Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Kjøpe Macbook Pro?


Vurderer å kjøpe Macbook Pro, men er veldig usikker på om jeg virkelig skal gjøre det.
Til dere som har peiling på Macbook, kom gjerne med gode tips eller noe.

Positive/negative ting med Macbook. ?
Burde jeg kjøpe eller ikke?
  • 0
Hva skal du bruke den til spilling da kan du bare glemme macbook
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Har ikke planer om å spille tunge spill, men CS på et LAN en gang i blant har jeg tenkt.
Men skal ha den mest til skole arbeid, og redigering av videoer og bilder.
  • 0
Den koster mye mer enn hva en "windows" pc koster ettersom du kan få like kraftige pcer til 4 k en nesten 10k. Du forstår vel hva jeg mener?

Jeg liker ikke MAC men dama har det og hun synes det er greit men er små irritert av menyer osv og at ting ikke funker som hun er vant med ifra windows.
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Skjønner godt hva du mener, det er en av grunnene til at jeg heller vil ha en windows pc.
  • 0
Forstår det, du får jo bedre ytelse på en vanlig bærbar pc enn å kjøpre en MAC pc. Ettersom det er designet som er dyrt på Apple produkter.
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Jeg har lite peiling på macbooks, MEN jeg har peiling på datamaskiner og jeg sier: IKKE kjøp en macbook! Med mindre du kjøper pcen for merket... Men jeg sier deg; du kan kjøpe et apple klistermerket og klistre det på en Dell pc. Det finnes også andre laptopper med "kul" design.


Eller du kan dedikere resten av livet ditt til å redigere film, noe som er så å si det eneste poenget med Mac. Redigerings delen er overvurdert forresten.

En av vennene mine kjøpte mac han var fornøyd en stund framover men så angret han veldig på at han ikke kjøpte noe bedre, for samme pris.

Mac = Motevare .

Du kan kjøpe en bedre PC med windows så kan du installere Ubuntu (et OS) ved siden av. Det ser ganske likt ut OSX og det er GRATIS.

Anbefaler forresten Ubuntu til alle som leser -->Dette<---

http://www.ubuntu.com/
"Microsoft is not the answer. Microsoft is the question. NO is the answer."
  • 0
Har selv en Macbook Pro 13". Pen maskin, om du tåler operativsystemet. Bruker den til lettere skolearbeid. Gullfin til småsurfing på nett og notater i timene. Godt tastatur og herlig med aluminium. Kanskje litt lav oppløsning, men bra skjerm ellers. Når det er sagt ligger den ellers og støver i omslaget sitt, bruker kun den stasjonære hjemme!
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Som jeg har skjønt så langt så er Mac perfekt til studie og redigering men når det gjelder sånn gaming og tunge oppgaver (litt usikker på den sistnevnte) så er Windows PC bedre på sånne områder. Som Andzel sa, du betaler mere for merket enn selve maskinen, du kan få en tilsvarende PC men til mye lavere pris.

Men hvis du bruker PC mest til redigering så er Mac en fin alternativ
  • 0
Har en stasjonær gaming pc, er bare på utkikk etter en pc som er grei til det aller meste, redigering, lettere spill og slikt.
Får se hva jeg bestemmer meg for
  • 0
Siterer -sebastian-:
Har selv en Macbook Pro 13". Pen maskin, om du tåler operativsystemet. Bruker den til lettere skolearbeid. Gullfin til småsurfing på nett og notater i timene. Godt tastatur og herlig med aluminium. Kanskje litt lav oppløsning, men bra skjerm ellers. Når det er sagt ligger den ellers og støver i omslaget sitt, bruker kun den stasjonære hjemme!


* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Må få legge til at jeg fikk den til nesten halv pris.
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Siterer ZeroFool:
Anbefaler forresten Ubuntu til alle som leser -->Dette<---


Downloading as we speak!
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Mac er nok dessverre bare en "moteting". Jeg har hatt venner som har kjøpt Mac og for å være ærlig kan jeg ikke helt se vitsen i det. Joda, du kan installere Windows på en Mac, men da føler jeg at litt av poenget med å kjøpe en Mac er borte.

De fungere utmerket godt til lyd, film og foto redigering, men ærlig talt, dette er oppgaver du fint kan gjøre på en vanlig Windows PC. Ved mindre du redigerer på et profesjonelt nivå er det virkelig ikke verdt det. Skal du bare leke deg rundt i Photoshop, redigere små filmklipp eller lyd for moro så hold deg til en Windows PC.

Jeg har akkurat begynt å spare opp for å kjøpe meg en PC som jeg kan bruke til 3D modellering og spilldesign. Trenger en kraftig prosessor og helst opp i mot 12 - 16gb ram, pluss et skjermkort som kan vise og rendre alt. Dette vil koste meg ca. 7 - 8 tusen. Tør ikke tenke på hva jeg måtte gi for å få en Mac med lignende specs.

Angående Ubuntu

Flott OS, men personlig foretrekker jeg Linux Mint http://www.linuxmint.com/
I motsetning til andre Linux distribusjoner så var denne vesentlig mye enklere å komme inn i om man ikke er kjent med Linux (om man har vært Windows bruker hele livet) så kan anbefale den til de som vil prøve ut Linux men som ønsker å ha et litt mer ''kjent'' opplegg.
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0
Skal prøve ut litt forskjellig i morgen.

Det begynner å bli litt sent for det idag
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Jeg har hat min Macbook Pro 15 tommer fire måneder nå og er riktig fornøyd.

Hvis du driver mye med WebDesign, grafisk design eller lignende er Mac virkelig tingen for deg, hvis ikke så gjør deg selv en tjeneste å drit i det ;)

Til CS osv på LAN funker den fint, men den er ikke laget for å game på

-Asbj0rn.
  • 0
Når det kommer til Apples-laptopper så betaler du for skjermpanelet. Det er svinedyrt og veldig mye bedre enn det du får på en laptop til 4k. Den er også unibody som er en dyr produksjonsmetode hvor de lager hele MBP-en av en kloss med aluminium.

@DoanDavid, "moteting", jeg regner med at du mener dette fordi folk som kjøper det er beviste på kvalitet og design? Om det er det du mener så ja, da kan det nok regnes som en "moteting". Grunnen til at standard Windows-laptopper fra Lenovo, Dell etc. ikke er "moteting" er fordi de ser grusomme ut og varer kanskje et år får du må kjøpe deg ny. Jeg har hatt min MBP 13" i to år, og den er som ny fortsatt, samme med min MacMini, iMac, iPhone og iPad.

Ja, Apple ting er dyrere men du betaler også strengt tatt for kvalitet og design. Ikke alle ser på det som en nytteting, men noen velger å kjøpe ting som er "pene" og som er av faktisk kvalitet. Noen kjøper billigmat på Rimi, andre kjøper ting i ferskdisken til Ultra.

Lykke til med Mac-kjøpet gears of war player, du kommer ikke til å angre når du først begynner å bruke den. ;)
Kim Visnes // Gamreactor Norge // You guys make me happy in the pants!
  • 0
Hehe, det er bare å forvente mac-hat på et spillforum. For meg er Macbook desidert de beste bærbare maskinene som er å finne. Ja, de er fryktelig dyre, men hvis du får et skoletilbud som er til nesten halvparten av prisen er det bare å kjøre på. Kvaliteten er enorm, og spesielt touchpaden er helt magisk. Som sagt; du får bedre specs til samme pris om du går for en windows-basert maskin, men Macbookene er skreddersydd til kantene, og helhetlig er den komplett. Noen foretrekker en dyr BMW selv om innmaten ikke alltid slår de billigere alternativene..
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
<b>@Havok

Ja, det var det jeg mente. Jeg tar ytelse over utseende anyday.

Siterer Havok:
Grunnen til at standard Windows-laptopper fra Lenovo, Dell etc. ikke er "moteting" er fordi de ser grusomme ut og varer kanskje et år får du må kjøpe deg ny.


Har brukt min laptop fra 2008 til både spilling, arbeid, og alt annet, den kjører fortsatt like godt som den gjorde da den var ny, så her er bare snakk om brukerens evne til å vedlikeholde maskinen. Dette skal jeg innrømme virker enklere på en Mac som ikke har fult så mange trusler rettet mot seg som en Windows PC har i form av virus, malware, osv.

Uansett, med min utdannelse er det fullstendig meningsløst å skaffe meg en Mac. 3DS Max og UDK krever såpass med ressurser at her er det ytelse som gjelder, så Mac maskiner er rett og slett ikke optimale nok.
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0
Ja, enig. En 17" MacBook Pro med Quad Core i7 2,3Ghz, med 8 GB Ram og et Radeon HD 6750M 1GB grafikkort er ikke nok for å gjøre ting i 3D Studio MAX i Windows.

Det flotte med Apple sine maskiner for tiden er at de faktisk er begge deler, ytelse _og_ kvalitet.
Kim Visnes // Gamreactor Norge // You guys make me happy in the pants!
  • 0
Siterer Havok:
En 17" MacBook Pro med Quad Core i7 2,3Ghz, med 8 GB Ram og et Radeon HD 6750M 1GB grafikkort er ikke nok for å gjøre ting i 3D Studio MAX i Windows.
Specs er riktig, men prisen er mye høyere enn hva en Windows PC koster med akkurat de samme specs, og når du innstalerer Windows på en Mac syntes jeg at selve poenget med en Mac er borte.

Du skal ha ytelse og du skal få den ytelsen så billig som mulig. Slik industrien fungerer.
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0
Siterer Havok:
er fordi de ser grusomme ut og varer kanskje et år får du må kjøpe deg ny.


Hvis du må kjøpe deg ny maskin innen to år er du mest sannsynlig selv skyldig, hvis det faktisk er tekniske "fabrikkfeil" som er årsaken får du ny på garantien.

Men altså, Mac er sikkert flotte maskiner det, selv om jeg selv ikke prøvd det så mye. Har en pengene og vil prøve noe nytt så sier jeg bare go for it. En billig Windows maskin vil likevel være et greit alternativ for folk flest. Mac er ikke så mye stødigere.
This is great banter, it really is.
  • 0
Synes den funker veldig fint til alt utenom gaming, men man kjøper ikke macbook for gaming tho. Den er veldig rask. Bra design. Lett å bruke. Bra skjermoppløsning. Eneste er vel at den er så dyr som den er, men jeg sier det er verdt det.
  • 0
Jeg kjøpte min Macbook Pro i høst, jeg er strålende fornøyd, den fungerer akkurat perfekt til det jeg trenger den til. Photoshop, videoredigering og Facebook. Kan også dra The Elder Scrolls Online jævla godt,
  • 0
Tusen takk for den interessante bloggen som hjalp meg med å finne svar på spørsmålene mine. absolutt fortjener oppmerksomhet. Jeg vil gjerne dele denne informasjonen med vennene mine.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!