Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Instrument-tråden!


Haha, for en merkelig tråd. Har aldri hørt diskusjoner om hvilke instrumenter som er best å høre på før. Interessant. Merker at det er mange spillfanatikere på forumet, hehe!

Jeg må si at det mest undervurderte instrumentet må være bass. Folk tror instrumentet er så kjedelig osv. Men det er utrolig hvor mye du kan gjøre hvis du er god. Bassisten i bandet mitt er veldig inspirert av Victor Wooten, og når man hører sangene hans merker man hvordan en bassgitar kan lyde!

Men spiller jo selv trommer, så det er vel min favoritt. Har nettop kjøpt meg ny skarptromme nå også! Ludwig Black Beauty og greier. <3
Entourage!
  • 0
  • Ine
  • Ine
Siterer Mirel:
Jeg må si at det mest undervurderte instrumentet må være bass. Folk tror instrumentet er så kjedelig osv. Men det er utrolig hvor mye du kan gjøre hvis du er god.


Enig! Bass er definitivt ett av favorittinstrumentene mine. Les Claypool fra Primus er en person som virkelig klarer å få frem det interessante ved instrumentet.
Riddle me this
  • 0
Bassisten fra Stone Bone Crosses var med på bandøvelsen vår på onsdag. Han stemte bassen til bassisten i bandet vårt og så spilte han litt på det. Det var epic å høre på
  • 0
Siterer Mirel:
Men spiller jo selv trommer, så det er vel min favoritt. Har nettop kjøpt meg ny skarptromme nå også! Ludwig Black Beauty og greier. <3


Link?

Siterer Mirel:
Jeg må si at det mest undervurderte instrumentet må være bass. Folk tror instrumentet er så kjedelig osv. Men det er utrolig hvor mye du kan gjøre hvis du er god.


Bass har en ekstremt god feeling. Det trenger så lite for å være så sinnsykt epic, og har samtidig en mer avansert side ved seg.
Decyfered!
  • 0
Siterer RockFuzzEleven:
Link?


Her: http://www.rainbowguitars.com/drums/ludwig/65x14-black-beauty-
tube-lugs-and-millennium-strainer/LB417TWM/LU


Vil også slenge med en link til bandet mitt, hvis det er passende! Her er det litt kul bass osv! http://www.youtube.com/watch?v=14a5oSzah6Y

Entourage!
  • 0
Rancid - Maxwell Murder

HERREGUD, så fort den soloen går. Faenmeg fantastisk.
Og folk mener GREEN DAY er punk? Gå og brenn, jævler.

Lagt til 2011-02-24 13:30:
Siterer Mirel:
Vil også slenge med en link til bandet mitt, hvis det er passende! Her er det litt kul bass osv! http://www.youtube.com/watch?v=14a5oSzah6Y


FETT! Er det der en Warwick eller en Morgan? Eller tar jeg feil?

Lagt til 2011-02-24 13:30:
Det MÅ være en Warwick. Hvilken modell?

Lagt til 2011-02-24 13:31:
Får vel leke litt kritiker også. Ting ble i overkant monotont etterhvert, pælm inn noen fills her og der for å frese opp ting litt, så er det der noe av det beste jeg har hørt av Norsk funk bortsett fra Jarle Bernhoft.
CD drives eject stuff , my ass ejects stuff, therefore my ass must be a CD drive.
  • 0
Siterer A Noobcake:
Og folk mener GREEN DAY er punk? Gå og brenn, jævler.


Umadbro? Green Day er punk.
  • 0
Gren Day er ikke punk, det er pinglerock retta mot jenter like under seksuell lavalder.
CD drives eject stuff , my ass ejects stuff, therefore my ass must be a CD drive.
  • 0
Green Day var punk. De to siste albumene (American Idiot og 21th Century Breakdown) beveger seg mer mot pop-rock.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer A Noobcake:
Gren Day er ikke punk, det er pinglerock retta mot jenter like under seksuell lavalder.


Ustillmad?

Hør på de litt eldre låtene da. Ikke bare de nyeste.
  • 0
Sist gang jeg leste trådtittelen var det Instrument-Tråden, ikke Green D(G)ay er ikke punk-tråden.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Orph
Siterer gnyg:
Jeg spiller både gitar og bass. Ferdighetene er veldig begrenset men. Jeg er nybegynner på begge to for å si det slik.

Jeg spiller liksom bass i ett band det aldri blir noe av For tiden øver jeg på "you shook me all night long" av AC/DC. Ellers kan jeg introen på "Crazy Train" av Ossy Osbourne og startriffet på "Another one bites the dust" av Queen. Bassen er en Squier Jazz Bass Fretless. Men jeg tenker å skaffe meg en bass med bånd da den fretlessen er vanskelig å spille.


Imponerende å starte ut med å spille fretless.

Jeg spiller selv elektrisk bass (har en Spector NS-2 og Stingray 5HH) og gitar (bare litt, though. Spiller på en Gibson Les Paul Special), men liker lyden av piano best. Begynner å bli for gammel til å lære meg å spille det, though.
  • 0
Siterer HopeN:
Sist gang jeg leste trådtittelen var det Instrument-Tråden, ikke Green D(G)ay er ikke punk-tråden.


Av det jeg har sett og hørt så spiller Green DAY instrumenter.
  • 0
Siterer DoGRoG:
Av det jeg har sett og hørt så spiller Green DAY instrumenter.


Jojo, men så var det ikke instrumentene som ble diskutert
  • 0
Siterer DoGRoG:
Ustillmad?

Hør på de litt eldre låtene da. Ikke bare de nyeste.


Siterer Kronoz:
Green Day var punk. De to siste albumene (American Idiot og 21th Century Breakdown) beveger seg mer mot pop-rock.


Kronoz har skjønt det. Jeg snakker om ER, ikke om VAR.
CD drives eject stuff , my ass ejects stuff, therefore my ass must be a CD drive.
  • 0
Siterer A Noobcake:
Kronoz har skjønt det. Jeg snakker om ER, ikke om VAR.


Ja Kronoz har skjønt det, det har ikke jeg. Forklar dypere plz?
  • 0
Som Kronoz pekte ut VAR Green Day punk, men de siste albumene har er mer pop-rock. Altså, Green Day VAR punk, men har dessverre sklidd litt ut.

...

Faen, var det du også pekte ut. Beklager, jeg må ha lest feil eller noe sånt.
CD drives eject stuff , my ass ejects stuff, therefore my ass must be a CD drive.
  • 0
Green Day er gay.
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
Siterer A Noobcake:
Som Kronoz pekte ut VAR Green Day punk, men de siste albumene har er mer pop-rock. Altså, Green Day VAR punk, men har dessverre sklidd litt ut.

...

Faen, var det du også pekte ut. Beklager, jeg må ha lest feil eller noe sånt.


Yes right eller noe sånt. Green Day er kool
  • 0
Gammel Green Day er sikkert kool hvis det er som dere sier. Det eneste jeg har hørt av dem er de greiene som en gang i blant popper opp på radioen, og jeg tror det er de nye låtene.
CD drives eject stuff , my ass ejects stuff, therefore my ass must be a CD drive.
  • 0
Har en liten tvil, men det har jo aldri skadet å sjekke før.

Er det noen her som spiller fiolin/fele? Har lenge vært forelsket i musikken man kan få frem med dem, og har veldig lyst å lære meg det selv, men er nogenlunde skeptisk til hvilken type jeg burde skaffe meg. Jeg regner jo nesten med at det er lurt å starte med noe som er nogenlunde høyt priset, eller ivertfall av et nogenlunde godt merke. Men siden jeg er nybegynner, og aldri har prøvd det før, så er jeg egentlig lite intresert i å svi av flere tusen kroner for et instrument også.

Noen forslag, eller tips?
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Mitt tips er å gå for noe billig drit som er spillbart, men ikke så dyrt at du taper titusener om du bestemmer deg for at fiolin ikke er din greie. Pass på at du finner en som er spillbar selv om den er billig, hvis du kjøper en som gjør det unødvendig vanskelig å spille kan det ta fra deg lysten til å spille, da et dårlig instrument kan gjøre deg dårligere enn du er.
CD drives eject stuff , my ass ejects stuff, therefore my ass must be a CD drive.
  • 0
Da hører jeg på en musikkforetning neste gang jeg har mulighet til det, og ser om de har noe billig skrammel, som det er mulig å få frem nogenlunde bra lyd fra. Takk for tipset.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!