Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Oppgradering av stasjonær PC [diy]


Siterer Parkour Gamer:
Citerer fantomena:Noe som betyr at om man skaffer 3 GTX 690 kort vil det 3 kortet ikke bli brukt i det hele tatt.

Jeg sa at da trengte du 3 til, siden du allerede hadde ett 690 kort ...


Nå forstår jeg ikke hva du mener. SLI søtter kun opptil 2 GTX 690 kort eller 4 GTX 680 kort i PCen, ikke flere. Hvorfor skal jeg ha 4 GTX 690 kort i PCen når 2 av dem ikke blir brukt?
  • 0
Jeg ante ikke at SLI ikke støttet fire 690.
  • 0
Fikk mitt nye Switch 810 kabinett i går, gikk veldig greit å bygge i det, i tillegg er det stort og veldig pent å se på. Det eneste negative jeg kan trekke frem er at HDD-rammene ikke støtter vinklede SATA-kabler hvis man bruker SSD, så da er jeg nødt til å skaffe to nye SATA-kabler som er rette i begge ender for å få festet dem skikkelig.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Fikk selv bygd ferdig min PC i går, og den lager mye mindre lyd enn før. Eneste nå er at jeg har 3 vifter som ikke er installerte fordi jeg må ha en viftestyrings-greie. Skal nok bestilles i løpet av uka.

Ellers funker mitt GTX 690 knallbra. Er klar til alt av spill nå!
  • 0
Siterer Parkour Gamer:
Jeg ante ikke at SLI ikke støttet fire 690.


SLI støtter AFAIK opp til 4 GPU'er, og en 690 har 2.
Fem-stjerners medlem
  • 0
Fire GTX 690 burde uansett ikke være nødvendig. Ett kort koster jo fort 8000,- kr. Kan skjønne at enkelte har lyst på to kort though, men da må ferielønna være heftig
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Hei dere.

Hadde tenkt at jeg nå skulle oppgradere pcen min før jeg skulle ut å studere (nå jeg har penger ). Men er mange år siden jeg sist gjorde noe slik så har falt litt ut. vil helst gjøre pcen så mest mulig future proof slik at den kan klare seg best mulig igjennom 3 år med studie. Er det noen som kan hjelpe meg med noen tips om hva jeg bør bytte ???

Mitt utstyr
Corsair obsidian 650d midi tower
corsair powersupply tx v2 650W
MSI P67A -G45 B3, Socket -1155
Intel LGA1155 Core i5 - 2500K
Antec kuhler h2o 620 cpu cooler
Kingston ddr3 1333mhz 8gb kit cl9
gainward geforce gtx570 1280mb pci-e
corsair ssd force series 3 90gb
seagat barracuda 7200.12 1tb sata3.0

Pcen skal brukes mest til gaming av skyte spill som BF
  • 0
Pc'en ser frisk ut den. Det jeg kan se for meg er ett nytt grafikkort. Der er det mye å velge i, og det kommer helt an på ditt budsjett.

Ellers syntes jeg det ser bra ut. Hvor mye plass du trenger på hardiskene må du nesten bedømme selv ut i fra eget bruk, og strømforsyningen får du se an ut i fra hva du oppgraderer. Kabinettet må du også velge selv da det kommer an på hva du liker. Liker du utsendet på kabinettet, og det er støyfritt så er det vell bra nok?
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Ja var nok et grafikkort jeg også tenkte meg. men hvilke Har sette på GeForce GTX TITAN og GeForce GTX 780. eller er dette kort som jeg ikke vil få utnyttet bra.
Har du noen kort du vill anbefale???
  • 0
Siterer eggster93:
Har du noen kort du vill anbefale???


Er ikke oppdatert på dagens skjermkort. Selv har jeg ett GTX 670 som gjør susen. Mens 680 og 690 selvfølgelig er bedre, er kortet mitt mer enn bra nok. Dog, denne 700 serien har jeg ingen anelse om dessverre.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
tusen takk for hjelpen får rote litt mer rundt på nette så kommer jeg nok sikkert fram til noe ;)
  • 0
Siterer eggster93:
tusen takk for hjelpen får rote litt mer rundt på nette så kommer jeg nok sikkert fram til noe ;)


Ikke noe problem, og lykke til.

Har du noen problemer med dagens spill på PC'en da? Altså med maks som settings. Hvis ikke er det ikke noe å bekymre seg for ennå.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Den sliter litt med shogun på ultra når jeg kommer i de største kampene(bruker tid på å få opp omgivelsene) men ellers er den bra. grunnen til at jeg ser på dette nå er at jeg skal til Danmark å studere nå i 3 år. Som vil si lite penger . så tenkte jeg skulle gjøre det som trengs nå for å kunne ha en pc som kan brukes i 3 år uten at jeg trenger å gjøre noe
  • 0
Hmm. Hva med spill med bra grafikk som ikke loader like mye? Som Crysis, Battlefield 3 etc. Kan du ha de på max? Er vell grafikkortet tenker jeg. En bedre prosessor hadde sikkert ikke skadet, men ser ikke poenget å bla opp tusenlapper for en hakket bedre prosessor. Grafikkortet kunne vell blitt byttet ut .
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Hei hva bør jeg oppgradere først har ikke så mye peiling på det , trenger hjelp
holder det og oppgradere bare grafikk korte i så fals viken type passer det her,
takk på forhånd
min pc
ThinkCentre A57 (9702-7UG)

Intel Pentium Dual-Core Processor E2200 (2,2GHz)
2GB (2x1G RAM
160GB 7200RPM S-ATA Harddisk
PCI/PCIe Tower/Kabinett (4x5)
Intel Graphics Media Accelerator 3100
DVD Recorder/Opptaker
Marvell Gigabit Ethernet
Windows vista
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!