Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Ultimate Mac-tråden


Dette vil da være den ultimate Mac tråden. For rykter, spørsmål og spec problemer.

Alle som vil kan spørre spørsmål her, angående kjøp, programvare, vedlikehold og spec info. Så håper jeg dere som kan mye om Mac og PC svarer på spørsmål her.

(Gi beksjed vist det er en lignende tråd)
  • 0
Kan dere si hvilke HDD MacBook unibody bruker?
  • 0
Jeg har planer om å bytte til Mac.
Bruker den nåværende pc'n kun til jobb og nettsurfing,
alt av spilling foregår på konsoll
så jeg trenger ikke noe monster på skrivebordet lenger.

Min "jobb" består av bilderedigering og behandling av tegninger.
Er rimelig lei av oppgraderinger og skit på pc, så jeg vil ha noe som varer.

Har kikket så smått og kommet frem til at en iMac er best for meg,
med tanke på skjermstørrelsen og slikt.

Men jeg har virkelig ikke greie på hardware og slikt i det hele tatt
så jeg vet ikke hvem av de som er best.
Prisene varierer noe voldsomt også fra side til side.

Jeg har 15-17.000 kr til rådighet,
så hvis noen kan hjelpe med å finne en god maskin til en god pris,
så hadde det vært veldig ålreit.
  • 0
Selv hos Apple pleier det dyreste å være best...
Og hvis du ser hos Apple selv, så ser du hele tilbudet deres.

Men hva du bør kjøpe kommer egentlig an på hva du trenger den til og hvor mye du er villig til å bla opp for forskjellen mellom to modeller.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Vil du ha skjermstørrelse eller mer RAM? Du kan bestille mer RAM og HDD plass vist du kjøper i nettbutikk og andre konfigurasjoner.
  • 0
Hei!

Sitter på en macbook pro fra i fjor og veldig fornøyd.

Sliter litt med varme når jeg gamer men ellers er macen perfekt

Jobben som har kjøpt den, så når jeg slutter til sommern, er det fare for at jeg må gå i innkjøp av min egen
led meg ikke inn i fristelser, jeg går selv!
  • 0
Hadde bare et spørsmål, den nye Macbook Pro'en kom for en stund siden og derfor lurer jeg på om det vil komme en ny en i mai, juni, juli, august for det er vel da de pleier å annonsere nye macprodukter? Grunnen til jeg spørr er at jeg skal ha sommerjobb og vil ha en så ny Macbook pro som mulig
Har også et spørsmål til siden jeg ikke har hatt en Mac pc før, er det sånn enda at du må kjøpe "egne spill" til mac pc'er hvis du ikke kjører Windows i tillegg på maskinen selvfølgelig.
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way when you criticize them, you are a mile away from them and you have their shoes."
  • 0
Siterer Muff3:
Det kom en ny en for en måned siden, så jeg tviler på at de vil slippe noen nye macbook pro i nærmeste framtid...


http://www.itavisen.no/840024/her-er-apples-nye-baerbare


Var det som jeg fryktet Får bare håpe på det beste, det er jo litt tid igjen
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way when you criticize them, you are a mile away from them and you have their shoes."
  • 0
I5 prosessor bør jo være bra nok for de fleste... Det er tross alt ikke Windows dette her
led meg ikke inn i fristelser, jeg går selv!
  • 0
Et siste spørsmål foreløpig iallefall
Er det nødvendig å kjøpe apple protection plan, gjelder ikke fremdeles 3 års garanti i Norge da eller har Apple klart å få til et smart system som gjør at de ikke må betale for ødelagte deler innen 3 år?
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way when you criticize them, you are a mile away from them and you have their shoes."
  • 0
Siterer Bernhard007:
Et siste spørsmål foreløpig iallefall
Er det nødvendig å kjøpe apple protection plan, gjelder ikke fremdeles 3 års garanti i Norge da eller har Apple klart å få til et smart system som gjør at de ikke må betale for ødelagte deler innen 3 år?


Lurer på det samme selv, 3k for dette er uhørbart ? Er det en slags idiotforsikring dette, eller er det slik at ikke norske kjøpsrettigheter gjelder, og derfor må man kjøpe dette ?
  • 0
Jeg ser ikke behovet for det. Hvis du tenker på at dette er en maskin til over 10k, blir ihvertfall jeg mer forsiktig. Det går uansett under norske lover og regler, så hvis den ikke fungerer hvis den blir brukt til normalt bruk, er Apple lovpålagt å reparere eller stille med nytt produkt.
led meg ikke inn i fristelser, jeg går selv!
  • 0
Har nettopp kjøpt en ny MacBook Pro 13" (2010 modellen). Sjekk anmeldelsen før dere spør meg viss noen lurer på noe

Uansett, spiller du ikke mye på data, og du liker musikk og musikkredigering, bilde og bilderedigering og video og videoredigering så anbefaler jeg Mac på det kraftigste!

Siterer Muff3:
Jeg ser ikke behovet for det. Hvis du tenker på at dette er en maskin til over 10k, blir ihvertfall jeg mer forsiktig. Det går uansett under norske lover og regler, så hvis den ikke fungerer hvis den blir brukt til normalt bruk, er Apple lovpålagt å reparere eller stille med nytt produkt.


Norges lover rår over Apples idiotforsikring
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Siterer Bernhard007:
Har også et spørsmål til siden jeg ikke har hatt en Mac pc før, er det sånn enda at du må kjøpe "egne spill" til mac pc'er hvis du ikke kjører Windows i tillegg på maskinen selvfølgelig.


Det finnes enkelte spill, som f.eks Sims 3, som er laget for både Windows og Mac, men bortsett fra det må du nok innom Humac/Eplehuset/etc for å finne spill til macen din. Med mindre du bruker BootCamp, som du selv sa.
  • 0
Har hørt at steam funker på mac nå, så det betyr vel at du kan laste ned ganske mange spill til din mac, korrekt?
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way when you criticize them, you are a mile away from them and you have their shoes."
  • 0
Mulig! Jeg har ikke hørt noe om det. Så lenge ikke Worms Armageddon ikke funker på min kjære MacBook har jeg ingen ting å leve for.
  • 0
Siterer Bernhard007:
Har hørt at steam funker på mac nå, så det betyr vel at du kan laste ned ganske mange spill til din mac, korrekt?


Det er bare noen spill enda, men det kommer ny spill hver onsdag kveld. Av Valve-spill så er Half-Life 2, Episode 1 og 2 og Portal mulig å spille nå. Det er også en del andre spill også, som du finner under Mac-fanen.
Chill hard, man!
  • 0
Det eneste spillet jeg virkelig gleder meg til, er G-MOD. Skal kjøpe Half-Life 2 i tilleg, siden G-MOD krever et Valve spill for å kjøre.

Err, er G-MOD annonsert for Mac i det hele og store egentlig?
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Steam har nå ganske så mange spill. Mange gode spill fra Valve. Slik som TF, Portal, HL2 ep 1 og 2. CS har kommet.
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Noen som vet hvorfor jeg ikke får til å instalere noen spill til Steam på Mac? Får bare opp Steam Error, som sier at serverene er for opptatt med å håndtere nedlastningen.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Da er serverene for opptatt. Du kjøpte vel under sommersalget? Da pleier det å bli gangske mye trafikk for serverene. Vent noen timer / dager, så får du de nok
  • 0
Problemet er at det samme skjer uansett når på døgnet jeg prøver. Og jeg har prøvd å få instalert det over en ganske lang periode også
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Hmm...
Har du mange andre spill installert via Steam? Hvis det bare er dette ene, kan du jo prøve å reinstallere Steam.

By tha wayy; Har virkelig vurdert Mac, men nøler litt. Det støtter ikke Unreal Development Kit, og grunnen til kjøp av bærbar er jo fordi jeg skal kunne være mer mobil, og kunne designe baner og mods og små-spill flere steder. Finnes det et program som gjør at jeg kan kjøre Windows-programmer på Mac?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!