Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilket album hørte du sist?


Slayer - Reign in Blood

Kan si såpass at det kicka ass'n min!
Heihei
  • 0
Her må det oppdateres!

I skrivende stund sitter jeg midt inne i Deathconsciousness av Have a Nice Life, som er ganske intenst. Ufattelig mørkt og snerrende, på en fin måte. Shoegaze som i alle fall jeg aldri har hørt det før. Likevel er det jo så grusomt tungt (og langt, ikke minst) at det blir krevende å høre i lengden. Bra+++++++++

Ellers tok jeg mitt fjerde gjenlytt med Endtroducing.... i dag, som sikkert er favoritt hip-hop-albumet mitt, selv om jeg egentlig ikke har peiling. DJ Shadow er en DJ som fortjener respekt. Hørte også "The Devil and God are Raging Inside Me" av Brand New, som visstnok skulle være top notch, men som var ikke var helt min greie.

Å, og The King of Limbs i går. Vanskelig å vurdere, men jeg tror jeg ender på en 7.9
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Supertramp - Crisis? What Crisis?

Noe av det beste noensinne laget.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
  • Zook
  • Zook
Hører skremmende lite på musikk for tiden, det går mest i Sopranos og Mass Effect 2, men...

Gorillaz - Demon Days

Et av favorittalbumene mine. Genialt fra start til slutt. Singler som Dirty Harry og DARE er utrolig fengende, men jeg liker Fire Coming Out of the Monkey's Head best. En briljant liten sak der Dennis Hopper forteller en historie med en groovy rytme i bakgrunnen!
You're sleeping over, right?
  • 0
Linkin park - A thousand suns

Ikke det beste fra linkin park men greit nok.
Per aspera ad astra
  • 0
Sonic Youth - Murray Street

Visste ikke at denne plata eksisterte engang. Bra, varierte låter. Mye av den samme sounden som blir brukt i de tidligere SY-platene jeg har hørt. Gått mye i indie-rock og enn del alt.rock som dette i det siste. I tillegg til enn del hip-hop/rap, faktisk, som har vært overraskende bra. Høydepunktet er vel låtene "The Empty Range" og "Radical Adults Lick Godhead Style". Når ikke helt opp til Sister (eller EVOL, for den del), men generelt bra opplevelse gjennom hele plata.

9/13
  • 0
Alex Turner - Submarine

Ga den en fornøyelig tittel. Soundtrack til filmen Submarine, skrevet av Alex Turner alle sammen. Den fantastiske låtskriveren fra Sheffield viser sin nusselige og romantiske side i de 5+(1)(Intro) sangene som er på albumet. Alex er med i alternativ rock-bandet Arctic Monkeys og der er det litt andre rytmer, men som vi har hørt fra The Last Shadow Puppets, så har han så mange måter å lage herlige låter på.

Dave smeller til med: Absolutt Godkjent! 6 / 6 og 10 / 10
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
Demon Days av Gorillaz.

Flott album, elsker stilen til Gorillaz. Bare deilig og avslappende å høre gjennom. Favorittene fra albumet er nok Fire Coming Through the Monkey's Head, Dirty Harry og Demon Days. Alt i alt, kjempefengende album fra et av mine nye favorittband.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Dead Kennedys - Fresh Fruit for Rotting Vegetables

Relativt bra plate, vil jeg si. Har egentlig ikke sånn kjempeinteresse for bandet, men flere bra låter å ta fram her. Har ikke så mye erfaring innenfor punk, hardcorepunk-sjangrene, men velger Bad Brains fremfor DK anytime. Av det jeg har hørt er uansett Fresh Fruit for Rotting vdfghjikolpø favorittplata av bandet pga den fengende sounden, og rytmen som følger sangene gjennom. Ellers ganske gjennomsnittlige låter. Kuleste er "Kill the Poor" og "Let's Lynch the Landlord".

October Falls - A Collapse of Faith

Oppdelt i tre deler. Bra sammenheng mellom låtene. Liker stemningen, og den rolige oppbygningen på første sangen. Ellers er det mye black metal og neofolkete elementer i låtene. Mørkt og dystert tvers gjennom. Stemningsmusikk, rett og slett. Anbefaler egentlig å høre alle låtene kronologisk pga den nødvendige sammenhengen mellom dem, og generelt hvor kjempekult det er. Go.
  • 0
Plastic Beach av Gorillaz.

Feett album. Har aldri hørt noe lignende Gorillaz, og elsker de fengende sangene, men setter pris på at de er såpass avslappende å høre på. Synes dette var bedre enn Demon Days, det hadde enda flere fengende og fete låter; Glitter Freeze er nok favoritten min, men digget også Rhinestone Eyes, Stylo, On Melancholy Hill, Welcome to the World of the Plastic Beach og Plastic Beach. Alt i alt et herlig album fra et unikt og eget band.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Plastic Beach av Gorillaz.


En av sangene fra det albumet er på Fifa 11, og det er noe av det verte mølet jeg har hørt. Men så er ikke jeg hipp heller da. : )
Heihei
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Predator:
Demon Days av Gorillaz.

Flott album, elsker stilen til Gorillaz. Bare deilig og avslappende å høre gjennom. Favorittene fra albumet er nok Fire Coming Through the Monkey's Head, Dirty Harry og Demon Days. Alt i alt, kjempefengende album fra et av mine nye favorittband.


Siterer Predator:
Plastic Beach av Gorillaz.

Feett album. Har aldri hørt noe lignende Gorillaz, og elsker de fengende sangene, men setter pris på at de er såpass avslappende å høre på. Synes dette var bedre enn Demon Days, det hadde enda flere fengende og fete låter; Glitter Freeze er nok favoritten min, men digget også Rhinestone Eyes, Stylo, On Melancholy Hill, Welcome to the World of the Plastic Beach og Plastic Beach. Alt i alt et herlig album fra et unikt og eget band.


Det er bra, håper også du hører det selvtitulerte debutalbumet! Det er ikke sikkert du digger det like mye ved første gjennomlytting, men jeg syns i hvert fall det er dritbra. Clint Eastwood er jo definitivt en av deres beste låter, og 19-2000 og Tomorrow Comes Today er blant mine favoritter.
You're sleeping over, right?
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Amon Amarth sin Surtur Rising.

Wow, dette må jeg høre mer på! De fortsetter bra fra twilight of the thunder god.

Det er min kommentar
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Gorillaz av Gorillaz.

Fett album, men synes sangene ikke var så avslappende og deilig å høre på, med noen unntak selvfølgelig. Favoritten fra dette albumet er selvfølgelig Clint Eastwood, som kanskje er Gorillaz' beste sang ever, men jeg digget også Sound Check (Gravity), 19-2000 og 5/4. Alt i alt, flott album fra det nye favorittbandet mitt (nåværende, that is). Herlige saker.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Nas - Illmatic

Velprodusert og stram rap hele veien. Et album med ekstremt bra lyrikk og mørk feeling.

Beste låt: N.Y. State of Mind

8/10


Foo Fighters - Wasting Light

Foo Fighters har aldri klart å lage et album med bare gode låter, og slik er tilfellet her også. Allikevel er dette etter min mening deres beste så langt. De fleste låtene er fengende og rocker bra, og heldigvis er det få cheesy ballader å finne.

Beste låt: White Limo

7/10
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Zook:
Nas - Illmatic


6.3

"Life's a bitch, and then you die". That's deep, man.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
The Antlers - Burst Apart

Jepp, liker det. Kanskje ikke helt der oppe med konseptalbumet Hospice, men det er heller ikke like overlesset med delvis påtrengende og manipulative tristheter. Det nærmeste man kommer det forrige albumet deres er den siste sangen på Burst Apart, Putting the Dog to Sleep, både lyrisk og musikalsk. Mange har sagt at det kanskje ligner i overkant mye på Radiohead, men dette er faktisk bedre enn f. eks The King of Limbs. De instrumentale innslagene mot slutten av albumet fungerer kanskje ikke optimalt, siden albumet egentlig ikke bygger på "stemning", men heller på gode enkeltlåter.

4/5, 8/10, Terningkast 5, en og en halv tommel opp, 35/40, 3/π osv.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Endgame av Rise Against

Virkelig fantastisk musikk de spiller. Fet rock med tekster som tar opp problemer i dagens samfunn, fantastisk album!

10/10

Favoritten: Make It Stop (September's Children)
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
The Lonely Island - Turtleneck & Chain

Veldig morsomt album fra tre geniale typer. Ikke like sterkt som debutalbumet Incredibad, men de viser flere morsomme og fengende låter her, som "Motherlover", festklassikeren "I Just Had Sex", "Japan" og "After Party". Langt fra perfekt, og har flere middels til dårlige sanger, men underholdende, fengende og ofte veldig morsomt er det.

7/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Har hørt igjennom Daft Punk-diskografien den siste uken. Den består av studioalbumene Homework, Discovery og Human After All, samt soundtracket TRON: Legacy og live-albumet Alive 2007. Syntes alle var veldig bra. Daft Punk har sin egen stil og har vel inspirert de fleste elektroniske artister de siste ti årene. Noen favorittlåter: Around the World, Da Funk, Robot Rock, Derezzed, Aerodynamic og Short Circuit.
You're sleeping over, right?
  • 0
The Alan Parson's Project - Tales of Mystery and Imagination

Gjennombruddsplate. Mye av det samme jeg har hørt tidligere innen prog.rock, men bidrar på flere måtere med unike elementer og psykedeliske greier innen sjangeren. Alt i alt fascinerende progressiv-rock fra UK. Har hørt at flere av de hundreogtjue medlemmene bandet har hatt, også har bidratt til Floyd's dark side-album (somehow), som også er ganske kult. Uansett, låtene på albumet er veldig forskjellige og unike - hver for seg, og jeg får assosiasjoner med andre progressive band som "Camel", "Yes" og kanskje bittelitt "Supertramp" (classic rock), hvis det er med på å beskrive bandet bedre.

Personlig liker jeg best "The Cask of Amontillado" som er til en langt større grad preget av det symfoniske aspektet som bandet er kjent for. He-he. Pluss hele "The Fall of the House of Usher"-samlingen. Kan egentlig - etter min mening - dømme hver og enkelt av sangene på plata på eget grunnlag, pga dems.. unike særpreg. I hvertfall opptil flere av dem. Men karakter blir vel 8.6/10

http://www.youtube.com/watch?v=ff0wqQe963A


MONO - Hymn to the Immortal Wind

Er ufattelig mye variert kvalitet inenn post-rock, etter min erfaring. Er forsåvidt også en bred sjanger med flere inkluderende undersjangre/elementer hentet fra flere (sjangre) i tillegg. Gjelder forsåvidt ikke på denne plata, selv om det er en viss kvalitetsforskjell her også. Introduksjonssangen "Ashes in the Snow" er etter min mening sangen som står sterkest på denne plata, pga oppbygningen mot den (tydelige) følelsesladde stemningen som preges gjennom hele plata. MONO er et instrumentalt band (som flere post-rockband), og etter min mening gir dette på flere måter en mer stemningsfull opplevelse. Gidder ikke å kommentere hver enkelt av sangene på plata, men kan si at det absolutt er verdt å sjekke ut.
- Pure as Snow (Trails of the Winter Storm)
- Follow the Map
- Ashes in the Snow

http://www.youtube.com/watch?v=-8Juilrg6oQ
  • 0
Hørte sist på Gorillaz' 2011 slipp. Dønn ærlig må jeg si jeg er skuffet, ikke imponert, faktisk. Veldig barnslig, primitiv og enkel musikk.
Men ja, helt klart noe der som er verdt høre om du har hatt et forhold til gorillaz i lengre tid.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Burzum - Filosofem

Helt fantastisk. Første halvdel består av klassisk black metal med feit gitarstøy og brølende vokaler, mens andre halvdel er mer ambient og atmosfærisk, nesten totalt blottet for vokal. Den nest siste låten varer i 25 minutter og er helt ufattelig lite variert, men allikevel fantastisk bra.
You're sleeping over, right?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!