Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilket album hørte du sist?


Amaranthe - The Nexus.
Må visst høre flere ganger før en dom faller. Det er liksom... Litt glorete og gnålete, samtidig som det er litt kult. Enkelte låter er ihvertfall helt OK, spesielt for et øre som trenger litt ny musikk.
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Hørte på det nyeste albumet til Killswitch Engage som heter Disarm the Descent! Er ikke helt sikker på hva jeg syntes enda, må høre albumet flere ganger =P
http://www.youtube.com/user/KimSpillerSpill
  • 0
Siterer Kim og Christer:
Kim og Christer
Offline
Hørte på det nyeste albumet til Killswitch Engage som heter Disarm the Descent


I know, jeg hørte på dette tidligere i kveld, og syntes det ikke var så bra som tidligere album. Muligens jeg må lytte litt mer, men var ikke noen av låtene som virkelig grep om øret...
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Chelsea Wolfe
Unknown Rooms: A Collection of Acoustic Songs

Mye av det samme (gamle) fra Chelsea Wolfe bortsett fra at den mørke ghotiske sounden ikke preger sangene like mye. Synes allikevel hun lager fengende sanger med en mer lystig tone enn fra for eksempel hennes (etter min mening) beste utgivelse hittil med Apokalypsis.

Synees det bærer preg av at hun gir har utgitt plater hvert år siden 2009/2010 da både "The Grime and the Glow" og dette albumet virker på mange måter ufullstendige. Kanskje en ekstra gjennomgang av plata må til, men kan på ingen måter måle seg opp mot det bråkete darkwave-experimentale-folk-suksessen Apokalypsis fra 2011.

7/10
  • 0
Kvelertak - Meir
Et virkelig tøft album, røffe og gjeve gitar-riff og soloer kombinert med tøff synging på Stavanger-dialekt gjør at dette albumet utmerker seg veldig bra.
8,5/10
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Gothic Storm

Dette hørte eg på sist, med sangen: Seasons of solace.
  • 0
Car Bomb - w^w^^w^w
Hva skjedde med denne bomben? Teknisk og energisk sett et av de sykeste albumene jeg har kommet over den siste tiden. Konstant taktskifte. Joe Duplantier fra Gojira gjester på den første låta, men hele albumet er bare sykt fra start til slutt. Tror jeg må ta et pust i bakken nå, for dette slo lufta ut av meg. Den musikalske ekvivalenten av å dele Meshuggah på null.
8/10 på første gjennomlytting.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Det er en EP, men whatever

Knife Party - Haunted House EP

Musikken til Gareth og Rob fra Pendulum passer best som konsertopplevelse og EPene til duoen bør derfor ikke, i mine øyne, dømmes uten å tenke på det. Når det er sagt så var Haunted House en dårlig EP uansett. Der Rage Valley faktisk hadde noe musikalsk verdi til seg er Haunted House fylt med antiklimaktiske oppbygninger og er generelt lite tilfredsstillende. Kan være ok på sitt beste i konsertsammenheng, men forventer bedre fra folkene bak Internet Friends.

3/10
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Gojira - The Way of All Flesh

Et musikalsk mesterverk, fra en av mine største favoritter innen for Metal sjangeren.
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Pitbull - Planet Pit

Eg har hørt på dette albumet ein god del i det siste. Spesielt ein sang som fikk meg til å følge med på det: "Mr. Worldwide" Pitbull ft. Vein.
  • 0
Daft Punk - Random Access Memories

Vurderte å skrive blogg, men har dessverre ikke tid, så here goes.

DP sitt nyeste album er kanskje et av de mest hypa albumene i nyere tid. Den overivrige hypemaskinen bak albumet har tvunget den franske robotduoen til å levere et av tidenes beste album for å klare å levere. Dessverre for dem er dette ikke en ny "Discovery," men for å revitalisere den "tapte" discosjangeren og sjelen fra 70-tallet funker det utrolig godt.

Åpningen "Give Life Back to Music" viser allerede i tittelen hva Thomas Bangalter og Guy-Manuel de Homem-Christo prøver å gjøre med Random Access Memories. Albumet legger seg tungt på gitaren fra første stund og holder seg der. At det er to roboter som har satt seg selv til å bringe sjelen tilbake til musikk er kanskje et paradoks, men det finnes få musikere i dagens industri som er kapable for musikkrevolusjon enn duoen som lagde det som kanskje er det 21 århundrets mest innflytelsesrike album.

Mens de tidligere albumene, spesielt "Homework" og "Discovery" var synthpop samtidig som det var disco er RAM utelukkende sistnevnte. DP har valgt å gjøre alt på albumet analogt, men til tider føles det som om DP fungerer bedre når de sampler Edwin Birdsong eller Barry Manilow.

Noe som er litt overraskende med Random Access Memories er Daft Punk sin flittige bruk av andre artister. Pharrel, Nile Rodgers, Julian Casablancas og mange fler gir sine vokaler til sanger. Der "Discovery" hadde den fantastiske housevokalisten Romanthony og Todd Edwards er det flere sanger som har en medprodusent eller featuring vokalist enn sanger som ikke har det.

Til de av dere som ventet på "Discovery" 2.0 blir det nok ytterst skuffende å høre Random Access Memories. Fra Human After All til nå har DP utviklet seg som artister og RAM høres veldig lite ut som noen av forgjerene sine, men det er fortsatt et Daft element med i alle sangene.

Gi i det minste Random Access Memories en sjanse, tror iTunes streamer det gratis, eller kjøp det 20. mai, jeg vet jeg skal.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Om jeg husker riktig så var det Metallica - Black album murlig det kan ha vært Parkway drive - Horizon
  • 0
Isis - Panopticon
Kjempekult album som er kanon i sjangeren sin. Atmosfærer som blir dratt ut, flott låtskriving. Behagelig og delvis hardt samtidig.
8,9/10
  • 0
Pagan`s Mind - infinite divine
  • 0
Bra anmeldelse JoEy-Odd, jeg er enig. Typisk at albumet får så mye kritikk fra fans. Selv om albumet er ganske ulikt "Homework" og "Discovery", er dette bedre etter min mening. De blander forskjellige sjangre og hedrer musikken fra 70- og 80-tallet. Elsker "Contact", som får meg i skikkelig science fiction-stemning. Mannen som snakker på begynnelsen av sangen er Eugene Cernan fra Apollo 17 da han så ut av romskipet og så et skinnende objekt.

Albumet jeg hørte sist var The Beach Boys' Smiley Smile. For dere som ikke har hørt albumet Pet Sounds av samme band, anbefaler jeg det sterkt. Kanskje et av de beste albumene noensinne.
  • 0
The Chemical Brothers - Further

"Further" starter og slutter litt svakt, men med flere sterke sanger i midten er dette et fantastisk album som flyter godt. Fra angeliske "Another World" til den tunge "Horse Power" skinner albumet på flere områder. Absolutt verdt å høre for alle electronica fans.

8/10
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Monster Magnet - Powertrip

Kanon album fra et av mine favoritt band.

8/10
The gavel corrupts
  • 0
Rome
Nos Chants Perdus

Etter min mening det beste albumet av Jé(rôme) Reuter. Et album som bør høres i sin helhet, da ingen av låtene skiller seg særlig ut, men blir en veldig bra opplevelse da de høres som en helhet. Introduksjonslåta og avslutningslåta avslutter hele albumet på en fremragende måte. Her er allikevel et lite utvalg låter av albumet dersom det er interessant, selv om den bør høres som EN gjennomspilling. Den er definitivt verdt drøyt 50 minutter av livet ditt.

- Les Isles Noires
- L'Assassin
- Les Deracines
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Den siste jeg hørte var vel Sleep - Dopesmoker. Det går mye i det samme trege gitarspillet. Men det gir en hypnotisk følelse som gjerne gjør at man bare må høre videre. Og når først soloen kommer, som også er passe treig. Så sitter du der og er bare "wow".

Lagt til 2013-06-06 11:57:
Matt Pike er en av mine favorittgitarister. Spiller i Sleep.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Niechec - Smierc w miekkim futerku
- Fengende, estetisk appell: 7/10
- Vokalt uttrykk: n/a
- Musikalsk originalitet, kreativitet: 8/10
- Låtskriving, bevegelse: 8/10
- Struktur: laginndeling, kompleksitet og teknisitet: 7/10
- Sammenlignet med kanon: 8/10
- Albumomslag: 8/10
- Personlig subjektivitet: 8/10
7,7/10

Jeg elsker en skitten saksofon som sier at den har lyst på meg.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Donkeyboy - Caught In A Life
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Hørte på Burzum - Filosofem i sted. Wow sier jeg bare. Må høre mer på Burzum og BM generelt. Stemning as fuck!
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Album jeg har hørt på beachen i Spania den siste uken:

Jay-Z - Magna Carta... Holy Grail (7.5/10)

Justin Timberlake - The 20/20 Experience (8.5/10)

Angels & Airwaves - We Don't Need to Whisper (8/10)

Walk the Moon - Walk the Moon (6/10)

Airbourne - Black Dog Barking (8/10)

Kanye West - Yeezus (6-7. gang, 9.5/10)
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Enter Shikari - A Flask Flood Of Colour
  • 0
Idag har jeg hørt Kvelertak sitt selvtitulerte debutalbum. Kanskje det beste som har kommet fra Norge de siste årene, rart jeg ikke har hørt årets «Meir» enda.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!