Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Power metal


Hva synes dere på forum om sjangeren power metal? Hvet det er delte meninger hos folk om dette.

Sjangeren skiller seg ut fra andre metal sjangre ved at de vanligvis har svært "lystige" melodier og en vokalist som må synge SVÆRT høye toner.
Ellers er sjangeren preget av lynkjapt trommespill og ofte sinnsykt raskt gitarspill.

For de som er nysgjerrige og vil sjekke ut sjangeren har jeg noen anbefalinger:
-Sonata Arctica
-Kamelot
-Dragonforce
-Rhapsody (lurer på om de heter rhapsody of fire nå)
-Helloween
-Hammerfall
-Manowar
Signaturen min var så kul at den ble fjernet av en mod.
  • 0
Jeg liker Helloween, det er Power Metal.
Ellers har jeg ikke noe spesielt forhold til de bandene på nevnte
  • 0
Power Metal er en helt grei sjanger.
Power Metal band jeg liker er Kamelot, DragonForce, Rhapsody of Fire og Pagan's mind.
  • 0
Hvilke sanger av Rhapsody of fire liker du best?
Emerald sword og Holy thunder force er mine favoritter.
Signaturen min var så kul at den ble fjernet av en mod.
  • 0
  • JOOP
  • JOOP
Liker alle de bandene i lista de jeg, men spesielt Kamelot, det ser du om du finner fram Kamelot tråden. Skal på konsret 3. mai.!!! Kamelot Forever!
Chillbill
  • 0
Sonata Arctica er mitt favoritt power-metal band Ellers liker jeg også Kamelot da, men alt for mye av power metalen er kjempeharry XD HammerFall anyone?
Blå...
  • 0
Hører en del på HammerFall og Helloween.

Men Rhapsody er vel ikke helt Power metal da.
  • 0
Spillinga i powermetal er helt rå, men er ingen fan av vokalen powermetal band har. Derfor liker jeg heller ikke denne sjangeren, for jeg må nesten like vokalen for å klare å høre på musikken. Men som sagt, spillinga er jævlig kul.
  • 0
Siterer Spillpwnern:
Hvilke sanger av Rhapsody of fire liker du best?
Emerald sword og Holy thunder force er mine favoritter.


Hmm, godt spørsmål, begge de 2 er råååe. men jeg må nokk si at jeg liker Rain of a thousand flames, Power of the dragonflame og Rage of the Winter.
Wisdom of the Kings, Pride of the Tyrant og Dawn of Victory
  • 0
Jeg synes Dragon Force har noen fete sanger. Liker mange av dem
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Siterer Inno_a_satana:
Citerer Spillpwnern:
Hvilke sanger av Rhapsody of fire liker du best?
Emerald sword og Holy thunder force er mine favoritter.


Hmm, godt spørsmål, begge de 2 er råååe. men jeg må nokk si at jeg liker Rain of a thousand flames, Power of the dragonflame og Rage of the Winter.
Wisdom of the Kings, Pride of the Tyrant og Dawn of Victory


Dawn of victory ja, den eier!
Signaturen min var så kul at den ble fjernet av en mod.
  • 0
  • JOOP
  • JOOP
Siterer yami kim:
Spillinga i powermetal er helt rå, men er ingen fan av vokalen powermetal band har. Derfor liker jeg heller ikke denne sjangeren, for jeg må nesten like vokalen for å klare å høre på musikken. Men som sagt, spillinga er jævlig kul.


Har du hørt kamelot?
Hvis du har : WTF!
Hvis ikke: Du kommer til å skifte mening!
Chillbill
  • 0
power metal= beste sjanger
favorit band må nok være i denne rekken
hammerfal
edguy
manowar
og helloween
ellers er jo raphsody ganske bra men har ikke hørt så mye på dem
resten har jeg ikke hørt
digger melodiene og tekstene rulerfor d meste
  • 0
Power Metal er ikke akkurat min favoritt. Men Sonata Arctica og Dragonforce er flinke.

Lagt til 2008-03-17 15:10:
Liker bedre Trash Metal og Nü-Metal.

Siterer yami kim:
Spillinga i powermetal er helt rå, men er ingen fan av vokalen powermetal band har.


Må egentlig si meg enig i det der.
rayray.
  • 0
Elsker power metal hører på alle som er nevnt i førsteposten. men tror ikke det er noen som har nevt Blind guardian eller Luca turilli, de er jo syk fete.

men at ingen her har nevt Ronni James Dio enda er nesten en skam, han er jo Power metalens far. Liker Dont talk to strangers, Rock 'n' Roll Children, Holy diver, Mob rules og master of the moon best
I come upon a silver, striped mushroom and I fa la la la ly la ly.
  • 0
Duh! Pantera da?!
  • 0
Siterer aslask:
Duh! Pantera da?!

Eller ikke...

Har du noen anbefalinger av Blind Guardian da gray fox?
Blå...
  • 0
Siterer aslask:
Duh! Pantera da?!


Pantera var et sinnsykt bra band, men ikke power-metal

Hører litt Dragonforce, og pleide å like Freedom Call ganske godt
Hører dog lite på power-metal om dagen. Fav sangen må være enten: Dio - Holy Diver eller Freedom Call - Warriors
"Eye for an Eye makes the whole world blind"
  • 0
hammerfall, pagans mind og benedictum er vel de powermetall bandene jeg liker best
"Lemmy is the only dude who can be a viking, a cowboy, a biker, a pirate, a bassist, a guitarist, and singer at the same time"
  • 0
power metal??

kjøpte(!) nettopp ein cd av eit band som kallar seg Iron Fire. Dansk powermetal

ganske bra . Sanger som Blade of Triumph, Dawn of Victory, Legend of the Magic Sword. Sistnevnte er mer ein ballade ... Mange bra sanger på den cden
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Tjah, Syntes nå Sonata Arctica er rimelig konge da.
You are of the undead. Forever without hope. Forever without light.
  • 0
kamelot er også ganske så bra ..og sonata ruler jo
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Power Metal blir for "harry" for min del. Det er bare noe med den kjappe, lyse gitarspillingen og den altfor høye vokalen som ikke appelerer til meg. Det at de som oftest synger om drager og trylleformler gjør det ikke stort bedre. Nei, jeg holder meg til "br00tal-metal" som Lamb of God!
  • 0
Siterer Aleksander_M:
Eller ikke...

Har du noen anbefalinger av Blind Guardian da gray fox?


Punishment Divine, Precious Jerusalem, Battlefield, Time Stands Still, When Sorrow Sang
I come upon a silver, striped mushroom and I fa la la la ly la ly.
  • 0
Siterer gray fox:
Elsker power metal hører på alle som er nevnt i førsteposten. men tror ikke det er noen som har nevt Blind guardian eller Luca turilli, de er jo syk fete.


Luca Turilli er jo gitaristen i Rhapsody of Fire så han er nevnt på en måte

Mine favoritter er de symfoniske power metal-bandene som Rhapsody of Fire og Kamelot.
Digger jo selvfølgelig "vanlig" powermetal også, som for eksempel; Dio, Hammerfall, Sonata Arctica, Cryonic Temple, Sabaton.

Power metal/symfonisk power metal er den beste sjangeren synes jeg
Rule nr 1: Be EPIC!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!