Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Sonefri Blu-ray-spiller?


Er en stor fan og samler av diverse Anime og ser nå at flere av de eldre seriene jeg liker nå blir sluppet i Blu-Ray bokser men selvfølgelig så er de for det meste kun tilgjengelig i Usa som Region A/1.
Etter og ha kikket rundt på nettet så ser jeg at det finnes noen Blu-Ray spillere for salg som visstnok er sonefrie men med prislapper på flere tusen kroner så er det langt over mitt budsjett og de jeg fant måtte bestilles fra UK.
Lurte derfor på om noen andre her inne har samme problemet som meg eller som kan anbefale en sonefri Blu-Ray spiller og eventuell pris på denne som jeg kan spille av Region A/1 Blu-Ray filmer på?
Leste også at det fantes en Firmware Upgrade CD som kunne forandre regionkoden på utvalgte Blu-Ray spillere men vet ikke om det er lovlig/vil fungere i Norge på en Blu-Ray spiller kjøpt i Norge når dvden er kjøpt ifra UK..?
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Fungerer det ikke å kjøpe en spiller fra USA?

Å gjøre spilleren sonefri høres ikke lovlig ut, så det bør ikke diskuteres her inne.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Sjekk først om filmene du skal kjøpe faktisk har regionlås. Som du kan se ut fra denne listen på http://bluray.liesinc.net/ er det mange utgivelser uten regionlås.

Sitat fra Wikipedia : "all Blu-ray Disc players...(and) Blu-ray Disc-equipped computer systems are required to support regional coding." However, "Use of region playback codes is optional for content providers..."

Så det spørs helt hvilken linje utgiverne legger seg på.
This is great banter, it really is.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!