Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Skaffer meg en ny PC


Etter endeløst slit med en 8 år gammel dell, som i motsetning til det mange tror har holdt jævlig bra, men begynner dessverre å dra på årene, har jeg fundert på å sette steg ut mot en bra og oppdatert pc. Jeg har ikke behov for en super-pc til 20.000, ettersom jeg kun bruker den til å spille LoL, og til å se anime. Jeg trenger bra grafikk og nok ytelse. Spekulerer på denne som et bra valg i forhold til pris og ytelse: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=625358#info

Noen råd / tips om hvilken PC jeg skal gette? Nei, jeg orker ikke å bygge selv.

Og hva faen er cache-minne?
Paint the man, cut the lines. Paint the man, cut the lines.
  • 0
Siterer zelda7:
Jeg har ikke behov for en super-pc til 20.000, ettersom jeg kun bruker den til å spille LoL


Det er vel netopp da du trenger en "super-PC til 20 000", spill er jo en av de bruksområdene som trekker prisen opp aller mest på en PC, men det kommer såklart ann på hvilke spill du spiller. PC-en du linker til er nok ok hvis du bare skal bruke den til lite krevende spill og programmer, nettsurfing, film osv. Så en god PC for normal bruk, som nok også vil holde en stund.

Vil du derimot ha litt bedre ytelse til f.eks. spill kan nok en ferdigløsning fra f.eks. komplett være bra også ( http://www.komplett.no/k/kd.aspx?bn=10306 ). Da kan du nok få en bra PC til ca. 10K, som også funker bra til krevende spill. Men såklart hvis en virkelig skal ha en spill-PC kan en spare mye penger og tjene mye ytelse på å bygge selv. Men slik jeg forstår det er det verken ønskelig eller nødvendig for deg.
This is great banter, it really is.
  • 0
Jeg tror ikke LoL trenger noe skikkelig til ytelse for å kjøre 100%, men hvor vil du tro at prioriteringene mine bør ligge? F.eks den pc'n som jeg linka på første posten, eller denne: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10274
En som er klassifisert som stasjoner, eller en som er klassifisert om gaming-PC i samme prisklasse?

Jeg bruker PC'n ca. 50/50 på media og LoL.
Paint the man, cut the lines. Paint the man, cut the lines.
  • 0
http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10180

Hvis du fjerner Tastatur, mus, musematte, høytalere, spill og skjermen, er den en super PC til rundt 5700 ;) Kan da eventuelt ta valget opp til Gigabyte GTX 560ti for en bedre ytelse ) Da blir prisen litt over 6,3 K Skjermkortet er det viktigste i en gamer pc, men også prosessoren må holde følge ;)
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
haha...jeg tenke på akronymet "lol". Stusset litt over hvorfor du brukte det i setningen, men jeg har sett folk bruke lol på langt merkeligere måter så jeg tenkte ikke noe mer over det.

Kan ikke si at jeg vet eller kommer på hva for noe spill LoL er, men utifra det du skriver kan det umulig være særlig krevende. Isåfall er det nesten samme hvilke PC du kjøper av de 2, men jeg synes det nesten ser ut som om Acer PCen er litt bedre til normal bruk, men jeg er ikke helt oppdatert på hardwarefronten så skal ikke si noe sikkert.
This is great banter, it really is.
  • 0
@jonskja
Blir det bedre enn de linkene jeg har lagt frem, og må jeg bygge den selv? Skal ikke ha tastatur, mus, høyttaler, skjerm etc nei. Kun PC.

@fanzy
Tenkte ikke over det når jeg brukte forkortelsen -.-'
League Of Legends er et rimelig simpelt MOBA spill, men min gamle pc sliter med å holde tritt med det. Tror egentlig alle vil holde, men jeg vil jo få det optimale ut av handelen min. Bare synd jeg er helt n00b når det gjelder PC-hardware.
Paint the man, cut the lines. Paint the man, cut the lines.
  • 0
Acer-PCen kjører mer eller mindre utdatert maskinvare over hele fronten. Prosessoren er grei nok, men skjermkortet vil knapt holde til de aller letteste spillene. Det er overhodet ikke et kort beregnet på spilling i noen grad. Jeg ville helt klart valgt en ferdigbygd komplett-maskin, eller bygget selv (hadde selvsagt bygget selv, men det blir vel en litt annen sak). Selv om de ferdigbygde heller ikke er i nærheten av hva du kunne bygget selv i samme prisklasse.

Siterer zelda7:
F.eks den pc'n som jeg linka på første posten, eller denne: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10274


Den blir et enda dårligere valg enn Acer-PCen. Svakere prosessor, mindre RAM marginalt bedre (og da mener jeg virkelig marginalt) skjermkort, og dyrere. Ville nok ikke valgt den heller.

Forslaget til jonskja ser en del bedre ut. Prosessoren er ikke noe å hoppe i taket for, men det trenger den heller ikke å være i forhold til resten av maskinvaren. Skjermkortet er helt greit, og driver lettere spill som League of Legends uten problemer. Ingen kraftbombe, men når du fjerner alt ekstrautstyret du ikke trenger havner den på samme pris som det andre komplett-forslaget ditt. Et bedre valg.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Tror nok du klarer deg fint med en billig pc siden du bare skal spille LoL og se anime. Men jeg kan love deg det, hvis du kjøper en pc som tåler dagens spill, så vil du nok benytte deg mere av det! Det er faktisk mye bra der ute!

Alt jeg har og si er: Ikke kjøp bærbar! Skjønner dog ikke hvorfor du ikke vil bygge selv, men en ferdig stasjonær er vell fremdeles bra.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Jeg orker ikke å bygge selv, men er åpen for forslag på hvordan dere ville bygget en PC til ca. 6000. Blir bare så satans forvirra av alle hovedkort-navnene etc.

Bygg en dere tror hadde passet til meg?
Paint the man, cut the lines. Paint the man, cut the lines.
  • 0
Siterer zelda7:
Bygg en dere tror hadde passet til meg?


Bygginga er jo selve jobben du må gjøre. Det er sikkert noen som er villige, men 6000,- er vell litt i minste laget? Bare finn fram et hovedkort, og finn komponenter som passer til det, og inn i din prisklasse .

Når du er ferdig kan du poste det her, og vi kan komme med vår mening, og kanskje du kan bytte ut noe mot noe bedre, og få en bekreftelse på at dette vil fungere!

Men igjen, du ikke bygge, du kan kjøpe .
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer zelda7:
Og hva faen er cache-minne?


Siden ingen andre her svarte på akkurat dette tar jeg meg den friheten.

Kort og enkelt forklart; cache er data som blir lagret slik at det kan bli hentet ut igjen kjappere neste gang du kjører applikasjonen. Et eksempel er at et program kan starte opp kjappere enn det gjorde første gang fordi den har cache lagret.
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0
http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10479

Siden jeg fikset på denne spontant, er jeg ikke engang sikker på om denne pc'n er brukbar. Fortell meg hva dere synes. Om mulig så vil jeg høre hvordan jeg kan kutte prisen på den også.
Paint the man, cut the lines. Paint the man, cut the lines.
  • 0
Det er ikke så mye å rette på den maskinen, da de delene som er valgt allerede er de billigste komponentene. Men det er ingen dårlig maskin, mer enn nok til å surfe på nett og spille spill. Bare ikke forvent deg å spille de seneste spillene som kommer med alt på max.
Hvorfor leser du dette?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!