Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Instrument-tråden!


Coop Obs her selger fioliner. Faktisk. Var ikke så alt for dyrt for de.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer Kronoz:
Coop Obs her selger fioliner. Faktisk. Var ikke så alt for dyrt for de.


Om det hadde vært mulig å få prøvd en slik, så hadde jo det vært ganske hendigt. Så sant de virker nogenlunde, that is.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Coop Obs, faktisk. Er de fiolinene samme greie som Lidls kondomer, eller er det brukbare instrumenter? Blei litt nysgjerrig nå.
CD drives eject stuff , my ass ejects stuff, therefore my ass must be a CD drive.
  • 0
Noen som kan noter og har lært seg det på egenhånd her?
Har spilt diverse instrumenter i 12 år, men aldri lært noter.
Fikk lyst til å bli litt bedre på piano og da er det jo greit å kunne noter.

Så det jeg lurer på er om det finnes noen gode metoder, sider, bøker osv. å bruke for å lære det enkelt.
Har hverken råd eller tålmodighet til lærer og slikt.
Må lære alt sjøl, da har jeg også all verdens tålmodighet.
  • 0
Jeg. Hvis du kan tabs, last ned TuxGuitar, kuk rundt og finn ut hvor de forskjellige notene er i bass og diskant-nøklene. Enkelt og greit.
CD drives eject stuff , my ass ejects stuff, therefore my ass must be a CD drive.
  • 0
Jeg kan noter, på en måte.
Jeg vet ikke hva hver enkelt note heter, men jeg vet hvordan de skal høres ut når jeg spiller (tuba). Så jeg kan strengt tatt lese noter.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Jeg har sånn delvis det samme "Problemet" som Tommy. Prøvde å lære det en gang (brukte Google ofc) og fant en riktig så god side. Masse informasjon osv. Men jeg lærte ingenting om noter av å lese det Hadde vært ganske tøft å lært seg noter egentlig.
  • 0
For piano kan du jo kjøpe noe slikt http://www.rocketpiano.com/ Du lærer noter + MYE mer. Er 3 hefter på over flere 100 sider + litt annet.
  • 0
Har endelig fått nok utholdenhet i fingrene til at jeg kan spille hele Peace Sells, på bass selvfølgelig.

Syns vel egentlig den høres best ut med plekter, men, som sagt, så vil jeg ha nogenlunde utholdenhet i fingrene.
"When you are sick in US and A, you don't drink soup from retard boys' pubics, instead you go to a magician called a doctor."
  • 0
  • KlM
  • KlM
Laptopen er mitt hovedinstrument for tida....
Jeg er nå ganske dum nå jeg da
  • 0
En dude jeg kjenner kalte meg umenneskelig og monster da han hørte meg spille trommer. Jeg er cool.
  • 0
Siterer DoGRoG:
En dude jeg kjenner kalte meg umenneskelig og monster da han hørte meg spille trommer. Jeg er cool.


Du er mææææææææd ass!

Kjenner at jeg har blitt mye bedre teknisk på bassen, etter at jeg begynnte i band i vår. Det er awesome.
Let the voice of love take you higher
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
^grallen: Nice

Har et stykke igjen før jeg blir skilla på akustisk gitar. Jeg er ikke verdensmester i øving i hvertfall. Kan greit konstantere at hadde jeg vært flink til å øve kunne jeg sikkert spilt akustisk Led Zeppelin.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Kan greit konstantere at hadde jeg vært flink til å øve kunne jeg sikkert spilt akustisk Led Zeppelin.

Ikke Stairway to Heaven vet jeg?
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Har nettopp lært meg smells like teen spirit og Heart-shaped box av Nirvana på gitar uten noen form for tabs eller noter. Yay.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Kronoz:
Ikke Stairway to Heaven vet jeg?


Den også. Men tenkte også på sanger som "Going To California" og "Bron-yr-aur Stomp".
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Blir mest sannsynlig ny stack på meg nå. To Ashdown-kabinetter og en behringer-forsterker.
"When you are sick in US and A, you don't drink soup from retard boys' pubics, instead you go to a magician called a doctor."
  • 0
Kjenner en dude som kan spille Thunderstruck - AC/DC på gitar med 1 hånd mens han drikker brus med den andre. Så det via Skype, han er faen meg gud!
  • 0
But there's no sense crying over every mistake, you'll just keep on trying 'till you run out of cake :)
  • 0
Kjøpte meg en Line6 amp for ikke lenge siden. en spider IV 75W ;) Fy effen den er rå Angrer ikke et sekund på det kjøpet

Har en Epiphone Les Paul Standard, btw, yellows sunburst
If you don't like metal, you can throw my #¤&"%/(#%&'s in jail!!
  • 0
Siterer Zargoz:
Kjøpte meg en Line6 amp for ikke lenge siden. en spider IV 75W ;) Fy effen den er rå Angrer ikke et sekund på det kjøpet

Har en Epiphone Les Paul Standard, btw, yellows sunburst


Kjenner en som har samme gitaren. Tungspilt, men fin lyd! Selv om det er tungt å måtte si det, er jeg begynt mer og mer å få sansen for Epiphone gitarene. Har til og med begynt å sikle etter en Epiphone Dot Vintage Sunburst!
But there's no sense crying over every mistake, you'll just keep on trying 'till you run out of cake :)
  • 0
Siterer gnyg:
akustisk Led Zeppelin.


Over the Hills and Far Away? : D
Heihei
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Paulie:
Over the Hills and Far Away? : D


F.eks. Så dette seint da. Men jeg klarer ikke å sette meg ned å lære meg akustisk gitar. Har nok mye med at 95% av gitarmusikken jeg hører på så er elektrisk gitar innblandet.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Det er veldig lenge siden jeg har spilt på fiolinen min nå. Jeg skal ta den frem igjen for å koble av nå i eksamenstiden. Jeg må nok bruke lang tid på å venne fingrene til det igjen. Og etterhvert må jeg gjøre en ny giv for å forsøke å lære meg å spille sekkepipe. Det er det aller kuleste instrumentet, men det er ikke like kult å spille på en øvingsfløyte. Hvis noen har en sekkepipe de vil bli kvitt stiller jeg opp. Vet ikke hva huseier sier om at jeg spiller sekkepipe i leiligheten, men får vente til han kommenterer det isåfall.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Strategist:
Det er veldig lenge siden jeg har spilt på fiolinen min nå.


Fiolin, ja. Spiller du klassisk eller folkemusikk?
Let the voice of love take you higher
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!