Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Siste konsert du var på?


  • gnyg
  • gnyg
Siste jeg var på var Judas Priest. Det var helt greit.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
  • Zook
  • Zook
Iron Maiden på Ullevi Stadium i Gøteborg. Fantastisk!
You're sleeping over, right?
  • 0
inb4 hove
Fem-stjerners medlem
  • 0
Metallica-konserten i Göteborg går live på NRK3 NÅ!
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Kaizers Orchestra på Biri Travbane fredag kveld. Det var helt awesome! Selv om det bare var 4-5000 der, så var det fullt liv hele kvelden!
Let the voice of love take you higher
  • 0
  • Zook
  • Zook
The Big 4: Metallica, Slayer, Megadeth & Anthrax på Ullevi Stadium i Gøteborg.

En av de beste konsertene jeg har vært på, uten tvil! Alle bandene leverte minneverdige konserter. Metallica var i storform og leverte en utradisjonell setlist som begynte med Hit the Lights og Master of Puppets, og avsluttes med Creeping Death. Seek & Destroy, som har vært den faste avslutningslåten i årevis, var kveldens fjerde låt. Og Nothing Else Matters, kanskje Metallicas største hit, ble ikke spilt i det hele tatt! Dette høres sikkert veldig rart ut, men funket fantastisk bra. Godt med litt forandring. Full setlist:

Hit the Lights
Master of Puppets
The Shortest Straw
Seek & Destroy
Welcome Home (Sanitarium)
Ride the Lightning
The Memory Remains
All Nightmare Long
Sad But True
The Call of Ktulu
One
For Whom the Bell Tolls
Blackened
Fade to Black
Enter Sandman

Am I Evil? (w/ Megadeth & Anthrax)
Damage, Inc.
Creeping Death
You're sleeping over, right?
  • 0
Big 4 var heeeeeelt sykt. Fikk enda mer smaken for Anthrax, Megadeth og Slayer(spessielt de var mye bedre live).

Metallica innfridde virkelig, også med tanke på setlisten. Damage Inc. var største overraskelese og et av høydepunktene, siden den er en av favorittene mine. The Memory Remains var også utrolig kul med tanke allsangen. Fantastisk opplevelse alt i alt. Også var Gøteborg en veldig fin by som jeg ønsker meg tilbake til.

Var på Maiden på Telenor Arena igår også, og sto ganske nerme. En syk opplevelse der også, men der visste jeg jo setlisten. Gutta var i storform og kult å høre de nye låtene live.

Perfekt ferie vil jeg si!
Heihei
  • 0
Etter å ha vært på Hove, Oxegen og Slottsfjell (én dag), så har det blitt en del konserter. Kan ramse opp alle de jeg kommer på:
- The Strokes x2
- Arctic Monkeys
- Miles Kane
- Foo Fighters
- Coldplay
- Deadmau5
- OFWGKTA x2
- Linkin Park
- Two Door Cinema Club x2
- Röyksopp
- Crystal Castles
- Tame Impala
- Tinie Tempah
- Big Boi
- Kasabian
- Swedish House Mafia
- Steve Aoki
- Fake Blood
- Carte Blanche
- The Vaccines
- Montée
- Antichrist
- Lemâitre
- Chase & Status
- Jenny & Johnny
- Jesse Jones
- Brandon Flowers
- The Mars Volta
- 30 Seconds To Mars
- Weezer
- Crookers
- Fenech-Soler
- Jimmy Eat World
- Ke$ha
- Razika
- Lars Vaular
- John Olav Nilsen & Gjengen
- The Bronx

Å skrive detaljert om alt det der tar jeg heller en annen gang, i et blogginnlegg. Og det blir nok ikke før etter Øyafestivalen (kun lørdag).
Chill hard, man!
  • 0
Siterer Martin Andresen:
- Ke$ha


Var det super awsm?
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Nei, det var det klart dårligste jeg på.
Chill hard, man!
  • 0
Siste konsert(ene) jeg var på var Slottsfjell. Orker ikke skrive ned alle artistene jeg så, så skriver heller de beste:
- Anthrax
- Aristillus
- Bernhoft
- Biffy Clyro
- Cerebral Ballzy
- Datarock
- Honningbarna
- Oslo Ess
- Pulled Apart By Horses
- Röyksopp
- Two Door Cinema Club
Alle kan gjøre feil, sa den pedofile til dvergen.
  • 0
Har nettopp kommet hjem fra JutulRock, og har hørt følgende artister:

- Yoyoyo Acapulco
- The Making Of Gentlemen
- Loyal to No One
- Godmachine
- Disintegrated Music
- Tattoo'd Ladies

I tillegg til disse, spilte bandet mitt, og to andre lokale ungdomsband litt tidligere på dagen.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Har nettopp vært på konsert med In Flames. De hadde også fire oppvarmingband, som var Rise to Remain, Insense, Ghost og Trivium. Var ganske sjukt.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Var på Kvelertak på Studentersamfundet sist helg. Det var da greit nok. Musikken er litt for drøy for min del, men alltid stas å oppleve god metall live.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Ingen som var på Bon Iver 3.Nov?
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
Iron Maiden. Overraskende bra, takket være den gode stemningen. Er ikke noe særlig til Maiden fan, men det syntes lang vei at de gutta har gjort det en god del ganger før. Alice Cooper spilte og.
  • 0
Så Koan Sound, Flux Pavilion og Skrillex på Oslo Spektrum. Kjempebra konsert, selv om jeg har gått litt lei musikken til Skrillex, så det var greit at han spilte en del kjente låter som ikke var hans også. God stemning, stilig lysshow osv. osv.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
  • Zook
  • Zook
Rammstein i Vallhall Arena. Veldig glad for at jeg unngikk å se klipp fra tidligere konserter på Youtube. Showet overgikk alle forventninger og var fullt av overraskelser. Det var pyroeffekter og eksplosjoner i så og si alle sangene, fantastisk lysshow, fete kulisser, og mange teatralske virkemidler. Bück dich, Du riechst so gut, Mein Teil, Sonne, Engel og Asche zu Asche står som høydepunkter, men det var egentlig ingen dødpunkter.
You're sleeping over, right?
  • 0
The Waterboys i Irland. Hadde så og si null forventninger, siden jeg knaptnok har hørt på bandet, men herregud så bra det var. Startet med noen gamle låter, og etterpå spilte de kun låter fra det nye albumet. Men det var under ekstranummrene det virkelig tok av. Da reiste alle seg, alle satt pga kun sitteplasser, og det ble skikkelig liv. Forbanna moro!
Let the voice of love take you higher
  • 0
Var på Jugendfest i Ålesund i dag, og fikk med meg følgende band/artister:

-Kaizers Orchestra
-Blodig Alvor
-Presidents of the United States of America
-Lars Vaular
og litt Prodigy

Eva and the heartmaker spilte også, men da var jeg opptatt med å passe på førsteradsplassen min til Kaizers, som spilte på en annen scene rett etterpå.

Også var jeg på en lokal rockefestival forrige fredag. Det var gøy.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Var på The Power Within Tour på Rockefeller med DragonForce, Huntress og Kissin Dynamite på mandag (15.10), i tillegg til å være en sykt heftig konsert på første rad fikk jeg også møte DragonForce og henge med dem fordi jeg vant meet and great på P3 Pyro. Sam var en artig kar når han var full, og etter konserten satt jeg og hun jeg dro med på bakrommet med Herman Li og prata mens vi drakk vann og appelsenjuice. Veldig minneverdig opplevelse. Møtte også Jill fra Huntress, og hun kjente meg igjen fra Facebook. STARSTRUCK.

Og i går var jeg på Swedish Empire Tour på Rockefeller med Sabaton, Eluveitie og Wisdom. Wisdom var overraskende gode, og jeg fikk dem til å signere Lucifer CDen som jeg kjøpte den kvelden. Eluveite var en drøm og se, elsker dem, og jeg var ganske heldig og fanget trommestikken til trommisen. Når Sabaton kom tok det helt av, og det var ganske ille å stå på første rad siden alle pressa fremover. Men non the less var det en veldig energifull og fet opptreden. Gleder meg til å se dem igjen på dommedag i desember.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Kom nettopp hjem fra Swedish House Mafia på Telenor Arena. Jævlig god stemning, men hadde vært mye bedre med litt alkohol i kroppen og om vi kunne hatt ståplasser istedenfor sitteplasser. Men bra var det likevel, fantastisk lysshow, bra låtvalg og helt fantastisk stemning. Allsang på "Don't You Worry Child" er noe av det feteste jeg har vært med på innen konserter.

Minus: 4 jævla timer på å komme meg hjem igjen, inkludert halvannen time i busskø. Men dette kan jeg ikke klage på SHM over, jeg er bare så sliten.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Swedish House Mafia spiller ikke house en gang. De er kommersiell popmusikk for kidsa og partysvenskene. Men det er det som selger, svulstige beats som tar full utnyttelse av popmusikkens fengende overfladiskhet. VG hadde en interessant artikkel på det:
http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=10056503
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Så Sabaton for andre gang på fredag, utrolig god og eksplosiv stemning! Det var på Subscene, og jeg sto heldigvis på første rad etter å ha stått i kø mer i over fire timer, så jeg sto veldig nærme bandet, faktisk så nærme at jeg tok dem i hånda flere ganger. Toppa såklart ikke konserten på Rockefeller, siden da hadde de en mye større scene å bruke.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
For to helger siden var jeg på The Darkness og High On Fire.

The darkness er et av disse typiske bandene med noen få gode låter.
De er vistnok mye bedre live enn på plate, men det stemmer bare delvis. I believe in a thing called live og de andre av de mest kjente låtene er gode live. Desverre blir mange av låtene ødelagt av mye diskant, spesielt falsetten til vokalisten ødelegger mye. Tok også meg selv og nesten sovne stående mens jeg ventet på I belive.. 6/10

High On Fire spilte et mye kortere sett. Men de klarte virkelig å trøkke på. De spilte på John Dee hvor scenen er nærmere publikum, og det har mye å si for opplevelsen. Låtvalget var helt konge, og man kunne se hvor svette hele gjenge var etterpå. Ellers tok jeg frontmannen Matt Pike i hånda, og det var kult. De får trekk for at de spilte veldig høyt, samt det at Matt ikke brukte 9 strengers gitaren. Hadde lyst til å se nærmere på den. Men nei. 8/10

Neste planlagte konsert blir Iron Maiden på den helt nye Friends Arena i Stockholm 13 juli. Som stor Iron Maiden fan så gleder jeg meg virkelig til å se dem. Gjør ikke noe å se dem alene om jeg må. Svensker skal også generelt være mye mer metallgale og mer med enn nordmenn.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!