Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Filmchat


Da fikk jeg jaggu meg pensumliste for det andre faget jeg skal ha også.

Birth of a Nation av D.W. Griffith, 1914
Panserkrysseren Potemkin av Sergei Eisenstein, 1925
Der Letzte Mann av F.W. Murnau, 1924
Modern Times av Charlie Chaplin, 1936
Flesh and the Devil av Clarence Brown, 1927
Casablanca av Michael Curtiz, 1943
Touch of Evil av Orson Welles, 1958
Le Quai des Brumes (Tåkekaien) av Marcel Carné, 1938
Ladri di Biciclette (Sykkeltuvene) av Vittorio de Sica, 1948
Tokyo Monogatari av Yasujiro Ozu, 1953
Yojimbo av Akira Kurosawa, 1961
Det Sjunde Inseglet av Ingmar Bergman, 1958
Alphaville av Jean-Luc Godard, 1965
A Woman Under the Influence av John Cassavetes, 1974
Night Moves av Arthur Penn, 1975
Csillagosok, Katanák (Røde og hvite) av Miklós Janscó, 1968
Czlowiek z marmuru (Marmormannen) av Andrzej Wajda, 1976
Nun-va Goldun (A Moment of Innocence) av Mohsen Makhamalbaf, 1995
Sang Sattawat (Syndromes and a Century) av A. Weerasethakul, 2006
Bu San (Goodbye, Dragon Inn) av Tsai Ming-liang, 2003
In film nist av Jafar Panahi og Mojtaba Mirtahmasb, 2010

Noe sier meg at denne listen blir litt tyngre enn den andre.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Dump Truck:
Har akkurat gått til innkjøp av The Orphanage(av Guillermo Del Toro). Hører gode ting, noen her som har sett den?


Den er bare produsert av Del Toro. Syntes den var helt grei, men langt ifra så skummel som mange skal ha det til. Hvis du vil sjekke ut Del Toro anbefaler jeg sterkt Pan's Labyrinth fra 2006.
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Zook:
Hvis du vil sjekke ut Del Toro anbefaler jeg sterkt Pan's Labyrinth fra 2006.


Som jeg fikk i posten idag, fantastisk film!
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Siterer Kronoz:
Csillagosok, Katanák (Røde og hvite) av Miklós Janscó, 1968
Czlowiek z marmuru (Marmormannen) av Andrzej Wajda, 1976
Nun-va Goldun (A Moment of Innocence) av Mohsen Makhamalbaf, 1995
Sang Sattawat (Syndromes and a Century) av A. Weerasethakul, 2006
Bu San (Goodbye, Dragon Inn) av Tsai Ming-liang, 2003

Noe sier meg at denne listen blir litt tyngre enn den andre.

Jesus, ja. Du kommer til å skyte deg selv mens du ser de to siste der.

Feil tråd, men whatever: så Tinker, Tailor, Soldier, Spy i dag. Kunne aldri tenke meg å lese boken - det jeg likte med filmen var den nydelige bruken av stygt bildemateriale, castingen og det labre trøkket. Ser ikke hvordan det kan ha blitt oversatt direkte fra romanformatet. Bra greier, da!
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Siterer Zook:
Citerer Dump Truck:Har akkurat gått til innkjøp av The Orphanage(av Guillermo Del Toro). Hører gode ting, noen her som har sett den?

Den er bare produsert av Del Toro. Syntes den var helt grei, men langt ifra så skummel som mange skal ha det til. Hvis du vil sjekke ut Del Toro anbefaler jeg sterkt Pan's Labyrinth fra 2006.


Will do!
Kept you waiting, huh?
  • 0
  • Zook
  • Zook
I 2011 var Hollywood som kjent preget av meningsløse oppfølgere. 2012 ser ikke akkurat bedre ut. I år er det nemlig oppussede 3D-versjoner av gamle filmer som gjelder. Finding Nemo, Beauty and the Beast, The Lion King, Titanic, Star Wars... andre som syns dette er helt latterlig? Det selger jo sikkert som hakka møkk også.

Jaja, skal ikke klage for mye, ser veldig fram bl.a til Batman, The Hobbit og Django Unchained.
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Zook:
The Hobbit og Django Unchained.


This.. Gleder meg delvis til The Avengers også.
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Siterer Zook:
The Lion King,

The Lion King gjorde seg faktisk ganske godt i 3D. Var bare en gang de tabbet seg ut og brøt "illusjonen". Ellers så var det fantastisk å endelig få se en av mine favorittfilmer på kino, selv om prisen var ganske drøy.

Men synes at det er mye god film å se frem til i år. En kjapp oversikt på trondheimkino.no viser blant annet til The Dark Knight Rises, War Horse, The Avengers, Hugo, The Artist, J. Edgar, Into the White, The Hunger Games, Mirror Mirror, Battleship ( ), Men in Black 3 (den ser jo morsom ut), Snow White and the Huntsman, Jack the Giant Killer, The Amazing Spider-Man, Abraham Lincoln: Vampire Killer, The Bourne Legacy, Star Trek 2, Brave, Kon-Tiki, Flukt, The Expendables 2, James Bond: Skyfall og Les Miserables.

Kanskje ikke bare "tunge" filmer, men også hjernedøde filmer. Filmer jeg tror har potensiale til å underholde meg. Premieredatoene på disse filmene kan jo forandre seg også, selvsagt.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
The Expendables 2, blir PG-13 fordi Chuck Norris nektet å spille i filmen om den inneholdt diverse banneord.

I tillegg til språket, må jo da også volden tones ned til et nivå som er akseptabelt å vise til unge.
Hva synes vi om dette?

Kilde: http://moviesblog.mtv.com/2012/01/19/the-expendables-2-pg-13/

Sjøl syns jeg det er teit.
Har de først klart å skrape sammen nesten alle action heltene til en film, så burde de også ta helt av å lage en awesome actionfilm uten å måtte tenke på alderen til de som ser på.

Chuck Norris kan ta seg en bolle.
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
The Expendables 2, blir PG-13 fordi Chuck Norris nektet å spille i filmen om den inneholdt diverse banneord.

MOTHERFUCKER!
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Vanskelig å tro at sommerens heteste actionfilm, oppfølgeren til en av de blodigste actionfilmene jeg har sett i nyere tid, skal tones ned på grunn av ingenting. Tragisk.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Noen her som følger med Conan? Intervjuet med Ricky Gervais var hysterisk. Lenge siden jeg har ledd så mye.

Holder hakket høyere nivå enn Senkveld med Thomas og Harald
We could have arranged to have you carried
  • 0
Siterer Junior Sopranos:
Noen her som følger med Conan? Intervjuet med Ricky Gervais var hysterisk. Lenge siden jeg har ledd så mye.

Holder hakket høyere nivå enn Senkveld med Thomas og Harald


Jeg ser Conan når det er kule gjester, har ikke sett det med Gervais enda men skal..

Senkveld finner jeg faktisk bare flaut. Foretrekker Craig Ferguson fremfor andre talkshow.
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
  • Ine
  • Ine
Craig Ferguson. Mye bedre intervjuer enn Conan, og selve showet er unscripted og "intentionally crappy". Kanskje litt vel useriøst for enkelte, da.


Edit:
Siterer NewAge:
Foretrekker Craig Ferguson fremfor andre talkshow.
(Y)
Riddle me this
  • 0
+Geoff the Robot er awesome.
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
  • Ine
  • Ine
Mmhm. Likte spesielt Paris-episodene (alle med Kristen Bell). "She is the Queen of France and I am her lover: Draco... Draco Malfoy!" Verdt å sjekke ut intervjuene med andre "faste" gjester også, som Drew Carey (CF spilte jo Nigel Wick på Drew Carey Show), Betty White, Ewan McGregor, Robin Williams, Chris Hardwick, Eddie Izzard, Carrie Fisher, Carson Kressley og Anthony Head, for å nevne noen.

Et lite gullkorn fra en email segment: http://www.youtube.com/watch?v=qAHSUTB5BJc
Riddle me this
  • 0
Siterer Ine:
Et lite gullkorn fra en email segment: http://www.youtube.com/watch?v=qAHSUTB5BJc


Arhhhh elsker den, digger at JRT er såpass med i latterkrampen og fortsatt styrer munnen, fantastisk.
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Så, hva mener dere om Oscar-nominasjonene da folkens?
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer Kronoz:
Så, hva mener dere om Oscar-nominasjonene da folkens?


Gary Oldman er nominert. Endelig!

Skuffa over at Drive ble frastjelt noen av de store nominasjonene.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Oldman har fortjent det i lengre tid.

Jeg er både skuffet og overrasket over at The Adventures of Tintin ikke ble nominert i kategorien for beste animasjon. Er jo uten tvil den beste animasjonsfilmen som kom i fjor. Ellers så var det veldig morro å se et norsk bidrag på Oscaren, kortfilmen Tuba Atlantic.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer Kronoz:
Jeg er både skuffet og overrasket over at The Adventures of Tintin ikke ble nominert i kategorien for beste animasjon. Er jo uten tvil den beste animasjonsfilmen som kom i fjor.


Enig i at det var den beste (muligens den beste filmen i hele fjor)
Men grunnen til at den ikke ble nominert er jo fordi de brukte motion capture når de lagde den.
Da blir den "diskvalifisert" fra nominasjon i den kategorien.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Noen som har sett den norske filmen som er nominert til Oscar? Jeg husker ikke noe navn, eller så mye av artikkelen jeg leste i aftenposten på jobb i dag men. Var i hvertfall en historisk hendelse.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Nja. Tror virkelig ikke det var mye historisk bak Tuba Atlantic. Handler om en gammel mann som prøver å få kontakt med broren sin på den andre siden av atlanterhavet via en enorm megafon-innretning.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!