Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Kjappe spørsmål om hardware [Q&A]


Får selv opp meldingen en sjelden gang, ikke noe å bekymre seg for egentlig om du ikke merker dårlig ytelse når du spiller.
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Har et rart problem.
Når jeg skal spille Skyrim, lagger det på Ultra. Ikke alltid det drar fantastisk på High heller. Jeg vet om andre med nøyaktig den samme PC'en, men de drar Skyrim på ultra med over 60 +++ FPS.
Har aktivrt Crossfire også.

http://bildr.no/view/1024251

Jeg har aktivert, man alikevel står det "Aktiver Crossfire for å forbedre grafikkytelse". Jeg har jo aktivert det.
Dessuten virker det som om Skyrim kjører bedre når jeg deaktiverer Crossfire. Fortsatt ikke veldig bra på Ultra, men bedre.
WTF?
I need help.

Funker ikke det ene skjermkortet mitt eller noe?
  • 0
Drivere?
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Ganske så sikker på at jeg har de nyeste.
  • 0
Siterer Parkour Gamer:
I just wonder:

Hva er egentlig forskjellen mellom DPI og Sensetivity? Jeg vet at DPI har noe med nøyaktigheten, men allikevel. Hvis jeg stiller opp DPI'en går den jo for det meste fortere, for fort. Vil dette si at hvis jeg tar DPI på høyeste, men stiller ned Sensitivity, slik at jeg får perfekt fart, får skikkelig "aim"?


Same shit, different name. DPI er på musa di, sensitivity er inne på selve spillet. 800DPI master race reporting in!
Fem-stjerners medlem
  • 0
Utrolig rart.
Alle med den samme PC'en kjører det mye bedre, på Ultra med over 60fps.

Nå lagger det på High, i det minste noen steder. Men fortsatt sier Windows at jeg har topp score på grafikk ytelse, and such.
RAM oppdatering kanskje? Kan det ha noe med saken å gjøre?

Lagt til 2011-11-12 17:48:
Siterer -sebastian-:
Drivere?


Har de nyeste.
  • 0
Siterer fattigmann:
Same shit, different name. DPI er på musa di, sensitivity er inne på selve spillet. 800DPI master race reporting in!


Uenig. Dette er nok ikke tilfelle, om det var slik kunne jo alle bare kjøpt en crappy mus og most opp sensitiviteten in-game. Du vil alltid ha mest mulig DPI, og heller lavere sensitivitet.
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Kanskje det kan ha noe å si at det er noe støv i den? Har ikke fjernet støv siden jeg fikk den, tror det var i Mai eller Mars.
Men sist jeg prøvde å fjerne støv holdt det på å gå galt, så jeg tror jeg sender PC'en inn. Men det vil ta en stund før jeg får den igjen da
  • 0
Om PCen din går tregt, mens andre med en helt lik build som din klarer å kjøre spillet fint så må det være fordi du bruker minne et annet sted. Prøv å lukk alle programmer som kjører i bakgrunnen (ikke anti-virus, så klart) og se om det hjelper. Prøvd også å defragmenter harddisken og kjør gjennom med Ccleaner bare for å bli kvitt alt som kan ta opp unødvendig plass.
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0
Ram tror jeg ikke har noe å si. Har 4 GB RAM og Skyrim går knirkefritt på PCen min.

Prøv CTRL + ALT + Delete -> Task Manager (husker ikek hva det het på Norsk) -> Ytelse -> Sjekk om noe tar mye ytelse og slå det av.
  • 0
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=618011

Konge bra ram og kommer til å vare noen år fremover! Er veldig konge til BF3, og tunge spill. Selvsagt er prisen litt høyere men kan love deg at disse er gode.
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Siterer Andzel:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=618011

Konge bra ram og kommer til å vare noen år fremover! Er veldig konge til BF3, og tunge spill. Selvsagt er prisen litt høyere men kan love deg at disse er gode.


Har lenge ønsket meg den ja, men den koster en del. Er blakk atm, så håper på at jeg får råd til jul.
Hovedkortet mitt tar forresten kun 1333 MHz, men RAM med 1600 MHz må da funke det og?
  • 0
Har slik Vengeance RAM selv (2x4GB tho), og den er konge bra som Andzel sier. Men er riktignok ikke sikker på det med MHz, men etter det jeg har hørt så vil RAMen bare bli klokket ned hvis hovedkortet ikke støtter stock-hastigheten. Vil ikke si dette for sikkert da.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Koster en del ja, men er bedre å kjøpe de enn å oppgradere rammen i ny og ned. Pluss disse er veldig gode til tunge programmer og spill. Eksempel er jo: Photoshop, Maya, BF 3, osv.

Jeg veit ikke hva slags hovedkort du har men eventuelt kan du vel kjøpe noen andre vengenace ram som støtter 1333Mhz? Ettersom kan bli problemer med å få 1600Mhz ram å funke på 1333 hvis hovedkortet ikke setter ned hastigheten.

Eneste som skjer er at pcen starter i en til to sekunder også restarter den seg eller bare skrur seg av. Det vil si at rammen ikke støttes/er ødelagt
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Noen som veit om en norsk nettbutikk som selger sidepanel med vindu til NZXT Phantom, slik som dette?

http://store.nzxt.com/product_p/pa%20phan%20wi.htm
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Etter den Skyrim updaten har Steam fucket opp alle Steam spilla. Selv MW3 lagger nå. Alt jeg har på Steam lagger. Det er ufattelig rart. Veldig rart at jeg nå drar BF3 på Ultra med ca 60 FPS pluss minus, mens jeg får ca 5 FPS i Skyrim ...
  • 0
Har et spørsmål som jeg lurer på om dere klarer å svare på. Jeg har et utrolig dårlig vettverkskort i min Acer 5820TG bærbare som ellers er en utrolig bra PC. Sånn som jeg har forstått det bruker den et half height mini-card. Og det meste av informasjonen jeg får av det nettverkskortet jeg har nå, er at det er et Acer InviLink™ Nplify™ 802.11b/g/n Wi-Fi CERTIFIED™ som ikke sier meg en dritt.

Men hva tror dere er best for min PC, denne mer billige: http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:2552288
Eller denne mer dyre? http://www.multicom.no/WIFI-LINK-6300-633ANeHMWWB-HALF-HEI
GHT-MINICARD-VPRO-ENABLED-RETAIL-INTEL/cat-p/c/p2878629
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way when you criticize them, you are a mile away from them and you have their shoes."
  • 0
Lurer på om jeg skal skaffe meg en SSD, og jeg fant to billige disker på 64GB på DustinHome som frister ganske mye. Så hvem tror dere er best av denne og denne?

Hvis noen vet om noen andre gode SSDer for under 800,- så vis meg.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Kingston er jo et meget godt og kjent merke, så er ikke noe dårlig valg de.
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0
Fant nettopp en raskere SATA/600 til 779,-, og siden den er mye raskere så vurderer jeg den isteden.

http://www.dustinhome.no/ocz-agility-3-25-60gb-ssd-sata-600-mlc/
product/5010594230


EDIT:

Tror kanskje jeg er villig til å gå opp til 1200,-, og det kan gi en god disk på 128GB. I need tips.

EDIT:

Funker denne bra?

http://www.dustinhome.no/ocz-agility-3-25-120gb-ssd-sata-600-ml
c/product/5010594231?intcmp=searchProvider_dacsa


Spør mye nå. x]
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Lyden forsvant fra høyttalerne mine
Kan jeg ha valgt feil oppsett i Realtek HD Audio Manager?
  • 0
Prøv å høyreklikk på høyttaler ikonet nederst i høyre hjørne, gå på Avspillingsenheter og se om det er riktig enhet som spiller av lyden.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
PCen min bruker for alltid på å starte opp, funka greit for noen uker sida. Kjører Win7 pro, relativt fersk install og har parsjonert disken så OS'et får kose seg nesten for seg selv. Filmer/Spill etc har jeg på en annen parsjon. Har jeg fått noe virus AVG ikke merker elns?
We lost a moron, fucking celebrate!
  • 0
Noe som kan funke er å tykke Flagg + R og skrive inn msconfig, dermed går du på tabben der det står Oppstart og krysser vekk de programmene du ikke vil skal starte når du logger deg på.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!