Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Siste konsert du var på?


Metallica konsert 13. april. toppet seg når de spilte Enter Sandman! episk <3
  • 0
AC/DC på Valle Hovind. Helt grei konsert. Synd den blei forsinka, men ellers bra.
Yet another quest to defeat an evil pig and obtain triangular cheese
  • 0
Kom akkurat hjem fra KISS i Trondheim. Det var selvfølgelig helt vilt!
Heihei
  • 0
Purified in Blood konsert i Stavanger på Lørdag. Epic.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Paulie:
Kom akkurat hjem fra KISS i Trondheim. Det var selvfølgelig helt vilt!


Skulle likt å vært der! Men veldig dyrt...750 betaler jeg bare for favorittband, selv om det er skremmende mange konserter som koster 7-800 kr for tiden. Uansett, var det god stemning? Hva spilte de?
You're sleeping over, right?
  • 0
Ja, det er ganske dyrt, men verdt det uansett.

De spilte 5 sanger fra debut-albumet(Firehouse, Cold Gin, Black Diamond, 100,000 Years, Deuce) og sanger som Peter Criss og Ace Frehley skrev og sang, Beth(den var ganske fersk på denne turneen) og Shock Me.

Ellers de vanlige, Detroit Rock City, Lick it Up osv. De avsluttet med Rock & Roll all Nite og sparte ikke akkurat på pyro, fyrverkeri og sceneshow.

Med andre ord, jeg er storfornøyd!
Heihei
  • 0
Kan vel nesten si at jeg også var der (nesten). Satt utenfor Lerkendal med fruen. Vi fant oss en plass der vi faktisk så storskjermen Gratiskonsert FTW! Uansett så var det Stage Dolls vi var der for.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer Kronoz:
Uansett så var det Stage Dolls vi var der for.


Aldri hørt på Stage Dolls før, men de var faktisk veldig bra!
Heihei
  • 0
  • Zook
  • Zook
Kom nettopp hjem fra Porcupine Tree-konserten på Ole Bull Scene i Bergen. Det er nok en av de beste konsertene jeg har vært på! Bandet spilte perfekt, lyden var god og setlisten var jeg fornøyd over. De spilte en del sanger fra det siste albumet, The Incident, og en del klassikere som Stars Die, Hatesong, Russia On Ice, Anesthetize, Way Out of Here og Blackest Eyes. Vil se dem igjen en gang!
You're sleeping over, right?
  • 0
Var på konsert med Jamie Cullum på Sentrum Scene på Lørdag, kostet meg 400. Men de ble vel brukt. Vil nok si det var den første skikkelige konserten jeg har vært på, deffinitivt ikke min siste!
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Dit ville jeg også, men mangel på penger og under 18 år hindret meg...
Heldigvis er jeg blakk siden jeg skal på Hovefestivalen da
"Don't waste your time or time will waste you"
  • 0
  • Zook
  • Zook
Mark Knopfler på mandag. Det var ok, han spilte en del Dire Straits-klassikere og bare 2-3 sanger fra det nye albumet. Like greit, siden jeg ikke syns solomaterialet hans er SÅ bra.

Og jeg kom nettopp hjem fra Bergen Calling, den nye endagsfestivalen der følgende band spilte:

Rammstein
Alice in Chains
Hatebreed


Hatebreed gjorde jobben sin perfekt og fikk publikum til å lage circle pits og hoppe hele tiden. Derfor var det en liten nedtur da Alice in Chains kom på scenen, ettersom musikken deres er mye mindre aggressiv. Stemningen var ganske laber, men musikken var veldig bra. Høydepunktet var selvfølgelig Rammstein, som leverte kanskje den beste konserten jeg har vært på...SINNSYKT flammeshow (i slutten av Sonne fikk jeg og alle de andre ved første rekke vondt i ansiktet på grunn av de store flammene), en svær, mekanisk peniskanon som skjøt "sperm" (skum) på publikum, en gummibåt og tonnevis av dritfet musikk. Kan seriøst ikke snakke skikkelig nå på grunn av all skrikingen. Og som sagt stod jeg HELT framme, og det var dritbra stemning. MÅ se Rammstein igjen
You're sleeping over, right?
  • 0
En av de siste jeg var på var når jeg spilte selv på Juleballet.

Am I Evil?:

http://www.youtube.com/watch?v=b3oLM28GdV8

For Whom The Bell Tolls:

http://www.youtube.com/watch?v=OcFnGJqq_9A&feature=related


Jeg er han helt til høyre. BTW jeg er mye bedre nå, det var ett halvt år siden og jeg var sånn halvveis nybegynner og sykt nervøs at the time
  • 0
Har vært på Hovefestivalen. Fikk med meg:
Kakkmaddafakka
Alexisonfire
Paramore
Muse
JJ
Atreyu
As I Lay Dying
Heaven Shall Burn
Arcade Fire
Pendulum

Muse hadde det beste showet og publikum på Pendulum tok helt av. På metalkonsertene sto jeg foran i tre timer, om man ser bort fra mosh pit'en og wall of death. Ellers campet vi rett uten for inngangen til Hovescena, så vi hørte all musikken der svært godt. Sto helt foran på Atreyu, Heaven Shall Burn, As I Lay Dying, Pendulum og JJ.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Skal vi se. Fikk med meg en hel del konserter under årets Hovefestival.
- Kakkmaddafakka
Awesome oppvarming på fredagen, og sykt wtf da Erlend Øye dukket opp på scenen!
- The Pink Robots
Ganske fin konsert, bare synd jeg ikke brydde meg nevneverdig.
- Japandroids
FY FAEN for en energi! Danker ut alle andre konserter på Hove på det punktet.
- Ellie Goulding
Sykt jordnær jente som jeg er sikker på at hu sa "Thank you very much" 150 ganger med sin herlige britiske dialekt iløpet av konserten.
- Paramore
Fjortisstemning under "Decode" ellers kanonkonsert!
- Beach House
Avslappende sommermusikk. Tok greit av under "Norway". Synd at den arrogante Erlend Øye i publikummet skulle drepe stemningen ved å ikke la seg bli avbildet.
- Muse
Fantastisk konsert, manglet dog noen syke øyeblikk.
- Empire of The Sun
Den mest fagerrike konserten, men ble svekket av et jævla rævva lydtekniker som fikk kjeft hver gang Luke Steele fikk sjansen. Ble heldigvis reddet til "We Are The People".
- DJ Feadz
Hva skal man si, han er jo fra ED Banger. Herlig at han spilte min favorittlåt, Neuneu.

- Two Door Cinema Club
Levde faktisk opp til mine forventninger. Herlig danskemusikk.
- Biffy Clyro
Suveren intensitet, men måtte gå halvveis.
- Florence + The Machine
En av de bedre konsertene på Hove, selvom hun ikke spilte "You Got The Love".
- Them Crooked Vultures
Ikke helt min greie, men fin musikk til å spise til, hah!
- Dizzee Rascal
"ARE U READY FOR SOME HOLDIAY? AI?!" Dizzee leverer som forventet! Manglet bare at Florence hadde dukket opp på scenen.
- Simian Mobile Disco
Skikkelig syremusikk for rave. Var nesten død etter dette.

- Nas & Damian Marley
Sterk konkurrent til beste chillkonsert på Hove.
- The Antlers
Spesiell type musikk ble til en spesiell konsert.
- Julian Casablancas
Supert show, og fint stagedive på slutten!

- Pony The Pirate
Den meste skuffende konserten. Rett og slett kjedelig.
- The Drums
Min favoritt til beste konsert på Hove 10. Sommer på sitt beste!
- Lars Vaular
Æ MÅ Æ MÅ HA, SOLBRILLER PÅ!
- Arcade Fire
Skuffer ikke. Spilte også nye låter fra det kommende albumet.
- Pendulum
En perfekt avslutning på en ganske så perfekt festival. Og ja, jeg var gjennomvåt etterpå!
Chill hard, man!
  • 0
Siste konsert jeg var på var NOFX på Sentrum Scene 30. juni sammen med en venninne.
Vi stod helt foran da det svenske punk-bandet Venerea varmet opp. Veldig ok musikk. Stod også helt foran på halve NOFX-konserten, men flytta oss opp på galleriet etter hvert.
Veldig morsom konsert og Fat Mike og de andre i bandet kom med mange morsomme kommentarer underveis. Fikk dessverre ikke med meg slutten fordi vi måtte rekke siste tog hjem.
Alt i alt en kul konsert med bra stemning og mye folk.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Siterer Martin Andresen:
Martin Andresen


BTW, jeg så deg på Camp Larvik.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
  • Zook
  • Zook
Dere som var på Hove, ingen av dere som så Gallows? Har lest tre anmeldelser av konserten deres (Lydverket, Dagbadet og Musikknyheter) og alle ga den terningkast 6 eller 10/10. Var visst et av høydepunketne gjennom hele festivalen.
You're sleeping over, right?
  • 0
Hardcore punk er ikke helt min greie. Dessuten jobbet jeg når de var på scenen (gikk derfor glipp av A Day To Remeber og Every Time I Die også).
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
Citerer Martin Andresen:Martin Andresen

BTW, jeg så deg på Camp Larvik.


Så hilser du ikke?!

@Zook: Gallows er ganske langt fra min musikksmak, så hadde aldri likt konserten. Sykt drittfett for de som elsker det da.
Chill hard, man!
  • 0
Siterer Martin Andresen:
Så hilser du ikke?!


Hehe, var opptatt med å pakke sakene ut i bilen. La ikke merke til campen deres før siste dagen.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
  • Zook
  • Zook
Var nettopp på Deep Purple-konsert i Langesund. Ganske bra konsert, de spilte bl.a Highway Star, Smoke on the Water, Fireball, Maybe I'm a Leo, Perfect Strangers, Black Night og mange fler. Vet ikke om jeg ville gått igjen, men uansett kult å ha sett dem.
You're sleeping over, right?
  • 0
Sist "konsert" jeg var på var Norway Rock Festival. Fy faen så bra det var! Nesten bare awesome band og liv gjennom hele festivalen. Rett og slett en awesome uke!
Yet another quest to defeat an evil pig and obtain triangular cheese
  • 0
den siste konserten jeg var på var den forrige jeg var på
"He does not just play games. He wins them."
  • 0
Norway Rock Festival i Kvinesdal som varte fra 7-11 juli. Fikk bare med meg onsdagen og torsdagen, pga alders-og avholds-opplegget deres (de resterende dagene var det pålagt at man var 18 år), men uansett noe av det beste jeg har sett innen konserter/festivaler. Likte vel stort sett alt, egentlig, men synes at bl. annet Immortal, Megadeth, Amon Amarth, Saxon og Rammsund utmerka seg spesielt. Mye bra greier. Reiser garantert neste år as well.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!