Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Vista!


Jeg kjører XP på en partisjon, og Vista på en annen...Funker helt supert for meg
  • 0
Siterer Losten79:
Jeg kjører XP på en partisjon, og Vista på en annen...Funker helt supert for meg


Åssen funker det a? Hva skjer når du starter opp PCen f.eks.?
''Start that song, Robby, start that song! We're going to the Roadhouse, not the bathroom!''
  • 0
Man får da opp en meny hvor man kan velge hvilket operativsystem man vil starte opp.
Last ned Opera eller Firefox snarest!
  • 0
hvordan gjør man det og er det noen risk for at det skal skje noe rart med pc-en?
  • 0
ok. et annet spørsmål. hva er forskjellen på vista 32 bit og 64 bit og hvem er best til spilling?
  • 0
Kort sagt:
Muligheten til mer enn 3,5 GB RAM. Minnehåndteringen i operativsystemet er bygget litt forskjellig. 32 bit har minst kompitabilitetsproblemer, så vil egentlig anbefale deg det. Noen spill har litt ytelsesøkelse i 64bit, f. eks. Crysis.
Last ned Opera eller Firefox snarest!
  • 0
Siterer Krizzi:
Citerer Losten79:
Jeg kjører XP på en partisjon, og Vista på en annen...Funker helt supert for meg


Åssen funker det a? Hva skjer når du starter opp PCen f.eks.?


Funker supert synes jeg Kjører vista 64 bit på 500gig SATA2 disk...under oppstart får du opp en meny hvor du velger Older version (xp/2000) eller Vista

Har ikke hatt noen vista problemer enda, forutenom Far Cry patchet til 64bit...Det liker den ikke

Lagt til 2007-11-12 06:34:
Siterer Hl2 fan:
ok. et annet spørsmål. hva er forskjellen på vista 32 bit og 64 bit og hvem er best til spilling?


Vil vel påstå 64 bit er best til spilling...Er kjappere hvis spilla er laget for det, og du får en knappe boost på spilla generelt hvis jeg ikke tar helt feil
  • 0
Hvordan går det an å få XP hvis du har vista, hvis det i det hele tatt går an? Eller er det noen som selger pc-er med xp fremdeles?
Mvh. Julenissen
  • 0
Går fint an å bytte til XP selv om pc'n leveres med Vista! Har selv gjort dette på laptopen min.. Men du bør være "over middels datakyndig" for å gjøre det, siden det alltid blir litt stress å finne drivere etc.. Spesielt hvis produsenten (i mitt tilfelle Acer) ikke støtter operativsystemet som default for sine systemer.. Det går, men kan være knotete
core i5-2500k (klokket 4,5 ghz) | 8gb Corsair Dominator | Gigabyte Geforce GTX 570 | ASUS P8P67 EVO s-1155 | Corsair HX750W PSU | Fractal Design R3 midi-tower
  • 0
IKKE GJØR DET!!! Vista er noe forferdelig dritt!
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
Siterer Caveman:
IKKE GJØR DET!!! Vista er noe forferdelig dritt!

Jeg vet, det er så mange spill som ikke funker

Siterer braxboy:
Går fint an å bytte til XP selv om pc'n leveres med Vista! Har selv gjort dette på laptopen min.. Men du bør være "over middels datakyndig" for å gjøre det, siden det alltid blir litt stress å finne drivere etc.. Spesielt hvis produsenten (i mitt tilfelle Acer) ikke støtter operativsystemet som default for sine systemer.. Det går, men kan være knotete

Hvordan da?
Mvh. Julenissen
  • 0
Vista er et greit operativsystem for de som ikke spiller mye veldig gamle spill osm er 16 bit. Dette støtter Vista overhodet ikke. Men det skal i utgangspunktet støtte alle 32 bit spill som opprinnelig ble laget for XP. Spillet må kjøres som administrator ellers vil det ikke fungere. Høyreklikkpå musa på .exe filen til spillet og velg kjør som administarator. Da skal alle spill for XP kunne kjøre på Vista. Det vil alltid være barnesykdommer med nye OS. Det var det også for XP. Disse blir fikset etterhvert. Husk! Vista er enda ungt.

Jeg skal selv kjøpe meg bærbar nå og da skal jeg ha Vista på den selv om jeg kan velge XP. Jeg har XP 64bit på min stasjonære, men det er bare fordi XP-lisensen ble kjøpt før Vista ble sluppet. Synes det er morro å lære nye OS å kjenne og kjøper bestandig en versjon ca. et halvt år etter release (er litt på etterskudd nå da. Vista er jo et år nå).
Håpløst avhengig av Diablo III...
  • 0
Bruker fortsat Xp, grur meg til den dagen Pc'en min stryker med....
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer Pondus81:
Vista er et greit operativsystem for de som ikke spiller mye veldig gamle spill osm er 16 bit. Dette støtter Vista overhodet ikke. Men det skal i utgangspunktet støtte alle 32 bit spill som opprinnelig ble laget for XP. Spillet må kjøres som administrator ellers vil det ikke fungere. Høyreklikkpå musa på .exe filen til spillet og velg kjør som administarator. Da skal alle spill for XP kunne kjøre på Vista. Det vil alltid være barnesykdommer med nye OS. Det var det også for XP. Disse blir fikset etterhvert. Husk! Vista er enda ungt.

Jeg skal selv kjøpe meg bærbar nå og da skal jeg ha Vista på den selv om jeg kan velge XP. Jeg har XP 64bit på min stasjonære, men det er bare fordi XP-lisensen ble kjøpt før Vista ble sluppet. Synes det er morro å lære nye OS å kjenne og kjøper bestandig en versjon ca. et halvt år etter release (er litt på etterskudd nå da. Vista er jo et år nå).

Men jeg har litt lyst på offisielle plug-ins på oblivion, og det funker ikke på vista!
Mvh. Julenissen
  • 0
Da kjøper du deg en lisens på XP. De selges fortsatt og det vil fortsette ihvertfall til over sommeren. Det er fortsatt mange nettbutikker som tilbyr maskiner med XP.

www.yaha.no er ganske billige på lisenser. De var billigst da jeg kjøpte min 64-bit XP versjon.
Håpløst avhengig av Diablo III...
  • 0
okay, takk!
Mvh. Julenissen
  • 0
Har nå fått min nye bærbar som ble levert med Vista Ultimate og jeg må si at Vista er pent, funksjonelt og raskt. Nå har jeg en PC med bra specs, men OSet funker utmerket hos meg. Anbefales! Har ingen problemer med eldre spill på den. Kjør exe-fila som administrator så er det bare tut og kjør.
Håpløst avhengig av Diablo III...
  • 0
Noen som vet om Neverwinter nights 1 virker på vista?
  • 0
Skal ha XP så lenge jeg klarer.
Orker ikke Vista, er så mye tull med det enda.
Children of Bodom <3
  • 0
  • Trym
  • Trym
Vista suger pikk, styr unna!
Upassende.
  • 0
Hasta la Vista
So long suckersssssss.........
  • 0
Har hatt vista en god stund nå, og alle programmer og spill jeg har prøvd virker.
Prøv Vista før dere dømmer det!
  • 0
Enig med The-gamer. Forhåndsdømming og dømming uten selv å ha prøvd er dumt. Tilbakemeldinger etter erfaringer er det beste. Vista har fungert utmerket på alle spill, all hardware og er kjapt og stabilt på min bærbar. Leser man windows sin egen dokumentasjon og betingelser (hvilket jeg vet mange ikke gjør) så hadde færre hatt problemer med Vista. Alt må læres å brukes før man mestrer det.

Det skal sies at det er RAM krevende og at mange "billigbærbare" burde vært levert med et "lettere" OS. 3 GB RAM bør det være for å kjøre Vista. Ihvertfall Ultimate. Den bruker 1,31 GB idle hos meg. 1,12 hvis jeg slår av noen unødvendige prosesser.
Håpløst avhengig av Diablo III...
  • 0
Vista Basic anbefales ikke på en Compaq laptop. fikk bluescreen og dn er nå ute til reparasjon.

Skal installere XP så fort jg får dn tilbake
You tell me to get a life?Well I have an answer for you: I'm a gamer, I don't need to get one, I have many lives:D
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!