Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Brukt PC verdi


Hei, vurderer å selge pcen min før sommerferien min og lurer på hva jeg kan forvente å få for den.

PCen er 1,5 år gammel, kjøpt av komplett.no, ferdigbygd. Ny pris var 25 000 kr.

Har oppgradert i ettertid med 2 nye vifter, 1 ny hardisk 500GB, 4 Gb RAM og dvd brenner.
PCen har fortsatt 1,5 års garanti igjen. Vært inne 1 gang på reperasjon (nytt hovedkort, PSU og RAM brikker, sannsynligvis overspenninger på nettet som feks lynedslag som er årsak) Men den fungerer 110% og har ingen andre problemer.
Kan også selge sammen med en sykt bra skjerm: Samsung T240 22".

Spesifikasjoner.
Komplett Gamer Premium i70

- Zalman GS1000 Titan Gaming, Alu, ATX, 3x120mm Fans (Without PSU)
- Thermaltake Toughpower 1200W, Modular, 8xSATA, ATX/EPS, 6/8xPCI-E, 20/24pin (byttet ut med tilsvarende PSU på rep.)
- ASUS Rampage Formula, X48, Socket-775
DDR2, ATX, 2xGbLAN, Firew, 2xPCI-Ex(2.0)x16
- Intel Core 2 Quad Extreme QX9650 3GHz ,LGA775,1333MHz,45nm, 12MB, BOXED w/fan
- 2 x Crucial DDR2 PC8500 4096MB CL7, Kit w/two matched DDR2 PC8500 2GB CL7
- XFX GeForce GTX 280 640M 1GB XT GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP, 640MHz
- Western Digital VelociRaptor 150GB, 10000RPM, SATA, 3 Gb/s, 16MB
- 2 x Western Digital Caviar GP 500GB SATA2, 16MB 7200RPM
- USB2 multikortleser 3.5" sort for CF I/II,SM,MMC/SD/microSD,MS,xD (bulk)
- Sony NEC Optiarc Blu-Ray reader BR-5100S , Black, SATA, DVD
- Windows 7 Professional 64-bit
- Samsung 24" LCD Syncmaster T240, 1920x1200, DVI/VGA/HDMI, 20000:1, 5ms
- Garanti 3 år (1,5 år igjen) - Sende inn PC sendes av kunde til Komplett.no
- Support Komplett.no - Komplett sin egen telefon/mail support
- Microsoft Reclusa keyboard og logitech mx518 mouse

I tilegg kan jeg også selge med et XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 med montert Zalman VGA-Kjøler VF900-Cu. Slenger også på noen spill: Assasins Creed, Crysis, Elderscrolls Oblivion, BF 2142, BF2, Wolrd on Conflict, Empire Total War.

Totalt så har jo detta en sykt høy "ny pris" men pcen er jo brukt i 1,5 år. Veit ikke hva jeg kan forvente her, noen forslag? Selges fordi jeg skal tjenestegjøre i Forsvaret så har ikke bruk for pcen de neste 12 mnd. men MÅ jo ikke selge så er ikke åpen for dårlige bud :p btw, prøver ikke å selge her, barer lurer på hva jeg kan forvente å selge for, men for all del legg inn bud hvis noen er interesserte. Pcen skal isåfall selges i slutten av juni.
Skal du fiske, eller få fisk?
  • 0
....
Skal du fiske, eller få fisk?
  • 0
Komplett support kan afaik ikke benyttes av andre enn den opprinnelige kjøper. Dermed er ikke det et inkludert option.
Jeg vil tro du kan få ca. +/-10k for PCen hvis du er heldig. Ikke mye mer iallefall. Jo dyrere PC du kjøper jo større er prisfallet. Jeg ville heller satset på å beholde og oppgradere etter Forsvaret om du finner det nødvendig.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
hehe, ser at det blir solgt pcer som er en del "dårligere" enn min til 12000-14000 så jeg skal nok klarer over 10k :p men greit å vite at support ikke er med hvertfall
Skal du fiske, eller få fisk?
  • 0
Etter det jeg ser bør du bare beholde pc'en din og oppgradere den når det trengs. Du har bra kabinett og strømforsyning, men hvis du vil ha Intel sine nye Lynnfield prossessorer må du bytte ut hovedkortet, da kan du og bruke DDR3 RAM istedenfor DDR2. PC'en din er jo i dag av øverste hylle, så jeg skjønner ikke hvorfor du vil selge
Alle barna hadde en kul signatur, untatt psn-soldier...........
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!