Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilket album hørte du sist?


2 siste jeg har hørt

Screaming Bloody Murder - Sum 41
Digger dette albumet!

The Truth is... - Theory of a Deadman
Ganske mange fengende sanger her!
*MacGyver Theme*
  • 0
Dream Theater - Metropolis Pt. 2: Scenes From A Memory

Dette er første gangen jeg har hørt helle albumet sammenhengende, det er litt av et mesterverk dette her.

Og for øyeblikket hører jeg også igjennom Dream Theater - Awake

Dette er blant DTs beste album!
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Slayer: Reign In Blood !!

Ord blir fattig
The gavel corrupts
  • 0
Kvelertak Meir
Noe anonymt på de første gjennomspillingene.
Men nå etter noen ekstra runder i spilleren, er jeg mer medgjørelig.
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Siterer bent_a:
Kvelertak Meir
Noe anonymt på de første gjennomspillingene.
Men nå etter noen ekstra runder i spilleren, er jeg mer medgjørelig.


Digger sangen Necrokosmos (?) på det albumet!

Daughtry - Break the Spell
*MacGyver Theme*
  • 0
Siterer Martin Sollien:
Martin Sollien

Siterer The Heretic:
The Heretic


sykt mindfuck å se dere to i samme tråd da, gutter.

Agalloch
Marrow of the Spirit

S/S
  • 0
Feil tråd .
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Tame Impala - Lonerism

Trolig fjorårets beste rockealbum. Den vekker følelser på en måte jeg føler få rockesanger kan.

8/10
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Eminem - The Marshall Mathers LP 2

Må høre dette albumet flere ganger før jeg kan sette en spesifik karakter på det, men førsteinntrykket er at det er det beste han har kommet med siden The Eminem Show. Det er Eminem som jeg alltid har elsket han, i god gammel form. Intrikate rim, syke flows, kule beats og samplinger. Det som slo meg mest, dog, var hvor morsomt det var - jeg tok meg selv i å le høyt, flere ganger. Men MMLP2 er også brutalt og hardslående, til og med emosjonelt på noen låter, som "Stronger Than I Was" og "Headlights". Han går veier jeg ikke forventet, samt veier jeg håpet han ville gå igjen.

I forkant var jeg skeptisk til at albumet var en oppfølger til det nest beste rapalbumet laget, og at Eminem gikk imot seg selv ved å kalle albumet det. Men dette albumet er, selv om det er langt ifra kvaliteten til det albumet, en solid oppfølger, som med sine mange sammenhenger med MMLP-albumet (Oppfølger til Stan, skit-oppfølger til Criminal, flere referanser og beat-samplinger fra albumet) og overalle kvalitet på låtene og produksjonen gjør at dette er et album som er verdig navnet "The Marshall Mathers LP 2".

The Marshall Mathers LP 2 er tidvis utrolig morsomt, brutalt, emosjonelt og alltid engasjerende - akkurat som jeg forventet. Enkelte svake låter til tross - MMLP2 leverer.

8/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Lou Reed - Coney Island Baby (1975)

Vakkert og melankolsk album av en rockelegende.

9/10
  • 0
Siterer Predator:
The Marshall Mathers LP 2 er tidvis utrolig morsomt, brutalt, emosjonelt og alltid engasjerende - akkurat som jeg forventet. Enkelte svake låter til tross - MMLP2 leverer.


Jeg sliter så utrolig med å tro deg. Vet ikke om jeg gidder å gi det en sjanse en gang, jeg.
  • 0
Pink Floyd - Pulse

Livealbum fra verdens beste band. Magnifikk stemning på sangene, fantastisk gitarspilling og herlig vokal.

Selve albumet i fysisk form er en bok med mange bilder fra konserten og to plater. Føles veldig spesielt.

9/10
Kjedelig gutt som leser aftenposten og som får toppkarakter. Snart begynner jeg å like kaffe.
  • 0
Siterer Mexis:
Citerer Predator:The Marshall Mathers LP 2 er tidvis utrolig morsomt, brutalt, emosjonelt og alltid engasjerende - akkurat som jeg forventet. Enkelte svake låter til tross - MMLP2 leverer.

Jeg sliter så utrolig med å tro deg. Vet ikke om jeg gidder å gi det en sjanse en gang, jeg.


Albumet var overaskende bra, har self forkjærlighet for sangen So Far...

Avenged Sevenfold - Hail To The King
Har nettopp sett de live og klarer ikke å få nok av musikken deres. I dette albumet leverer de med en ny sound hvor de viser at de har vokst videre fra sitt gamle album og lager dyp musikk.

9/10
*MacGyver Theme*
  • 0
Anal Cunt - Picnic of Love

Et noe uvanlig album fra det notorisk kjente Anal Cunt. Selve musikken suger usedvanlig hardt, men det er ikke derfor jeg liker albumet. Med tidligere låter som Hitler Was a Sensitive Man, I Just Saw The Gayest Guy On Earth, I Made Your Kid Get AIDS So You Could Watch It Die og en rekke andre ekstremt gode titler, har de vist hva de er i stand til. Men med dette albumet klarer de å vise sin seriøse side på en veldig god måte. Eller, deres sarkasme treffer meg midt i hjertet.

8/10
  • 0
Cryptopsy - Whisper Supermacy

Rått og brutalt.
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
By the way av Red Hot Chili Peppers
Sic Parvis Magna - Greatness from small beginnings
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Kvelertak og Meir. Fantastisk musikk som vokser for hver gang jeg hører dem. Blir nok en del konserter med dem i løpet av de neste månedene. Norgesturné ftw.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Blir nok en del konserter med dem i løpet av de neste månedene. Norgesturné ftw.


Det er virkelig anbefalt! Jeg var faktisk så heldig å få møte dem backstage. har en signert T-skjorte av dem
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Creteck:
Siterer gnyg:Blir nok en del konserter med dem i løpet av de neste månedene. Norgesturné ftw.

Det er virkelig anbefalt! Jeg var faktisk så heldig å få møte dem backstage. har en signert T-skjorte av dem


Jeg så dem i fjor når jeg skulle ferie 21årsdagen min i Oslo i mars. Drakk altfor mye å husket dermed ikke noe særlig. Og det er ikke derfor jeg drar på konserter, for å drikke meg dritings.
Vurderer også å se dem i London i april.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Jeg så dem i fjor når jeg skulle ferie 21årsdagen min i Oslo i mars. Drakk altfor mye å husket dermed ikke noe særlig. Og det er ikke derfor jeg drar på konserter, for å drikke meg dritings.
Vurderer også å se dem i London i april.


Haha, ser den. Anbefaler deg å være ved de fulle fem i London. Heftig!

Dream Theater - Dream Theater

Andre gangen jeg hører igjennom helle albumet. Det er mye jeg virkelig liker som den 20 minutter lange episke sangen Illumination Theory, dette er virkelig en av de grunnene jeg elsker DT, de lange sangene! også introen False Awakening Suite som jeg vil nesten på stå er en av de beste introene i musikk bransjen, jeg skulle virkelig ønske den var lengre. The Enemy Inside er også en av mine favoritter, kraftig sammensatt, det minenr meg litt om Train of Thoughts og Black Clouds and Silver Linings. Enigma Machine er også et godt gjensyn med Dream Theaters Instrumentaler. Så disse nevnte sangene er mine favoritter, de andre sangene er gode, men etter min mening blir de for svak for resten av albumet.
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Sabaton - Carolus Rex
When I die I don't want no part of heaven I would not do heaven's work well I pray the devil comes and takes me To stand in the fiery furnaces of hell
  • 0
hører gjennom store deler av diskografien til paysage d'hiver: einsamkeit, kristall & isa, nacht, s/t, schattengang, steineiche, og winterkälte. å tilbringe en hel kveld til å høre på det her er noe helt spesielt, aller helst skulle jeg vært på en hytte på fjellet, omringet av snø. for det er ikke uten grunn at paysage d'hiver så treffende oversettes til «vinterlandskap». det krever sitt å komme inn i, eller sette pris på, for det er for det meste lange låter på 12-25 minutter, og i tillegg mye ambience, støyende gitarer, og diffuse trommer og vokaler. anbefaler alle som har mulighet til å høre potensialet av slik musikk å sjekke det ut
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
hører gjennom store deler av diskografien til paysage d'hiver: einsamkeit, kristall & isa, nacht, s/t, schattengang, steineiche, og winterkälte. å tilbringe en hel kveld til å høre på det her er noe helt spesielt, aller helst skulle jeg vært på en hytte på fjellet, omringet av snø. for det er ikke uten grunn at paysage d'hiver så treffende oversettes til «vinterlandskap». det krever sitt å komme inn i, eller sette pris på, for det er for det meste lange låter på 12-25 minutter, og i tillegg mye ambience, støyende gitarer, og diffuse trommer og vokaler. anbefaler alle som har mulighet til å høre potensialet av slik musikk å sjekke det ut


Ehhh tror jeg står over akkurat det der, høres mer ut som støy enn musikk. Men hvis det kan samenlignes med Tool så kanskje jeg sjekker det ut en gang jeg har en del tid til overs
When I die I don't want no part of heaven I would not do heaven's work well I pray the devil comes and takes me To stand in the fiery furnaces of hell
  • 0
Siterer Temujin:
Men hvis det kan samenlignes med Tool


det ligner like mye på tool som tool ligner på daft punk

http://www.youtube.com/watch?v=Ot8roI2kFQ4

og en ting til: støy er musikk, eller snarere sagt alt med en rytme er det, uansett hvor støyende det er
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
Siterer Temujin:Men hvis det kan samenlignes med Tool

det ligner like mye på tool som tool ligner på daft punk

http://www.youtube.com/watch?v=Ot8roI2kFQ4

og en ting til: støy er musikk, eller snarere sagt alt med en rytme er det, uansett hvor støyende det er


Såpass! Og vell, kan ikke si meg helt enig i det. Men ser hav du mener
When I die I don't want no part of heaven I would not do heaven's work well I pray the devil comes and takes me To stand in the fiery furnaces of hell
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!