Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Ultimate Mac-tråden


Sitter å bruker min brors 15" macbook pro nå og jeg må si at til mediebruk så er den helt fantastisk! Å spille på en laptop er litt uaktuelt for meg uansett, så jeg tenker på å kjøpe en selv, men det er som du sier; den støtter ikke UDK og sikkert ikke Crysis Sandbox 2 heller.

Tror man kan innstallere Windows 7 på den og ha et sånt opplegg sånn at du velger OS i oppstarten av datamaskinen, men jeg vet ikke helt hvordan det fungerer.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Tror ikke det finnes et program som lar deg kjøre Windows programmer mens du kjører Mac OSX... Da må du bruke bootcamp, som lar deg innstalere Windows. Med BootCamp kan du velge hvilket OS du vil kjøre ved oppstart av Mac. Anbefaler virkelig MacBook Pro!
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Jeg tror jeg kjøper meg en MacBook Pro 15" når jeg får studentrabatt på en ellen annen butikk

Synes at 13" blir for liten, og 17" for stor, så da blir det 15"

Men er BootCamp mye stress?
  • 0
Ja, du får rundt 1000kr i rabatt om du går for den billigste 15" pro-en.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer F0xHunter:
Finnes det et program som gjør at jeg kan kjøre Windows-programmer på Mac?


CrossOver, er ikke sikker på til hvilken grad det er kompitabelt med Windows programmer, men de jeg har prøvd, har funket.

Siterer F0xHunter:
Har du mange andre spill installert via Steam?


Vel, nei. Ingen faktisk. Kjøpte Half-Life 2 og skulle så instalere det, uten hell. Får vel prøve å reinstalere Steam.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer F0xHunter:
Jeg tror jeg kjøper meg en MacBook Pro 15" når jeg får studentrabatt på en ellen annen butikk

Synes at 13" blir for liten, og 17" for stor, så da blir det 15"

Men er BootCamp mye stress?


Du får 5% av om du kjøper på Eplehuset. Bare ta med deg et skriv fra skolen hvor det står at du er elev på den skolen og bla bla bla MED UNDERSKRIFT fra kontordamen eller rektor.

Sjekk på YouTube, jeg syntes det ikke ser ut som mye stress.

Lagt til 2010-07-06 11:43:
BTW: Min MB Pro 13" er knall! Kjører WoW på ultra med høy FPS (rundt 40 fps) og jeg spiller Portal og HL 2 Episode 2 kjempebra! Men med Mac så er ikke spilling førsteprioritet. Heller bilde, video og musikk
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Jeg vet, jeg vet Men som jeg sa tidligere, jeg vil gjerne være litt mer mobil når det kommer til modding og sånt. Og bærbare som baserer seg på Windows er så... 'meh' i forhold til Mac. Men jeg vet jo at Maya og 3ds Max og Photoshop og Illustrator funker med Mac, så er er jo en trøst.
  • 0
Har du Maya og 3ds Max?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
He-he. 3ds Max er en versjon jeg låner av en venn. Samme med Maya. Eller, jeg tok kopi av cd'ene og beholdt installeringsfilene. Men ikke si det til noen, for nå blir jeg sikkert banna fra Gamereactor fordi det kategoriseres som piratkopiering.
  • 0
Jeg hadde veldig lyst på Maya og 3ds Max, men det koster jo både flesk og 10% av sjelen din! Jaja, jeg får klare meg med blender. 2.5 versonen som kommer til blender ser helt fantastisk ut da!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Hvis de programmene funker med Mac, så SKAFF DEG EN MAC!!!

Har selv Photoshop CS5 på min Mac.

Lagt til 2010-07-06 17:27:
Når du har kjøpt en Mac, så spør du deg selv, hvorfor byttet jeg ikke tidligere?
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
CK; Synd at XSI ikke funker med Mac :/ Det brukes av VALVe, for å nevne en
  • 0
XSI? Tror ikke jeg har hørt om det...

Vurderer sterkt en 15" pro. Utrolig flott datamaskin.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Skal kjøpe meg en MacBook Pro 15" til høsten når jeg starter høyere utdanning Gleder meg!
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Hva skal du studere?

Jeg skal begynne på Blindern (UiO) til høsten og jeg trenger en laptop som passen en student. Problemet er bare at det er så mye penger. Jeg er livredd for å angre på et kjøp der jeg har brukt 15 000kr av pengene mine...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
F0x: Kjør BootCamp da

Syntes at 13" er utrolig! Da må 15" være så god at man tror man er i himmelen vær gang man bruker den!
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hva skal du studere?

HiNT -> Spill og Opplevelsesteknologi, før jeg hopper over til Norges Kreativefagskole. Det er i alle fall planen.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Hmm, høres kult ut det Kronoz. Norges Kreativefagskole har jeg selv vurdert og der er jo Mac et krav.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Heldig du Kronoz. Norges Kreative Fagskole er jo en utrolig dyr skole å gå på?
Også har de jo sinnsykt mye kvalitetsutstyr da Heldig!
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Tror det er en ganske dyr fagskole ja... Men da er den vel bra også da?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Ja, det er det jeg har hørt. Den skal være VELDIG bra
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Om jeg skal ha en macbook pro så blir det helt klart en 15". Vurderte 13" først, men etter at 15" fikk i5 prosessor og sånt så er det et mye bedre kjøp syns jeg.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Om du har en Intel Core 2 Duo prossessor som yter 2.4. Hvor kraftig er den egentlig da? Liksom hvilken effekt har Core 2 Duo?

Etter det jeg tror er det 2 prossessorer med 2 prossessorkjerner på hver prossesor? Jeg er sikkert HEEEELT på gjordet.

Lagt til 2010-07-06 22:18:
Dobles 2.4GHz da?
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Jeg er ikke sikker, men i5 er mye bedre en den gamle Core 2 Duo. Om de hadde hatt i3 eller noe på 13" pro-en så hadde det vært greit, men jeg syns det er mye å betale 10 000kr for 13" med den oppløsningen og Core 2 Duo prosessor.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Ja, det er det sikkert Jeg ville ikke bruke så mye penger, jeg tror ikke jeg ville fått lov
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!