Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

TV som PC-skjerm


Hei!

Jeg har vurdert å kjøpe meg en brukbar gaming stasjonær til rundt 12k, men problemet er at jeg ikke har plass til skrivebord som jeg kan ha skjerm osv på i det rommet jeg har tenkt å ha PCen. Jeg har dog en TV her, og jeg lurte på om det funker fint å kjøpe en PC uten skjerm og bare koble den via HDMI til TVen og bruke den som monitor?

TVen er helt okey, den har 100hz, men er usikker på resten av informasjonen. Den funker fint til gaming på PS3 og Wii U. Jeg lurer på hvordan det vil være å spille på denne, spill som f.eks. Bioshock, Arkham-serien, indie-spill osv...

Håper folket kan hjelpe meg litt!
GOT EEM
  • 0
Anyone?
GOT EEM
  • 0
Du kan fint koble PC'en til TV ja.

Jeg har gjort det selv, men foretrekker litt mindre skjermer til spill som er beregnet på PC (WoW, LoL osv.). I og med at du skal spille "konsollspill" så tror jeg du vil klare deg fint. Er ikke helt sikker på sammenligningen mellom en PC og TV-skjerm, men tror du skal få rimelig brukbar kvalitet på TV'en din.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Det er både mulig og enkelt, men ikke noe jeg ville ha anbefalt - med mindre du skal se tv-serier 90% av tiden.

En TV skjerm er mye større enn en vanlig PC monitor, og fokuset ditt vil da ikke være like bra. En TV skjerm har også som regel lengre responstid enn en monitor, og dårligere kvalitet overall. Det er en grunn til at monitorer over 30 tommer begynner å svi i lommeboka.

For ikke å snakke om NRK lisensen, men du har jo allerede tv'en fra før. Men for all del, om du ikke har plass til en monitor, go for it, men det er ikke optimalt
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Bruk gjerne en TV om du spiller for opplevelsens skyld. Det går helt fint. Skal du derimot gå over til kompetitiv spilling og nettspilling, vil jeg anbefale en monitor med lav responstid og kompakt skjermstørrelse.
  • 0
På min rig har jeg 2 24" LED pc skjermer og en 42" TV koblet til. Siden skjermen er såpass stort, med samme oppløsning opplever jeg at bilde blir ganske nedsatt i forhold til de andre skjermene. Den funker dog veldig godt til filmer og serier, som jeg bruker den primært som. Jeg ville også anbefalt en kompakt skjerm, i forhold til en TV.
Jesper. -- Mobo: MSI Z97 G5. PCU: Intel i7-4770K. RAM: Corsair 16GB. GPU: Geinward GTX 660Ti 2GB. SSD: Intel 240 GB. HDD: WD 3TB. Tower: CM Storm Scout 2 Advanced. Monitor: BenQ LED RL2455HM (x2). Keyboard and Mice: Steelseries. Headsett: Qpad QH-90.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!