Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Studio Ghibli- filmer


Ikke i Norge. Dumme Norge veit ikke å få inn brae filmer. De eneste filmene til Ghibli Norge har tatt inn, er de mest barnevennlige, bortsett fra "Grave of the Fireflies".

Du må nok bestille den, men jeg trur du kan få tak i den på diverse Norske Nettbutikker, og om ikke, får du i alle fall tak i den på Outland-butikkene.

Men absolutt se den.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Skal prøve å sørge for det. Koste hva det koste vil(og hvis jeg klarer å overbevise foreldree mine).
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
Jeg kjøpte en på Outland som var fra UK, en sånn Studio Ghibli samlingsserie.
The Dude abides. ||| http://backloggery.com/stevevice
  • 0
Bare det at filmene på Outland koster sinnsykt mye, da.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Siterer Matscoolio:
Men er den å finne i butikker?


Det vet jeg ikke helt, men Totoro og det levende slottet er å finne i butikker.
Du kan jo alltids se litt på ebay og amazon.com?
For de som liker dragonball: http://dragonball.mypunbb.com . Mitt dragonballforum!
  • 0
Siterer Saiya-jin:
Citerer Matscoolio:
Men er den å finne i butikker?


Det vet jeg ikke helt, men Totoro og det levende slottet er å finne i butikker.
Du kan jo alltids se litt på ebay og amazon.com?

Det er fordi de har gått på Kino.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
  • KlM
  • KlM
Det er som Saiya-Jin sier, hvorfor kjøpe på outland når du kan kjøpe de på Amazon.com eller play.com for halve/ en tredjedel av prisen du må betale på Outland.

Jeg anbefaler Play.com, de har lager i england så du er nesten garantert varene innen 3 dager. Søstra mi fikk en gang en pakke fra Play dagen etter hu bestilte den, service....
Jeg er nå ganske dum nå jeg da
  • 0
Jeg vet Outland er stort sett dyre, men jeg kjøpte alle mine Studio Ghibli filmer (Studio Ghibli collection) for 150 kr på Outland i Bergen, og jeg tok nå et tilfeldig søk på Totoro på Play.com, den kostet 170 kr, Princess Mononoke kostet 150 kr.

Så på akkurat de filmene føler jeg meg ikke akkurat snytt av Outland, jeg har handla enn del filmer opp gjennom tidene, og vet egentlig det at Play.com kan være kjempebillige, men de er også jevnt over likt prisa som alle andre, og til tider mye dyrere enn alle ander når det gjelder nye filmer.
The Dude abides. ||| http://backloggery.com/stevevice
  • 0
Digger alle filmene! Tror jeg har sett de fleste
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Er ikke så kjent med Studio Ghibli- filmer. Ei jente fra klassen fremførte en anmeldelse om Det Levende Slottet, og jeg har hatt veldig lyst til å se den siden.
''eh'' - Link
  • 0
Siterer Subject 17:
Er ikke så kjent med Studio Ghibli- filmer. Ei jente fra klassen fremførte en anmeldelse om Det Levende Slottet, og jeg har hatt veldig lyst til å se den siden.


Det må du!!! Utrolig bra!
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Har sett de fleste av de mest kjente Ghibli-filmene, mangler bare Ponyo, My Neighbors the Yamadas, Only Yesterday, Pom Poko og Tales of Earthsea blant langfilmene.
  • 0
Siterer Subject 17:
Det Levende Slottet, og jeg har hatt veldig lyst til å se den siden.


Ja Jeg hadde ikke sett noen av de filmene før Cyanine nevnte de i fjor og lånte meg nettopp den filmen. Fantastisk
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Siterer Archana:
Ja Jeg hadde ikke sett noen av de filmene før Cyanine nevnte de i fjor og lånte meg nettopp den filmen. Fantastisk


Siterer Victorfinne:
Det må du!!! Utrolig bra!


Har bestilt den nå Lurer på om jeg skal bestille med The Sky Crawlers i samme slengen. Noen som har sett den?
''eh'' - Link
  • 0
Jeg har sett:
Totoro
Spirited Away
Howl's Living Castle
The Cat Returns
Arietta
The Wind Rises
Kiki's Delivery Service
Ponyo
Laputa
From Up on Poppy Hill
  • 0
Må få sett The Wind Rises snart ass!

Linebeck.. please... Ikke på norsk..
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Siterer Victorfinne:
Linebeck.. please... Ikke på norsk..


Med den logikken der kan jeg hate på deg fordi du skriver den engelsk oversatte tittelen istedenfor den originale japanske.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Med den logikken der kan jeg hate på deg fordi du skriver den engelsk oversatte tittelen istedenfor den originale japanske.


Jeg kan ikke Japansk, men det er sant det du sier. Mener egentlig bare at Engelsk høres bedre ut enn Norsk, men så igjen blir Japansk bedre igjen siden det er orginalen ja!
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Siterer Victorfinne:
Jeg kan ikke Japansk, men det er sant det du sier. Mener egentlig bare at Engelsk høres bedre ut enn Norsk, men så igjen blir Japansk bedre igjen siden det er orginalen ja!


Du skriver så selvmotsigende Victor, og på den måten blir du så pinlig lett eid. At du ikke kan Japansk betyr ikke at du ikke kunne funnet frem til den originale tittelen. Det var jo ingenting med listen hans som tilsa at Linebeck ikke hadde sett dem på engelsk, så det er du som starter med å angripe alderen hans.
  • 0
Jeg har sett alle på japansk, med et unntak av Arrietty.
  • 0
Denne uken har jeg sett The Wind Rises og Pom Poko. Begge er prakteksempler på hvor bra Ghibli er!!
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Det er sant, jeg har også sett Pom Poko. Den var veldig rar.
  • 0
Siterer Linebeck:
Det er sant, jeg har også sett Pom Poko. Den var veldig rar.


Haha. Ja. Noe utenom det vanlige!
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Så nettopp When Marnie Was There fra 2014. Veldig rørende film! Digget den! Noen andre som har sett den eller?
Siterer SirGalahad:
Så nettopp When Marnie Was There fra 2014. Veldig rørende film! Digget den! Noen andre som har sett den eller?


Jeg har også sett den og syns den er fantastisk! Absolutt en av de beste fra Ghibli etter min mening. Måtte frem med lommetørkle underveis.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!