alle spill på fullt med 30> fps
Alle barna hadde en kul signatur, untatt psn-soldier...........
  • 0
Siterer psn-soldier:
9500GT burde funke fint, jeg er ganske sikker på at det har 1.1


men vet du hva de mener at jeg burde skjekke om pc'en har ledig PCI Express 16x kontakt?

PS:

Fant litt info på wiki om Geforce 9500GT.

65 nm G96 GPU

32 Stream Processors.

550 MHz core, with a 1400 MHz unified shader clock.

8.8 billion texels/s fillrate.

256 MB/512 MB/1024 MB 1,600 MHz GDDR3 memory or 256 MB 1,000 *

MHz GDDR2 memory, both with a 128-bit memory bus.

25.6 GB/s memory bandwidth for boards configured with GDDR3 800 MHz memory.

Support DirectX 10, Shader Model 4.0, OpenGL 3.2, and PCI-Express 2.0.

Supports 2nd generation PureVideo HD technology with partial VC1
decoding.[8][9]

NVIDIA SLI - ready technology

HDMI technology Support

så vis du bare ser på denne her så ser du at det står "Support directX 10, Shader Model 4,0, OpenGl3.2 and PCI-Express 2.0." i en av punktene.
*>"Nintedo-Brigaden>*!¤The Hyrule Solders"!¤
  • 0
Hva forbedrer du egentlig når du bruker Nvidia SLI og setter inn et ekstra skjermkort? Dobler du styrken eller? Og tror dere GTX 275 er SLI ready? Har dette kabinettet plass til SLI? :COOLERMASTER CM Centurion 534 Black Lite
Alle barna hadde en kul signatur, untatt psn-soldier...........
  • 0
SLI er slik at du har 2 (eller flere) Nvidia skjermkort som jobber sammen. Det varierer hvor bra skaleringen er i spill, men du kan nesten få oppimot dobbel ytelse i noen tilfeller. GTX 275 er klar for SLI, ja, kassen også. Det du må sjekke er om du har en PCI-express slot på hovedkortet, at det fysisk er plass, (at det første skjermkortet ikke blokker for pcie-sloten) og at du har en strømforsyning som klarer det
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Siterer Faunvik:
Hvordan åpner man .DAT og .dll filer?
Decyfered!
  • 0
Tenkte jeg kunne ta dette her:
Noen som har erfaring med Hauppauge HD PVR? Lurer på om den virkelig er verdt pengene :/
I bagged a noob, and i liked it.
  • 0
No0b question alert! No0b question alert!

Har lite peil på prosessorer o.l. men jeg bare lurer: hvordan er kraften i en firekjerners prossesor oppimot en Intel i5 hvis man da tenker begge har lik klokkehastighet?
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!