Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

64 bit eller 32 bit??


Hva er det som er bedere med 64 bit OS, og trenger den noen spesifike pc deler for å virke??
mr. x
  • 0
Det meste av maskinvare nå støtter 64-bit.
64-bit gir mulighet til å utnytte mer RAM. Det har også andre fordeler som raskere laste og avslutningstid.
På den annen side er det ikke alle programmer som støtter 64-bit, men dette er kraftig utbedret ved slipp av Windows 7.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
vet du hva slags programer det er snakk om?
mr. x
  • 0
Du kan fint kjøre 32-bit programmer i 64-bit Windows 7, noe jeg selv gjør. Er bare det at programmer som slippes ut i 64-bit har bedre ytelse i et 64-bit OS enn et 32-bit program har. Fordi det utnytter din 64-bit prosessor bedre, og arkitekturen er litt annerledes.

Eneste du trenger i 64-bit er prosessoren, og du er som man sier "good to go"
  • 0
hehe, skjønner Takk
mr. x
  • 0
Jeg har hørt om mange som har hatt problemer med div. spill og programmer, som har 64 bit pc...
  • 0
vet du hva slagsspill det er snakk om da?? er det nyerer eller eldere det er snakk om?
mr. x
  • 0
Jeg har også hørt mange har problemer på 64-bit med gamle spill. Men er sikkert de verste windows haterne som mener de har problemene. For her hos meg spiller jeg gamle DOS spill uten problemer, og har ikke hatt problemer med noen spill foreløbi. Så jeg skjønner ikke helt hva de gjør galt for at det IKKE skal funke hehe
  • 0
ok
mr. x
  • 0
Selv ahr jeg 64bit å foretrekker det, selv om det er en sjanse for at noen gamle spill ikke fungerer har det nok ikke noe med at det er 64bit men at det ikke støtter moderne operativsystemer.
Mankind must put an end to war or war will put an end to mankind.
  • 0
Kjører selv x64 Win7 og har fått få problemer. Sleit litt med å få det trådløse nettverksadaptert mitt til å funke siden driveren på CD'en ikke ble gjennkjent av Win7, men med litt leting på nettet fant jeg en offesiell D-link driver får Win7 x64. Har hatt problemer med noen spill, men om det er x64 sin skyld eller Win7 vet jeg ikke. Kjører feks. Hal Life uten prob, men diablo 2 fikk jeg ikke til å funke. Nå skal det sies at jeg ikke har gort så mye for å få det til å funke. Kjøpte nettopp Torchlight så jeg kommer til å drite langt opp i Diablo 2 uansett.
  • 0
hehe, skjønner jeg godt

Så sånn som jeg har forstått det er det noe som ikke virker i 64, men det meste virker. Og dere som har det har minimalt med problemer, høres bra ut fra meg
mr. x
  • 0
Prøvde for en stund siden å gå tilbake til Windows XP (32bit) etter å ha brukt Windows 7 64bit (BETA) en stund. 1 dag hadde jeg XP installert. Hadde mer problemer den ene dagen enn par måneder med Windows 7 hehe. Det sier litt om stabiliteten til Windows 7 i forhold til Windows XP!

Ikke misforstå meg. Windows XP er enda det mest brukte, og mest kompatible OS'et jeg har brukt. Men jeg har god tro på at Windows 7 er den verdige arvtager på godt og vondt her
  • 0
Det er ingen vits i å ha 64bit hvis du skal ha 4 Giga med RAM eller mindre. Skal du ha mer så GOGOGO!
Gaffeltruckdriving maaaaaaan!
  • 0
64 bits er kjappere enn 32 bits versjonen, og 32 bit versjonen støtter bare 3.2 gig ram eller lavere. Og de fleste idag som kjøper pc tar minimum 4 gig ram i kolossen sin. Så er ingen tvil om at 64bit er best når det kommer til stykket, og til arbeid på pc'en
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!