Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Grafikkort


Hvordan vil ett 8800GTS 640mb kort, kjøre crysis sammen med 4GB RAM og en Intel Core 2Quad 2,4GHZ prosessor?

Det skal vel gå knirkefritt det?
sorry for fanboy-nick!
  • 0
jeg vil ha satset et kort med stotte for dx10 for bruk av spill i framtiden, skjol saa har jeg "XFX GeForce 8800GTX 630M 768MB XXX GDDR3 ,PCI-Express,2xDVI/HDTV/HDCP,630/2000Mhz"
I am NOT a Scitzofrenic! But heey, what is green and have wheels?? A frog, i lied about the wheels!
  • 0
i 4. kvartal i år (så vidt jeg husker) lanseres jo dx 10.1 og 8800 serien støtter ikke dette så da må man punge ut til nytt kort.
  • 0
Det kommer enten 4. kvartal i år eller 1. kvartal neste år! Er ikke vist med noe bedre enn et 8600 kort te 1000-1600kr ennå, De tar alle spill fullt, helt til dx 10,1 kommer
Ved bålet trives alle, selv Amerikanere og Muslimer.
  • 0
Fader, og jeg som har tenkt å kjøpe en ny pc.
Kommer ingen spill til å virke på vanelig dx10?
Største Supreme Commander Fan på forumet!
  • 0
Siterer Germy:
Det kommer enten 4. kvartal i år eller 1. kvartal neste år! Er ikke vist med noe bedre enn et 8600 kort te 1000-1600kr ennå, De tar alle spill fullt, helt til dx 10,1 kommer


du tar nok litt feil der, paa http://www.hardware.no/nyheter/skjermkort/directx_skal_oppgrad
eres/41965
kan du lese at man kan bruke dagens skjermkort t dx10.1, den versjonen folger med i sp1 for vista, og gaar fint ann a oppgradere fra dagens skjermkort med stotte for dx10
I am NOT a Scitzofrenic! But heey, what is green and have wheels?? A frog, i lied about the wheels!
  • 0
Siterer PS3 Er Best:
Hvordan vil ett 8800GTS 640mb kort, kjøre crysis sammen med 4GB RAM og en Intel Core 2Quad 2,4GHZ prosessor?

Det skal vel gå knirkefritt det?

Skal nok det etter det Crytec har sagt hittil.

Siterer Nemos:
i 4. kvartal i år (så vidt jeg husker) lanseres jo dx 10.1 og 8800 serien støtter ikke dette så da må man punge ut til nytt kort.


Neineinei! Man må ikke punge ut til et nytt kort. Spillene vil selfølgelig kunne kjøre i "DX10-mode". DirectX-versjonene er bakoverkompatible.

Siterer thraxes:
Kommer ingen spill til å virke på vanelig dx10?

Jo det vil de.
Last ned Opera eller Firefox snarest!
  • 0
Siterer jalland:
Citerer PS3 Er Best:Citerer thraxes:Kommer ingen spill til å virke på vanelig dx10?
Jo det vil de.


Det er bra. Da trenger jeg ikke vente i ett år til.
Største Supreme Commander Fan på forumet!
  • 0
Siterer thraxes:
Det er bra. Da trenger jeg ikke vente i ett år til.



edit: Spillprodusentene vil at spillene skal fungere på flest mulig maskiner. Hvis 1% av alle maskinene i Norge har et kort med DX10.1 , vil ikke markedet være særlig stort.
Last ned Opera eller Firefox snarest!
  • 0
Siterer jalland:
Citerer Nemos:i 4. kvartal i år (så vidt jeg husker) lanseres jo dx 10.1 og 8800 serien støtter ikke dette så da må man punge ut til nytt kort.

Neineinei! Man må ikke punge ut til et nytt kort. Spillene vil selfølgelig kunne kjøre i "DX10-mode". DirectX-versjonene er bakoverkompatible.


Formulerte meg dårlig der, mente egentlig at hvis man ville ha et grafikk kort som kunne kjøre dx 10.1 så måtte man punge ut. For de som allerede har kjøpt 8800 gts og gtx og trudde kortet deres kunne holde en stund, så går det bare et pår måneder før det kommer en nye versjon av dx 10 som de dyre korta deres ikke støtter, må jo være ganske kjipt.
  • 0
En i klassen min sier det fins grafikkort til 100 000, er dette sant?
Mvh. Julenissen
  • 0
Ja

Renderingskort for serriøs 3D-film og sånn tho'

http://prisguide.hardware.no/product.php?product_id=73122

Som du ser er det kun de dyreste stedene det koster 100 000, men det finnes sånne GPU-servere også til å rendre, men tror de verken passer på et vanlig Hk eller går an å spille på http://prisguide.hardware.no/product.php?productId=89745
Lagt til 2008-02-05 12:18:
Har BTW kjøpt meg PC med 8800GT
  • 0
  • Missing Avatar
  • maso
va er best av 8800ultra eller ati hd 3870x2 1GB
  • 0
3870x2 tror jeg skal være bedre enn Ultra. Det scorer iallefall bedre i syntetiske tester som 3DMark06, men om det yter like bra i spill er ikke like sikkert da det er forskjell fra spill til spill om de støtter bruk av 2 GPUer.

Lagt til 2008-02-22 16:37:
Ser av diverse tester at det nok er HD 3870x2 som trekker det lengste strået i de fleste spill. Ihvertfall i de nyere titlene med DX10 og med en del AA (anti-aliasing) påslått. Og siden prisen på 3870x2 er en god del lavere er dette å anbefale foran 8800 Ultra.
Håpløst avhengig av Diablo III...
  • 0
  • Missing Avatar
  • maso
jeg har 8800gts 640mb og jeg lurer på om jeg kommer til og
merke nå mye forsel i spill om jeg oppgraderer te 9800gx2.
har 2 giga ram og E6300 1,86 og jeg lurer på om prossesoren er
såpas svak at jeg ikke komer te og merke noe forsel?
  • 0
  • Missing Avatar
  • maso
er det noen som veit det?
  • 0
For det første: Du har så mange skrivefeil at det både gjør vondt å lese og det er ekstremt vanskelig.
For det andre: Du kommer til å merke en forskjell hvis du oppgraderer, men prosessoren er en flaskehals så du burde vurdere å oppgradere den og.
Fudge Yeah!
  • 0
Tips: www.mpx.no har tilbud på 990 kr på XFX 8800GT denne uka. Fantastisk bra kort! 2000 for SLI!
core i5-2500k (klokket 4,5 ghz) | 8gb Corsair Dominator | Gigabyte Geforce GTX 570 | ASUS P8P67 EVO s-1155 | Corsair HX750W PSU | Fractal Design R3 midi-tower
  • 0
Jeg har selv en Geforce 9800GTX 512MB, og den funker helt fint. Kjører crysis på very high også.
Men hvis du har pengene ville jeg kjøpt 9800GX2, den slår ut de fleste motstandere.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347710
EDIT: En liten advarsel. velger du Nvidia kort (Geforce), og vista så er det stor sjangse for at du får "Nvlddmkm" error, fordi driveren er veldig ustabil sammen med vista. Har selv hatt denne feilen. men har en venn som kjører 9600 og vista helt knirkefritt.
Blue letters goes here
  • 0
Geforce GTX280 1024MB- eller Geforce 9800x2 1GB
  • 0
GTX280 yter nok litt bedre, MEN det krever ett beist av en strømforsyning og gir nok fra seg ganske så mye varme. Spørsmålet er om det er verdt det 1000kr extra for ikke så veldig mye bedre ytelse. Skal du ha mest bang for the buck vil nok 9800gx2 eller AMD sin 4870 være bedre.
Hardware: Antec P182 | Q6600@3,2GHz | 8800GTS 640MB @613/1419/850 | Abit IP35 PRO| 2x2gb Mushkin pc8000 1000mhz | Mist 600W | 2TB diskplass | ViewSonic VX922 19"
  • 0
vis dere er smarte så venter dere 2 dager på 4870x2 som er forventet og yte sykt bra.... og her på GR er dere for negative til ATI... de har begynt og bli et bra merke og for tiden er kanskje det beste merke på markedet... du får med ATI i gjennomsnitt 1,5 til 2 ganger så mye fps for prisen enn med nVIDIA faktisk
ta kontakt vis du trenger photograf, bil modder (PS), lys,lys og dj eller om du bare har lyst til og slå av en prat =)
  • 0
Jeg Finuler litt over hva slags Gr.Kort jeg skal kjøpe.. Jeg kunne tenkt meg å kjøpe
Nvidia GeForce 8800 GT siden den er grei og har priser til under Tusen lappen. Er det et godt kjøp?

Skal ikke ha no' J'vlig bra, skal bare klare å kjøre Middelmådige Spill som Spore =)
"Fuck you all" - Machine Head
  • 0
Siterer Cboy J-kins:
Jeg Finuler litt over hva slags Gr.Kort jeg skal kjøpe.. Jeg kunne tenkt meg å kjøpe

Nvidia GeForce 8800 GT siden den er grei og har priser til under Tusen lappen. Er det et godt kjøp?



Skal ikke ha no' J'vlig bra, skal bare klare å kjøre Middelmådige Spill som Spore =)


Kanskje det er litt seint nå, men men

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=346595

Funker fjell i min mening, og prisen er heller ikke noe å klage over. Klarer spill som COD4, WiC, CoH, Oblivion osv. på max, uten noen problemer.

Spiller dog på 1280x1024.. blir det oppløsninger opp i mot 1920x1200 tror jeg du vil slite litt, desverre. Det som også er litt dumt med dette kortet, er at det ikke støtter DX 10.1, bare 10.0, men skal du bare spille middelmådige spill så er ikke det noe problem
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
GTX 260 koster vel bare 2k nå
"I Have no Hands and I must Fap: The Making of Star Ocean"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!