Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilket album hørte du sist?


Gojira - L'Enfant Sauvage
De fire første sangene er veldig gode, de som kommer etter mellomsekvensen føler jeg blir litt mer anonyme og kjedelige. Savner en maktdemonstrasjon ala. "The Art of Dying". Tror jeg gir det en sterk 7/10 foreløpig.

Blut Aus Nord - 777 Sect(s)
Virkelig et godt album. Atmosfærisk og dels industrielt. Andrelåta er deilig instrumental og de resterende er ren svartmetall. Sterk 8/10.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Behemoth - Evangelion

Brutalt, kraftig, og ekstremt velllagd. 10/10
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Paramore - Brand New Eyes 10/10

Fall Out Boy - Believers Never Die Greatest Hits 10/10

Sum 41 - Chuck 10/10
Yeah Mr.White! Yeah Science!
  • 0
Passion Pit - Gossamer

Med tanke på at debutalbumet til Passion Pit, Manners, er et av favorittalbumene mine, var forventningene til Gossamer mildt sagt ekstremt store - og fallhøyden desto større.

Heldigvis innfridde Gossamer alle forventningene mine. Har hørt det 10 ganger eller så den siste uken, og elsker det. Passion Pit har virkelig "upped the ante" med denne skiva, som både er større og mer eksplosivt enn det forrige. Det føles større, det føles mektigere. Det er tydelig at dette er en dyrere produkson enn Manners. Fra den altfor fengende Take a Walk til den mektige avslutningen Where We Belong, det er rett og slett ikke et eneste dødpunkt på Gossamer.

Variasjonen er også veldig stor. Jeg har ofte kategorisert elektronisk musikk som musikk som høres likt ut hele tiden, men det er absolutt ikke tilfellet her. Vi har bombastiske og raske sanger som I'll Be Alright, melodiske og langsomme sanger som Constant Conversations og til og med sanger som ikke har noen annet hensikt enn å gjøre lytteren glad, som Carried Away. Tro meg, du kan være i så trist humør du bare vil, men når du kjører på med refrenget på Carried Away er det umulig å ikke trekke frem et smil. Jeg liker også at Passion Pit setter fokus på vanlige instrumenter i tillegg, som for eksempel trommer på låta American Blood og mye bruk av fioliner.

Eksplosivt, kreativt, variert, vakkert, hardt, raskt, rolig....det er så mange adjektiver som kan beskrive Gossamer. Men det viktigste er å få fram hvor fantastisk det låter, og hvor godt humør det setter deg i. Selv om du ikke liker elektronisk musikk i det hele tatt, anbefaler jeg deg å lytte litt på dette albumet. Dette er blant det ypperste i sjangeren, og forsterker min kjærlighet til dette fantastiske bandet og deres musikk. Jeg kan ikke vente til neste album.

9/10

Beste låter: Carried Away, Take a Walk, Where We Belong
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
DragonForce - The Power Within

Bestemte meg endelig for å høre på annet enn black og death metal, og jeg skal jo på DF konsert snart, så jeg måtte vell høre igjennom dette albumet før eller siden.

Anyways; selv om jeg digger power metal så har jeg aldri hatt noe stort forhold til DragonForce, men det jeg har hørt har jeg likt veldig godt. Men men, om den nye vokalisten gir musikken en ny stil aner jeg ikke, men her er det ihvertfall høyt tempo og ekstremt fete gitar-riffs igjennom hele albumet, og det er nesten umulig å ikke headbange eller nærme seg tusen BPM når man tramper med beina

Favorittlåt: Heart of The Storm/Cry Thunder

8/10
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Agalloch - Marrow of the Spirit
Fantastisk bra gjennomført plate fra start til slutt. Ren, pure black metall i forhold til tidligere utgivelser som har vært mye mer preget av doom og prog. Black Lake Nidstång er noe av det beste jeg har hørt innen bm på veldig lenge. Definitivt mitt favorittalbum fra 2010.
  • 0
The Who - Live at Leeds (1970)

Fantastisk, energisk og hardtslående rock. Kanskje deres beste album ved siden av Who's Next og The Who Sell Out. Bandet er kjent for sine energiske livekonserter, så det er ikke så overraskende at dette albumet kommer på topp.

10/10

The Who - Quadrophenia (1973)

Den andre rock operaen til The Who. En rock opera er et album som forteller en historie i flere deler. Personlig synes jeg Tommy, bandets første rock opera, er hakket bedre, men dette kommer veldig nært. Quadrophenia handler om de fire personlighetene til Jimmy, som skal reflektere de ulike personlighetene til bandet selv.

8/10

Grateful Dead - American Beauty (1970)

Vakkert folke rock/country rock album. Etter å ha hørt deres første live-album og albumet Workingman's Dead - som med American Beauty kanskje er de tre beste fra bandet - står dette på en andreplass etter Live/Dead. Sistnevnte anbefales varmt, som i motsetning til de to andre er psykedelisk rock.

8/10

Ananda Shankar - Ananda Shankar (1970)

Verdt å høre hvis du setter pris på det indiske instrumentet sitar.

7/10
  • 0
Blut aus Nord - 777 - Cosmosophy
Har hørt dette albumet utallige ganger siden det kom ut. Det stiller veldig sterkt til årets album, der det eneste minuset er at det er altfor kort. Jeg skulle ønske det varte mye lenger, nesten uendelig. For så deilig er det. Virkelig lag på lag med sømløs gitarriffing og forløsende atmosfære. Det er en virkelig kompleks oppbygning som virker simpel ved overflaten. Likevel oppdager jeg nye deilige melodier nesten ved hver gjennomlytting. Dette bør virkelig høres.
9/10
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Rage Against the Machine - Rage Against the Machine

Et av mine favorittalbum. Sterke vokaler, kreativ gitar, nydelig bass og gode tekster, en klassiker.

10/10


Gojira - L'Enfant Sauvage

Deilig metal, Gojira er fantastiske på sitt felt.

9/10


Gojira - From Mars To Sirius

Mitt personlige favorittalbum av dem, har virkelig noen fantastiske sanger der.


Green Day UNO!

De har mistet touchen sin noe veldig. Platen er strippet for politiske tekster som gjorde Green Day kult. Sangene er blitt mer og mer generiske og mindre spennende å høre på, vokalene har fått et slags overlay som gjør dem mindre skarpe. Noen sanger høres ut som danseband-musikk, likevel har platen en del catchy tekster.

7/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Boris - Flood
Fengende, estetisk appell: 8/10
Vokalt uttrykk: 6/10
Musikalsk originalitet, kreativitet: 8/10
Låtskriving, flyt, laginndeling: 9/10
Struktur, kompleksitet, teknisitet: 8/10
Sammnelignet med kanon: 10/10
Albumomslag: 8/10
Personlig subjektivitet: 8/10
Totalt: 8,1/10
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
RHYE
Woman
Veldig chill soulmusikk som de aller fleste kan like. Håper på flere album fra artisten, delvis pga bra musikk, men også på grunn av puslespillet som artisten utgir i form av albumomslag
(:sjekk http://www.last.fm/music/Rhye/+albums).

Har egentlig ikke mer å si, sjekk ut, totalt phukings chillax.
  • 0
Linkin Park - Reanimation

Et herlig remix album av Hybrid Theory. De samme gode låtene på en ny og annerledes måte. Går inn som et av mine favoritt album fra Linkin Park. Kan sitte å høre på denne hele dagen uten å gå lei.

10/10
  • 0
RHYE
Woman
Veldig chill soulmusikk som de aller fleste kan like. Håper på flere album fra artisten, delvis pga bra musikk, men også på grunn av puslespillet som artisten utgir i form av albumomslag
(:sjekk http://www.last.fm/music/Rhye/+albums).

Har egentlig ikke mer å si, sjekk ut, totalt endeløst chillax.

Den Saakaldte
All hail pessimism
Et prosjekt laget av flere så-som-så berømte BM-artister i Norge. Interessant konsept, tydelig mørk atmosfære og fengende riff. Herlig å høre skikkelig black metal igjen, etter cirka et halvt års pause av mer eller mindre alt innen metall. Kom gjerne med anbefalinger av depressiv svartmetall, dyster neofolk og pure BM som jeg sannsynligvis ikke har hørt før.


LOL, dobbelpost what
  • 0
Siterer Nero The Elder:
Kom gjerne med anbefalinger av depressiv svartmetall, dyster neofolk og pure BM som jeg sannsynligvis ikke har hørt før.


Ouuoo, gjerne. Utropstegn ved personlige favoritter.
Depressive/suicidal bm:
Lantlôs (!)
Dystopia Nå!
Peste Noire (!)
Heretoir
Forgotten Tomb
Netra
Totalselfhatred (!)
Gnaw Their Tongues (!)
An Autumn for Crippled Children
Hypomanie
Sleeping Peonies
Cold Body Radiation
Deafheaven (!)

Ren bm (vel, omtrent):
Krallice (!)
Ash Borer
Panopticon (!)
Mgla (!)
Winterfylleth
Dodecahedron (!)

Dark neofolk (og litt omegn):
Tenhi (!)
Barn Owl (!)
Rose Kemp (!)
Katie Stelmanis
Kiss the Anus of a Black Cat
Kreng (!)
US Christmas
Love is Colder Than Death
Grouper (!)
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
AC/DC - Highway to hell. Nesten alle favorittsangene mine samlet på ein plass!
  • 0
Siterer The Heretic:
Ouuoo, gjerne. /////////

Hadde ikke regnet med et såpass utfyllende svar, kudos. Ved første øyekast ser det ut som om jeg bare har hørt Grouper, Lantlôs, An Autumn for Crippled Children og Hypomanie så langt (som alt var nevneverdig digg) på lista til nå. Skal sjekke ut mer punktvis senere.

http://www.youtube.com/watch?v=mMjN8dDE-VE

Kan ellers anbefale denne. Eneste låta fra bandet på spotify, flere sanger ligger tilgjengelig på youtube. Sjekk ut
  • 0
Siterer Nero The Elder:
Kan ellers anbefale denne. Eneste låta fra bandet på spotify, flere sanger ligger tilgjengelig på youtube. Sjekk ut


Har såvidt vært borti de, men aldri hørt noe ordentlig på dem. Hadde de i en spilleliste som jeg sletta de fra en gang, men tror jeg skal gi dem (han?) en ny sjanse nå.

Kan forøvrig legge til at Neige (Alcest, Lantlôs) også har tatt del i Peste Noire som er i lista jeg skrev.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
AC/DC - Back In Black

Dette albumet var vist til minne om ein tideligere medlem av AC/DC.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer xXAkresSXx94:
AC/DC - Back In Black

Dette albumet var vist til minne om ein tideligere medlem av AC/DC.


Jammen, svarte da. Si Bon Scott. Han er AC/DC. Alt med Bon Scott er gull.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer xXAkresSXx94:
AC/DC - Back In Black

Dette albumet var vist til minne om ein tideligere medlem av AC/DC.

You don't say?
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Linkin Park - Living Things

Det er ikke "gamle" LP, men gud så godt jeg liker dette albumet. En herlig blanding av det "gamle" og det "nye" LP. Virkelig et av mine favoritt album.
  • 0
Greit da Gnyg! Bon Scott it is...
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer xXAkresSXx94:
Greit da Gnyg! Bon Scott it is...


Det er greit altså. Bare føler at en slik en viktig og god vokalist som Bon Sott bør nevnes med fullt navn. ;) Om Back In Black faktisk hedrer han vil jeg komme tilbake til deg med når jeg er ferdig med selvbiografien om AC/DC. Den som heter Hell Aint A Bad Place To Be. Er på starten av Powerage nå. Som forøvrig er favorittskiva mi. Digger blues rocken som er på den skiva.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Tyler, The Creator - Wolf

tredje albumet til Tyler er i min mening beste av trilogien, Cowboy, Colossus og IFHY fører albumet høyt opp på karakterskalen

8/10
Living so the last night feels like a past life
  • 0
The Beatles Tribute på Spotify.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!