Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

"Strick firewall" advarsel fra 360en!


Når jeg spilte Gears of War 2 fikk jeg en advarsel om at jeg hadde en "strict fireall" og at jeg måtte konfigurere den for å spille online mer optimalt.
Og jeg har merket at det er en hel haug av matcher jeg ikke får joinet, og noen av vennene mine får ikke joinet meg, og jeg får ikke joinet dem, osv. så noe må nok fikses

Er det noen som vet hvordan jeg fikser denne brannmuren min?
(til informasjon: jeg er helt nabb når det kommer til brannmurer og porter og lignende, explain it to me like I were six years old)

Altså, jeg har fibernett, og jeg tror denne fibernett boksen har sitt eget firewall system eller noe, for mye av dette begynte da jeg fikk fibernett. (for eksempel så har jeg vanskelig for å joine andre folk med fibernett i onlinespilling)

Help amazingly appreciated

PS. jeg bruker ikke den vanlige windows brannmuren.
Jo, også har jeg Norton. Jeg tror dens brannmur er aktivert, men er usikker på hvor mye den har å si for xbox spillingen. Det er vel fibernett brannmuren, hvis den i det hele tatt eksisterer, jeg er usikker på.



Lagt til 2008-11-15 16:25:
Jeg skrudde norton brannmuren helt av, og jeg fikk fortsatt meldingen. det er ikke norton

Har windows XP btw
Roses are red, violets are blue, I'll fuck you with a rake
  • 0
Hvilket merke har du på routeren?
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Har ingenting med brannmur du bruker på PC'en, men sjekk ruteren din om den har UPnP (Universal Plug'n'Play) og DMZ(De-Militarized Zone) og aktiver begge for IP'en som xbox'en din i ruteren Da BØR problemet være løst
  • 0
Det er vel mulig det er snakk om Strict NAT? hedde en SpeedTouch 516 router som ga det problemet. Og om du har den samme routeren, er det igrunn bare å gi opp. jeg prøvde å konfigurere den etter alle kunstens regler(den kunne ikke settes som DMZ) men det fungerte ikke.

Men som The-Heretic skrev: Hvilket merke har du på routeren? Ellers kan det være vanskelig å hjelpe.

Ellers har han pgså skrevet en fin guide her: http://www.gamereactor.no/forum/?forum=16&thread=7234&page
=1
Never rub another mans rhubarb
  • 0
Routeren er en fibernett boks som står i veggen noen meter fra PCen. Er ikke hjemme nå, men sjekker om det står noe på den når jeg kommer ditt.

Det er ingen tradisjonell router liksom...
Roses are red, violets are blue, I'll fuck you with a rake
  • 0
D :
Roses are red, violets are blue, I'll fuck you with a rake
  • 0
På selve routertingen/fibernett boksen står det "Telse". Står ingenting om UPnP eller DMZ.

Æsj, pokkers fibernett crap.

jeg tror ikke jeg har hatt et eneste trådløst nett i mitt liv som det ikke har vært noe kødd med når det kommer til spilling.

Men uansett, jeg vet ikke engang om man kan få tilgang til denne fibernett boks satanen via PCen engang. ingen vet noe om den virker det som -_-

jeg skal prøve å google det, for. det må da være en kjent problem, folk som har fibernett kan jo ikke spille med hverandre liksom
Roses are red, violets are blue, I'll fuck you with a rake
  • 0
Siterer pekey:
fibernett boks


Umulig, det er noe med firewallen din da? Fordi fibernett boksen har ikke noe å si.
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!