Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Black Metal


Siterer Hakadalmann:
Citerer Inno_a_satana:
Citerer Hakadalmann:
Hvis man fjerner den idioten som står og brøler og skriker så kan black metal være bra.

Jeg likte Through the Fire and Flames av Dragonforce.


Hva i hellvette har Dragonforce å gjøre me Black Metal?



Ikkeno, det er bare det nærmeste jeg kommer til å like sånn musikk .


Hva faen!!???? Dragonforce er fjernere BM enn så og si ALT annet av metal, så om det er det nærmeste du kommer BM så går jeg ut ifra at du er en techno,trance,elektronika fan
Signaturen min var så kul at den ble fjernet av en mod.
  • 0
DragonForce er faktisk ikke så langt unne enkelte Black Metal band, Det som skiller dem er: Bruken av Gitar, De Glade Melodiene og Den klare vokalen.
Jeg liker Faktisk DragonForce selv
  • 0
Ja, men de klare meodiene, bruken av gitar og ren vokal er jo egentlig hele greia med dragonforce

Ikke noe galt med dem, de er ikke dårlige, men det eneste likheten de har med BM er dobbel basstromme i sykt tempo.
Signaturen min var så kul at den ble fjernet av en mod.
  • 0
Siterer Spillpwnern:
jeg HAAAAATER black metal¨

vokalen er noe dritt og de ser jo ut som om de aldri har sett sol før!!


Denne sjangeren har gitt Heavy metall dårlig rykte!


enig med deg der
You ain't seen nothing yet
  • 0
Vel jeg har vokst litt siden jeg sa det dær hahaa
Prøv å hør på det mildeste
Signaturen min var så kul at den ble fjernet av en mod.
  • 0

noe du anbefaler?

har hørt Killswitch's version av Holy Diver, men den fikk jeg vondt i huet av etterhvert
You ain't seen nothing yet
  • 0
Killswitch har lite med BM å gjøre.

Satyricon K.I.N.G fikk jeg litt sansen for ( ikke helt BM dett heller da)
Dimmu borgir - sorgens kammer del 2 (liker instrumentene skikkelig symfonisk og tøft, men vokalen er litt vel, ja rar)
Signaturen min var så kul at den ble fjernet av en mod.
  • 0
Siterer manji:
Citerer Spillpwnern:jeg HAAAAATER black metal¨

vokalen er noe dritt og de ser jo ut som om de aldri har sett sol før!!


Denne sjangeren har gitt Heavy metall dårlig rykte!

enig med deg der


åssen gir Black metal heavy metal et dårlig rykte? det er jo to ulike sjangere. det er nesten som å si at pop gir alternativ jazz et dårlig rykte
I come upon a silver, striped mushroom and I fa la la la ly la ly.
  • 0
Jeg var ung og dum, dessuten anser utrolig mange metal med satanister, og hvorfor d mon tro? Fordi de ikke har peiling men også på grunn av BM.
Signaturen min var så kul at den ble fjernet av en mod.
  • 0
jeg er en Satanistisk Anti Kristen Black Metal fan, og jeg er veldig Stolt over det.
  • 0
80% av de som er satanister er ikke det av noen spesiell grunn, de bare synes det er "kult" og tøft. Derfor er det helt tåpelig. En "religion" som er basert på å hate en annen religion.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Helt enig, Men jeg har virkelig mine grunner. Satanist betyr ikke nødvendigvis at jeg dyrker satan... Det er mere en spirituel retning for meg. en slags tankemåte.
  • 0
Siterer Levaiathan:
80% av de som er satanister er ikke det av noen spesiell grunn, de bare synes det er "kult" og tøft. Derfor er det helt tåpelig. En "religion" som er basert på å hate en annen religion.

og som i tillegg påstår at de ikke har noe med kristendommen å gjøre, når de tilber en "fiktiv figur" fra kristendommen... Men musikken er bra selv om mange black metal-band er satanistiske/assosierer seg med sataniske krefter, men også veldig mange band som ikke er religiøse i det hele tatt, eller tror på no helt annet
Derfor blir det så galt å bare snakke om satan med engang du hører ordet black metal
Why care when you have the option not to?
  • 0
Ja, jeg blir irritert at folk assosierer den musikken jeg hører på med Satanisme, når i tillegg 30% av banda er kristne.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Kristen black Metal kalles UnBlack Metal eller White Metal.
  • 0
DEATH TO THE BASTARD CHRISTIAN!
Free to those that can afford it, very expensive to those that can't.
  • 0
Tja, liker vel noe av det, som bl.a Satyricon og Dimmu Borgir. Ikke favorittmusikken min, tho'.
  • 0
Siterer Inno_a_satana:
jeg er en Satanistisk Anti Kristen Black Metal fan, og jeg er veldig Stolt over det.


Respekt.

Satyricon er noe av det diggeste å høre på når det gjelder svart metal! Aah.
rayray.
  • 0
gammel satyricon vel å merke.
I love the powerglove, its so BAD
  • 0
  • BaM
  • BaM
De 3 første platene til Satyricon er bra saker. i senere tid har ded bare gått nedover.
I Embrace Darkness and whaits for the sunset
  • 0
Siterer BaM:
De 3 første platene til Satyricon er bra saker. i senere tid har ded bare gått nedover.


det e jo bra men e jo ikkje akkurat black metla lengre! synes rebel extravaganza og volcano er gode plater.men now diabolic var dårlig, synes faktisk Age er nero var helt greit!
I love the powerglove, its so BAD
  • 0
Er det noen her som liker Behemoth, da? Liker egentlig bare plata Demigod...
Nobody is perfect. I am nobody.
  • 0
Siterer wowmaster2:
Er det noen her som liker Behemoth, da? Liker egentlig bare plata Demigod...


Behemoth er fett. De nyere albumene som bl.a. Demigod er mer blackened death metal, men jeg foretrekker også de fremfor de eldre albumene.
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
Siterer Inno_a_satana:
Helt enig, Men jeg har virkelig mine grunner. Satanist betyr ikke nødvendigvis at jeg dyrker satan... Det er mere en spirituel retning for meg. en slags tankemåte.


Men du bærer sigil of babhomet og deltar i den årlige sex-orgien?
Anyway, jeg synes ikke satanismen er så ille. Bortsett fra den delen med å hate kristendommen, så er vel filosofien til satanistene ikke så ille.

Jeg snakker åpenbart om satanistene som IKKE dyrker satan her, da.
Dog det finnes jo satanister som faktisk tilber satan, men de har jeg ikke særlig kjennskap til, annet enn at faren min jobber sammen med en.

Men personlig ville jeg ikke vært det. Å hate noen p.g.a. deres tro og å være aktiv motstander av trosamfunn er noe jeg ikke vil være en del av, ettersom jeg mener alle har rett til sin tro, så lenge det ikke skader andre.


Uansett. Tilbake til topic'et.

Personlig, har jeg aldri vært så fan av Black Metal, men jeg har begynnt å få sansen for Symphonic Black/Viking Metal.

Band som Covenant, Destroy Destroy Destroy, Cradle of Filth o.l.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Siterer Ikki-kun:
Anyway, jeg synes ikke satanismen er så ille. Bortsett fra den delen med å hate kristendommen, så er vel filosofien til satanistene ikke så ille.


Hva er gærent med å hate kristendommen? Jeg hater alle religioner, rett og slett fordi det er tøv som både står i veien for utviklingen og freden her i verden.

Beherit er verdens beste black metal band forresten.
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!